AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Dizel motorunda yanmayi etkileyen ve devam ettiren kosullar nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Dizel motorunda yanmayı etkileyen ve devam ettiren koşullar nelerdir?​

Dizel motorlarında yanmayı etkileyen yanan bölgedeki yerel koşullardır. Bunlara ek olarak yanma odası içerisinde ısı ve kütle transferi ile birlikte oluşan hava hareketleri de yanmayı etkileyen diğer bir faktördür.

Dizel motorları neden yüksek güç üreten motorlar arasındadır (% 50 civarında )?​

3) Dizel motorlardaki yüksek sıkıştırma oranları ve benzinli motorlara göre daha ağır olmaları sebebiyle; maksimum devir aralığı, benzinli motorlara kıyasla daha düşüktür. Bu durum dizel motorlara yüksek motor gücünden çok yüksek tork sağlamaktadır.
Dizel motorlarında yanma safhaları nelerdir?​
Dizel Motor Kesit Resmi.

Dizel motorlarında yakıtı silindirlere püskürten makine parçasına ne ad verilir?​

Dizel motorlarında yakıtı silindirlere püskürten makine parçasına ne ad verilir?
Enjeksiyon (Mazot) Pompası:Püskürtme sırasına göre enjektörlere mazot pompalayan elemandır. Enjektör: Mazot pompasından gelen mazotu ısınmış havanın üzerine. Püskürten elemandır. Kam (Eksantrik) Mili: Hareketini krank milinden alır.

Hangisi dizel motorlarda bulunmaz?​

Hangisi dizel motorlarda bulunmaz?
Benzinli motor tipinde yanma bujiler yardımı ile gerçekleşir. Dizel motor tipinde ise ateşleme bujisi bulunmaz. Benzinli motorlarda yukarıda da sözünü ettiğimiz gibi karbüratör vardır. Ancak dizel motorlarda karbüratör bulunmaz.

Dizel motorlarında kontrolsüz yanma sırasında ani basınç yükselmesinin sebebi nedir?​

Tutuşma gecikmesi süresince silindire püskürtülen yakıtın miktarı. Bu süre zarfında fazla yakıt püskürtülürse bunun bir kısmı oksijenle birleşerek basınç yükselme hızının daha da artmasına sebep olur.

Dizel motorlarda yakıt pompası nasıl çalışır?​

Mekanik Yakıt Pompası Eski nesil karbüratörlü ve düz dizel araçlarda kullanılan bu parça, araçtan araca değişmekle birlikte, eksantrik mili veya dağıtıcı milden hareketini alır. Diyafram vasıtasıyla pompalama başlar. Depodan yakıt aracın motoruna ulaştırılır. Genelde 0.2, 0.3 bar arasında basınç üretir.
 
Dizel motorunda yanmayı etkileyen ve devam ettiren koşullar arasında şu faktörler önemli rol oynar:

1. Sıkıştırma Oranı: Dizel motorlarının yüksek sıkıştırma oranına sahip olması, yanma odasındaki hava-yakıt karışımının daha homojen ve daha yüksek sıcaklıkta sıkıştırılmasını sağlar. Bu da daha etkili bir yanma süreciyle sonuçlanır.

2. Yanma Odasının Tasarımı: Yanma odasının şekli ve hacmi, yanma sürecini etkiler. Doğru tasarlanmış bir yanma odası, hava ve yakıtın homojen karışmasını sağlar ve yanma verimliliğini artırır.

3. Enjeksiyon Sistemi: Yakıtın silindirlere püskürtülme hızı, miktarı ve zamanlaması da yanma sürecini etkiler. Doğru enjeksiyon sistemi ile yakıtın homojen bir şekilde dağıtılması ve doğru zamanda püskürtülmesi önemlidir.

4. Hava-Akışı: Yanma odasına giren hava ve egzoz gazlarının akışı da yanma sürecini etkiler. Doğru hava-akışı, yanma odasında temiz bir yanma ortamı oluşturur ve verimliliği artırır.

5. Yakıt Kalitesi: Dizel motorlarında kullanılan yakıtın kalitesi de yanma sürecini etkiler. Düşük kaliteli yakıt, yanma verimliliğini azaltabilir ve motor performansını düşürebilir.

Bu faktörlerin bir araya gelmesiyle dizel motorlarında verimli ve güçlü bir yanma süreci sağlanır. Bu da dizel motorlarının yüksek güç üreten motorlar arasında yer almasını sağlar.
 
Geri
Üst