AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Dizel motorlarda yanma olayi kac asamada gerceklesir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.450
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Dizel motorlarda yanma olayı kaç aşamada gerçekleşir?​

Emme Zamanı (Intake Stroke) Sıkıştırma Zamanı (Compression Stroke) Tutuşma ve Yanma Zamanı (Ignition and Combustion Stroke) Egzoz Zamanı (Exhaust Stroke)

Karbüratör su kaçarsa ne olur?​

Yakıt Sistemine Su Girerse Motoru Çalıştırmayın! Böyle bir durumda motorun çalıştırılamaması ya da çalışsa bile düşük performans sergilemesi söz konusu olacaktır. Yakıt sisteminin boşaltılmasından ve doldurulmasından sonra bile, yakıt sistemindeki korozyon nedeniyle aracın performansı yavaş yavaş düşebilir.

Motora toz girerse ne olur?​

Motora toz girerse ne olur?
Toz pislik silindirinde aşınmaya ve çizilmeye neden olur. Yağ yakma ve güç kaybı olur zamanla. silindirlere tozlar kaçar ve çizilir motor zarar görür..

Dizel Enjektör basıncı kaç olmalı?​

Dizel motorlarında sıkıştırma sonu basıncı 25 ile 45 bar civarındadır. Enjektörün bu kadar yüksek basınçlı hava içerisine yakıt püskürtebilmesi için, yakıt basıncının bu basınçtan daha yüksek olması gerekir. Yakıt pompaları yakıtın basıncını 1400 bar’a kadar çıkarabilirler.

4 zamanlı motorda sıkıştırma zamanı ne zamandır?​

1. Emme zamanı – Hava ve yakıt buharı içeri emilir. 2. Sıkıştırma zamanı – Yakıt buharı ve hava sıkıştırılır ve tutuşturulur. 3. Yanma zamanı – Yakıt yanar ve piston aşağı itilir.

Bir dizel motor çevriminde kaç zaman vardır?​

Bir dizel motor çevriminde kaç zaman vardır?
Dizel çevrimi sıkıştırma-ateşlemeli pistonlu motorların ideal çevrimidir. Dizel motorlarda piston her termodinamik çevrim için silindir içinde dört strok (iki mekanik çevrim) gerçekleştirir. Bu nedenle dizel motorlara 4 zamanlı içten yanmalı motorlar da denir.
Arabanin motoruna su kacarsa ne olur?​
Motora Su Girerse… Şayet sel seviyesi daha da yükselerek hava filtresi muhafazası konumuna ulaşıyorsa, hava emme kanalı üzerinden motora su emilebilir. Silindirlere su girmesiyle birlikte yanma gerçeklemeyeceği için motor durur ancak motorun iç aksamı hasar görebilir.
Pistona su girerse ne olur?​
Pistonların sıkıştırma hareketinde su sıkışamaz ve piston kolu yamulur. Motor çalışmaya devam ederse silindiri berbat eder. Alınan suyun çokluğuna, motorun o anki çalışma devrine göre araç blok dahi patlatabilir. Motor bloğunun patlaması bir aracın başına gelebilecek en kötü sorundur.

Hava filtresinden motora su girerse ne olur?​

Hava filtresinden motora su girerse ne olur?
Hava filtresinden emilen su, motorun yanma odasına gider. Çok az bir su girerse yakıt ile birlikte yanar ve yanma odasından uzaklaştırılabilir. Ancak su biraz fazla ise yakılamaz. Pistonların sıkıştırma hareketinde su sıkışamaz ve piston kolu yamulur.

Motor hava almazsa ne olur?​

Gözle görülmeyecek kadar mikronlar aracılığıyla motora hava ileten filtre, tozlu yollarda çok çabuk tıkanır. Tıkanan hava filtresi nedeniyle motor yeteri kadar havayı çekemez ve fakir karışım gerçekleşir, otomobilin performansı düşer.

Dizel enjektör basıncı kaç bar?​

Enjeksiyon basınçları enjektör basınç ayar cihazında 100-300 bar arasında değiştirilmiştir.

Dizel enjektör ömrü ne kadardır?​

Dizel enjektör ömrü ne kadardır?
Araç eğer benzinli ise 40.000 km’de, dizel ise de 25.000 km ila 30.000 km arasında enjektör temizliğinin yaptırılması gerekmektedir.

Bir motorda sıkıştırma zamanı kaçıncı zamandır?​

Arabanın motoruna su tutulur mu?​

Motoru çevreleyen elektronik sensörler su ve yoğun nemden etkilenebilir ve kısa devre yapabilir. Bu sensörün yanmasına neden olabilir. Alternatör ve bujiler ıslanabilir, dolayısıyla ateşleme düzgün yapılamaz sonuç olarak motor vuruntulu çalışır. Zamanla eskimiş olan kablo ve hortumlar yırtılabilir.
 
Dizel motorlarda yanma olayı dört aşamada gerçekleşir:
1. Emme Zamanı (Intake Stroke): Piston aşağı doğru hareket ederken emme valfi açılır ve silindire hava emilir.
2. Sıkıştırma Zamanı (Compression Stroke): Emilen hava sıkıştırılırken piston yukarı doğru hareket eder. Bu aşamada yakıt atomize edilir ve yüksek basınç altında enjektörden püskürtülerek sıkıştırılmış havanın içine verilir.
3. Tutuşma ve Yanma Zamanı (Ignition and Combustion Stroke): Yakıt hava karışımı, yüksek basınç ve sıcaklık altında injektör tarafından püskürtülür ve yanar. Bu yanma basıncı pistonu aşağı doğru iter.
4. Egzoz Zamanı (Exhaust Stroke): Piston, yanma odasındaki egzoz valfi açılarak egzoz gazlarının dışarı atılmasını sağlar.

Karbüratöre su kaçması durumunda, yakıt sistemi su ile kirlenebilir ve performans düşüklüğü yaşanabilir. Su, yakıt sisteminden uzaklaştırılması gereklidir. Karbüratöre su girmesiyle aracın performansı zamanla düşebilir ve korozyon oluşabilir.

Motora toz girmesi durumunda, silindirlerde aşınma ve çizilmeler olabilir. Bu durum zamanla yağ yakma sorununa yol açabilir ve motor gücünde kayıplara neden olabilir. Tozlar silindirlere kaçtığında motor zarar görebilir.

Dizel motorlarda enjektör basıncı genellikle 25 ila 45 bar civarındadır. Yakıt pompaları, enjektörlere yakıt püskürtmek için yakıt basıncını 1400 bar'a kadar çıkarabilir.

Dört zamanlı motorda sıkıştırma zamanı, ikinci zaman olarak bilinir. Bu aşamada piston, yanma odasında bulunan yakıt-hava karışımını sıkıştırır ve bu karışım ateşlenir.

Dizel motor çevriminde dört zaman vardır. Bu zamanlar sırasıyla "emme zamanı, sıkıştırma zamanı, yanma zamanı ve egzoz zamanı" olarak adlandırılır.

Motorun hava filtresinden motora su girmesi durumunda, su motor silindirlerine girebilir ve pistonlarda hasar oluşturabilir. Eğer su miktarı çok fazlaysa piston kolu yamulabilir ve motor çalışmaya devam ederse silindirler zarar görebilir.

Motor hava almadığında, hava filtresinin tıkanması nedeniyle motor yeterli miktarda hava alamaz. Bu durumda, motor performansı düşer ve fakir karışım oluşabilir.

Dizel enjektör basıncı genellikle 100 ila 300 bar arasında ayarlanabilir.

Dizel enjektörlerinin ömrü, benzinli araçlarda 40.000 km, dizel araçlarda ise 25.000 km ila 30.000 km arasında olabilir. Bu süreler enjektör temizliğinin gerektiği zamanları belirlemek için referans olarak alınabilir.
 
Geri
Üst