AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Dizel arac yokusta neden bayilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Dizel araç yokuşta neden bayılır?​

Aracınızın motorunda dolaşan hava akımında kesintiler ve akımda bozulmalar olduğunda yine dizel aracınızın çekişinin düşmesine neden olabilmektedir. Araçlara çok fazla kişinin binmesi ve fazla yük konulması aracın çekişini olumsuz etkileyecek bir diğer nedendir.

Motor neden bayılır?​

Bunun yukarıda anlattığım nedenleri dışında genel nedeni gaz tepkime gecikmesinden kaynaklanır. Yani aracınızın gaz pedalına bastığınızda motora giden sinyalin yeterince hızlı ulaşmamış olması aracın tepkime reaksiyonunu düşürür ve sürücü tabiri ile gaz yemez. Yani hantallaşır ve bayılır.
Araç devri kaç olmalı?
Dizel bir araç için maksimum yakıt verimliliğini sağlamak için 2.000-2.500 devir aralığında vites değiştirmek, benzinli bir araç içinse; 2.500-3.00 devir bandında vites yükseltmek, hem motor sağlığı hem yakıt tasarrufu, hem de sarsıntısız bir sürüş için optimum vites değiştirme aralığı olarak kabul edilmiştir.

Devirli kullanmak ne demek?​

Yüksek devirde araç kullanmak yerine kısa aralıklarda ekstradan güç için araç devirli kullanılabilir. Sürekli devirli araç kullanımı silindirlerin aldığı yakıtı da yanmadan dışarı atacağı için tasarruf açısından da olumsuz bir sonuç yaratır ve araç hararetini ciddi anlamda arttırır.

Araç rampada neden Bayilir?​

Özellikle sıcak havalarda motorun bayılması normaldir. Yokuş yukarı motor aşırı ısındığı için daha çabuk çekişi düşer. Otomobil yokuşta neden bayılır? sorusunun bir cevabı da aracın motoru bakım istiyorsa bu durumda da motor yokuşta bayılır.
Yokuşta dizel araba nasıl kaldırılır?
Sırasıyla; el freninin çekik olduğuna emin olduktan sonra aracı 1 vitese alın. Bu sırada sol ayağınız debriyaj pedalına, sağ ayağınız da fren pedalına basılı durumda olsun. Ayağınızı yavaşça debriyaj pedalından çekin. Ortalama seviye olarak pedalın yarısına geldiğinizde araç titremeye başlayacaktır.
Rölanti Ayarı Kaç Olmalıdır? Rölanti ayarı için ortalama 500 – 1000 devir aralığını verebiliriz; çünkü bu aralığında altında olunması motorun çalışırken tekleme ya da durma ihtimalini oluşturur ki bu da oldukça zararlıdır.
Vites değişimi için genel geçer bir devir yoktur. Öyle olsaydı üretici tarafından devir saatine bir işaret konurdu bu devirde vites yükselt diye. Hızlanma ihtiyacına, yük ve yol durumuna göre vites seçilir. Aracın gaz pedalına tepkisiz kaldığı devirlerde aracı kullanmak devirsiz kullanmak tabir edilen şeydir.
Araba yokuşta neden çekişten düşer?
Yokuşta Çekişi Düşüren Nedenler 1- Avans ve sente ayarı bozuk ise aracın çekişinde düşüklük meydana gelir. 2- Hava filtresi bilinçsiz yere değişip yeniden ayarlanmazsa aracın çekişi düşer. 3- Bujilerden birisi ve daha fazlası arızalı ise çekiş ve tekleme sorunu çıkar.

Yokuşta rampada araba nasıl kaldırılır?​

Yokuşta kalkış yapabilmenizin en rahat yolu yarım debriyaj yaparak kalkmaktır. Ayağımızı yavaşça debriyajdan kaldırırken araç titremeye başlayacaktır. Araç gaza basmadan kendiliğinden ileri doğru hareket etmek isteyecektir. O anda gaza basarak aracı hareket ettirebilirsiniz.

Dizel araçlarda gaz vermeden kalkar mı?​

arabanın sağlık durumuna göre değişir ama benzinli araçta düz yolda hatta bayırın derecesine göre bayır yukarı bile kalkabilir gaz vermeden. dizelde bu daha rahattır ayrı konu tabi. Dizel araçlarda torktan dolayı gaz vermeden kaldırmak kolaydır ama uygun bir davranış olmadığını biliyorum.
 
Geri
Üst