Dizel araclarda neden buji yok?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
264.936
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Dizel araçlarda neden buji yok?​

Dizel motorda benzindeki ataşleme bujisi yoktur. Sadece ilk ateşlemede yanma odasının belirli bir sıcaklığa gelerek ilk ateşlemenin olması için kızdırma/ısıtma rezistansı vardır. Tekrar ediyim bu parçanın benzinli motordaki bujiyle alakası yoktur,görevi çok farklıdır.

Dizel motorda buji ne zaman değişir?​

Sadece dizel araçlarda bulunan bu parça, ortalama her 30 bin km’de bir değiştirilir. Ancak burada kullanım sıklığı da büyük bir belirleyicidir. O nedenle kontrol edilmeden değişim yapılmamalıdır. Zira, 30 bin km’yi aştığı halde işlevini sorunsuz yerine getiren bir kızdırma bujisi de olabilir.
Dizel araçlarda ısıtma bujisi bozulursa ne olur?​
Kızdırma Bujisi Bozulursa Ne Olur? Araç, motor soğukken ilk çalıştırmada çalışmaz, zor ya da sarsıntılı çalışır. Uzun süre marş yapılarak zor çalışır, bazen hiç çalışmaz. Bu uzun marşlı çalıştırmalar, aküyü bitirebilir, marş motorunu aşırı zorlar ve marş motoru arızasına sebep olabilir.

Kızdırma bujisi arızası kaç para?​

Kızdırma bujisi arızası kaç para?
Isıtma Bujisi Değişim Maliyeti Bu sebeple ısıtma bujisi arızası ile karşılaşanlara önerimiz:” yalnızca arıza yapan bujiyi değil de hepsini birden değiştirin” şeklindedir. Isıtma bujisi değişimi için vereceğiniz işçilik gittiğiniz servise göre değişiklik gösterebilir. Ortalama alınan işçilik; 50-200 ₺ arasındadır.

Dizel araçta buji yerine ne kullanılır?​

Dizel araçta buji yerine ne kullanılır?
Dizel araçlarda ateşleme bujisi bulunmamaktadır. Ancak motorun çalışmasını sağlamak için hava-yakıt karışımının iyice ısınması gerekmektedir. Bunun için ise kızdırma bujileri diğer adıyla ısıtma bujileri kullanılmaktadır.

Dizel araçlarda buji ne işe yarar?​

Dolayısı ile dizel motorlarda ilk çalışma esnasında yanma odasının ısıtılmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Motor çalışmadan önce yanma odasını ısıtan parçaya kızdırma bujisi (ısıtma bujisi) denir. Kızdırma bujisi; aracın ilk çalıştırılması esnasında soğuk olan yanma odasını ısıtarak motorun daha kolay çalışmasını sağlar.

Dizel araçta buji arızası nasıl anlaşılır?​

Isıtma / kızdırma bujisinde arıza olduğunu anlayabilmenizin bir diğer belirtisi de egzozdan siyah renkte duman geliyor olmasıdır. Isıtma / kızdırma bujisi arızalandığında aracınızın yakıtının yanma ve motorun ateşleme süresi değişebileceğinden egzoz borusundan siyah duman çıkabilmektedir.
Kizdirma bujisi çalışmazsa ne olur?​
Isıtma / kızdırma bujisi arızalandığında aracınızın yakıtının yanma ve motorun ateşleme süresi değişebileceğinden egzoz borusundan siyah duman çıkabilmektedir. Egzoz borusundan siyah duman gelmesi farklı arızaların da bir sonucu olabilmektedir.

Dizel araçlarda buji yerine ne kullanılır?​

Dizel araçlarda buji yerine ne kullanılır?

Kızdırma bujisi kaç TL?​

Kızdırma bujisi kaç TL?
%10 indirimle Hyundai Getz 1.5 CRDi Kızdırma Buji Takımı 2006-2011 Kızdırma Bujisi 201 TL’ye, %5 indirimle Ford Focus Buji Isıtma [Orjinal] (5960E6) Kızdırma Bujisi 288 TL’ye, %12 indirimle Ford Fusion 1.6 TDCi 2007-2013 Kızdırma Bujisi 76 TL’ye sahip olabilirsiniz.

Kızdırma bujisi motor arıza lambasını yakar mı?​

fakat kızdırma bujisi sökümü = kırılma riski büyük kırılırsa üst kapağı sökmeleri gerekir işi iyi bilen sabırlı usta kesinlikle şart !!! kızdırma bujisi çalışmaz ise motor arıza lambasını yakar motor arıza lambasının bir sürü yanma nedeni var bu sadece bir tanesi ecuya dtc hata kodu atmıştır zaten araç …

Dizel araçlarda ateşlemeyi ne yapar?​

Dizel motorlarda buji ile ateşleme olmamaktadır. Sıkıştırılan hava çok yüksek sıcaklığa ulaşarak yakıtı kendiliğinden tutuşturur.
Dizel araçlarda ısıtma bujileri ne işe yarar?​
Kızdırma bujisi nedir denildiğinde, dizel motorlu araçlar için ilk çalıştırmada soğuk olan yanma odasını ısıtan ve aracın çalışmasını sağlayan bir ısıtıcı parçası diyebiliriz.
 
Dizel araçlarda neden buji yok sorusuna verdiğiniz açıklamalar doğrudur. Dizel motorlarda buji yerine ısıtma bujisi bulunur ve bujilerin görevleri farklıdır. Isıtma bujileri, motorun ilk çalıştırılması esnasında oluşan soğukluk nedeniyle yanma odasını ısıtarak motorun daha kolay çalışmasını sağlar. Bu parçaların değişim aralığı ise genellikle her 30 bin km'dir ancak kullanım sıklığına bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

Isıtma bujisi arızalandığında aracın ilk çalıştırılmasında zorluklar yaşanabilir ve motor performansı olumsuz etkilenebilir. Genellikle buji arızası durumunda araç ilk çalıştırılmaya çalışıldığında zor veya sarsıntılı bir şekilde çalışabilir veya hiç çalışmayabilir. Bu durum uzun marş denemeleriyle aküyü bitirebilir, marş motorunu zorlayabilir ve hatta arıza nedeniyle motor arıza lambası yanabilir.

Isıtma bujisi arızalandığında egzozdan siyah renkte duman çıkması gibi belirtiler ortaya çıkabilir. Buji arızası durumunda motorun yakıt yanma süresi değişebilir ve egzoz borusundan siyah duman çıkabilir. Bu durum, aracınızda sorun olduğunu gösterebilir ve buji değişimi gerekebilir.

Önerilen ise arızalı bujinin tek başına değil, hepsinin birden değiştirilmesidir. Isıtma bujisi değişim maliyeti işçilik dahil ortalama olarak 50-200 ₺ arasında değişebilir.

Ayrıca, dizel araçlarda buji yerine ısıtma bujileri kullanıldığını belirtmek isterim. Bu parçalar, motorun çalışması için gerekli olan hava-yakıt karışımının iyi bir şekilde ısınmasını sağlarlar. Dolayısıyla, bujilerin dizel araçlardaki rolü, motorun ilk çalışma esnasında yanma odasının ısıtılmasına yardımcı olmaktır.
 
Geri
Üst