- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 252.206
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Dönüş yarıçapı nedir?
dönme yarıçapı Bir aracın, üzerinde dönebileceği en küçük çemberin yarıçapı.Araba tekeri en fazla kaç derece döner?
Dönme oranı olarak bilinen değer direksiyonun tam 1 turuna karşılık tekerlekte gerçekleşen yön değişimi miktarını belirtir. Örneğin 18:1 oranına sahip bir direksiyon sisteminde; direksiyon 360 derecelik tam bir tur attığında tekerlek 20 derece dönmüş olur.Direksiyon oranı nasıl hesaplanır?
Çoğu binek otomobilde oran 12:1 ile 20:1 arasındadır. Örneğin, direksiyon simidinin 360 derecelik bir tam dönüşü, tekerleklerin 24 derece dönmesine neden oluyorsa, oran 360:24 = 15:1 olur.
Direksiyon simidi nasıl tutulur?
Hafif bir şekilde direksiyonu kavrayınız. Dört parmağınızı direksiyonun içine doğru kıvırınız. Baş parmaklar direksiyon simidinin üzerinde kalmalıdır; bu durum oldukça önemlidir. Direksiyon simidi çok sıkı tutulmamalıdır, hafifçe tutun.
Redüksiyon dişli oranı nedir?
Dişli kutularında hızın ve torkun kaç kat değiştiği redüksiyon oranı ile belirtilir. Örneğin: 100:1 redüksiyon oranına sahip bir motorda, motor şaftının 100 dönüşünde dişli kutusu çıkışındaki son dişlinin şaftı bir dönüş yapıyor anlamına gelir. Yani hız 100 kat azalmış, tork ise buna bağlı olarak 100 kat artmış olur.Direksiyon neye bağlıdır?
Direksiyon Mili Alt ucu pinyon dişliye bağlıdır ve kremayeri hareket ettirir. Direksiyon mili tek parça olabileceği gibi genellikle iki parçalıdır ve direksiyon mili mafsalları sayesinde açılı olarak çalışabilir.Direksiyon hangi pozisyonda tutulur?
Elleriniz direksiyonda baş parmaklar üstte ve direksiyona paralel kalacak şekilde konumlanmalıdır. Doğru pozisyon alınırsa, manevra kabiliyetinde kolaylık sağlanır. Direksiyonu çok sıkı ya da çok gevşek tutmamalısınız. Direksiyonu tutma şiddetinizi kendinizi deneyerek belirleyebilirsiniz.
Motor redüksiyon oranı nedir?
Direksiyon kutusu nereye bağlı?
Direksiyon kutusu 2 ucu tekerlere bağlı olan yağ pompalarına bağlı olan ve diğer ucu da direksiyona bağlı olan bir yapıdır.Arabanın direksiyonu neden sola çeker?
Araba neden sağa sola çeker sorusunun bir yanıtı da direksiyonun tork sensörü arızasından kaynaklanır. Bu durumda siz fren yaparken aracınız sağa ya da sola çeker. Çoğunlukla önden çekişli arabalarda görülen tork sensörünün ayarının bozulması, araç hızlanırken aracın sağa veya sola çekmesine neden olur.Direksiyon saat kaç gibi tutulur?
Direksiyon simidi saat olarak düşünülürse, sol el 9, sağ el 3 pozisyonuna getirilir. Böylelikle, günlük trafikte rahat bir kullanım sağlayan 9: 15 olarak adlandırılan doğru direksiyon tutuş ayarı yapılır. 9: 15 tutuş pozisyonunu da saatler süren yolculukta sürekli korumak mümkün değildir.