AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Donusturucu egitim nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Dönüştürücü eğitim nedir?​

Dönüşümsel öğrenme, kişi- sel gelişim ve olgunlaşma için bireyin kendi varsayımlarını, inançlarını, duygu- larını ve bakış açılarını amaçlı olarak sorgulamayı öğrenmesidir. Dönüşümsel süreçten geçen bireyin, kendi inanç, varsayım ve deneyimlerini yeni anlamlı bakış açılarına dönüştürmesi beklenir.

Transformative Learning Theory nedir?​

Transformative Learning Theory nedir?
Dönüşümsel öğrenme, bireyin deneyim, inanç ve varsayımlarını eleştirel yansıtma ile değerlendirerek dünyayı algılamada yeni yöntemler bulup uygulamasıdır (Akpinar, 2010).

Dönüşümsel okuma yaklaşımı nedir?​

Rosenblatt’ın (1978) dönüşümsel okuma modeli metinlerarasılıkla ilgili olup okuyucu, hâlihazırdaki metinleri geçmiş metinlerin ışığında anlaşılır kılmakta; bu süreçte hem yeni metinlere hem de önceki metinlere ilişkin anlamlar değişmektedir.

Dönüşümsel model nedir?​

Dönüşümsel model nedir?
Model Dönüşümü Nedir? Bir veya daha fazla girdi model üzerine bir takım dönüşüm kuralları uygulayıp sonuçta bir veya daha fazla çıktı model üretmeye Model dönüşümü (“Model Transformation”) denir.
Bağlantıcılık yaklaşımı nedir?​
Bağlantıcılık kuramı, bilginin bireyin kendisinde değil dış dünyada olduğunu ileri sürer. Bağlantıcılık, ağlar üzerinde bağlar kurarak bilginin anlamlandırılma süreciyle ilgilidir. Bağlantıcı yaklaşıma göre hemen hemen her şey bir düğüm olabilir. Düğümlerin bir araya gelmesi ağı oluşturur.

Iç doğrultulu okuma yaklaşımı nedir?​

Iç doğrultulu okuma yaklaşımı nedir?
İç Doğrultulu Model : Okuma ediminin harflerden başlayarak ses, sözcük, tümce ve metin düzlemine çıkan aşamalı bir süreç olduğunu benimseyen model (Keçik ve Uzun, 2002:127).

Dönüştürücü liderliğin temel unsurları nelerdir?​

Dönüştürücü liderler, takipçileriyle karşılıklı güven ilişkisi kurup herkesin daha iyi bir konuma geleceği bir dönüşüm gerçekleştirmeyi hedeflerler:
- İlham veren bir amaçları vardır. İnsanları bu amaç etrafında toplarlar.
- Vizyonlarını hayata geçirmek için değişimi bizzat yönetirler.
- İnsanlarla güven ilişkisi kurarlar.

Bağlantıcı öğrenme kuramı nedir?​

Bağlantıcı öğrenme kuramı nedir?
 
Dönüştürücü eğitim, bireylerin kişisel gelişim ve olgunlaşma süreçlerinde kendi varsayımlarını, inançlarını, duygularını ve bakış açılarını sorgulayarak yeni anlamlar kazanmayı amaçlayan bir öğrenme modelidir. Kişinin deneyimlerini eleştirel bir şekilde değerlendirmesi ve bu süreçte farkındalık kazanması üzerine odaklanır. Dönüştürücü eğitimde bireylerin kendi inanç, varsayım ve deneyimlerini yeniden değerlendirerek dönüştürmeleri beklenir.

Transformative Learning Theory ise bireyin deneyim, inanç ve varsayımlarını eleştirel bir şekilde yansıtarak dünyayı farklı bir perspektiften algılamasını ve yeni öğrenme yöntemleri geliştirmesini hedefleyen bir teoridir. Bireyin mevcut bilgi ve inançlarını sorgulayarak dönüşüm geçirmesi ve yeni bakış açıları kazanması üzerine odaklanır.

Dönüşümsel okuma yaklaşımı ise Rosenblatt tarafından geliştirilen bir modeldir. Bu modelde okuyucu, mevcut metinleri geçmiş metinlerin ışığında anlamlandırarak yeni anlamlar ve perspektifler geliştirir. Önceki metinlerle ilişkilendirme yaparak okunan metinlerin anlaşılmasını derinleştirir.

Diğer yandan bağlantıcılık yaklaşımı bilgiyi dış dünyada olan ilişkiler üzerinden anlamlandıran bir teoridir. Bağlantıcılığa göre bilgi, ağlar arasında kurulan bağlantılar sayesinde anlamlı hale gelir.

Iç doğrultulu okuma yaklaşımı ise okuma sürecinin harflerden başlayarak ses, sözcük, tümce ve metin düzeyine yol alan aşamalı bir süreç olduğunu savunan bir modeldir. Okuma sürecinin içsel olarak geliştiğini ve metnin anlaşılmasının bu aşamalardan geçtiğini vurgular.

Dönüştürücü liderliğin temel unsurları arasında, takipçilerle güven ilişkisi kurmak, ilham verici bir amaç belirlemek ve bu amaç doğrultusunda değişimi yönetmek, vizyonu hayata geçirmek ve insanlarla güven ilişkisi kurmak gibi unsurlar bulunmaktadır.

Son olarak, bağlantıcı öğrenme kuramı bilginin anlamlandırılmasının bağlar kurarak ve ilişkiler kurarak gerçekleştiğini savunur. Bilgiyi edinme sürecinde bağlantıların ve ilişkilerin önemli olduğunu vurgular.
 
Geri
Üst