AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Dissal motivasyon ne demek?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
134.451
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Dışsal motivasyon ne demek?​

Dışsal motivasyon, dış ödüllerin yönlendirdiği davranışı ifade eder. Bu ödüller, para veya notlar gibi somut veya övgü veya şöhret gibi soyut olabilir. Bireyin içinden kaynaklanan içsel motivasyonun aksine, dışsal motivasyon tamamen dış ödüllere odaklanır.

Öğrencileri motive etme stratejileri nelerdir?​

Öğrencilerinizi Nasıl Motive Edebilirsiniz?
- Öğrencilere kontrol etme hissi verin.
- Hedeflerinizi tanımlayın.
- 3. Tehdit içermeyen bir ortam yaratın.
- Eğitim her yerde!
- Öğrencilerinize çeşitli deneyimler sunun.
- Pozitif rekabeti kullanın.
- 7. Ödül sunun.
- 8. Öğrencilere sorumluluk verin.

Motivasyon kavramı okul bağlamında nedir?​

Motivasyon kavramı okul bağlamında nedir?
Yani motivasyon hedefe yönelik bir davranış dizisini başlatan, yönlendiren, devamını sağlayan ve durduran bir davranışlar dizisidir. Öğrenme motivasyonu ise, öğrenen bireyin, öğrenme etkinliklerini anlamlı ve değerli bulması, bunlardan fayda sağlaması olarak tanımlanmaktadır.

Dışsal motivasyon araçları nelerdir?​

Dışsal motivasyon faktörlerinin örgütsel boyutu ise iş performansını artırmak için örgüt tarafından sunulan olanaklarla ilgilidir. Bu araçlar somuttur ve çalışma ortamındaki kaynakların yeterliliği, ücret eşitliği, yükselme fırsatı, ek yararlar ve iş güvencesi gibi faktörleri içermektedir.

Içsel motivasyon ne demek?​

“İçsel Motivasyon” dışsal faktörlerden bağımsız olarak kişinin kendi kendini motive etmesi olarak tanımlayabiliriz.

Okulda motivasyon nedir?​

Okulda motivasyon nedir?
Eğitimde görülen sorunların en önemlisini, öğrencilerin motivasyon problemi oluşturur. Motivasyon; “ bir çocuğun bir davranışı sergilemesi için içindeki veya etrafındaki ‘güçlerin’ harekete geçmesidir.”
Içsel ve dışsal motivasyon nedir?​
İçsel motivasyon bir faaliyeti ya da bir işi yapan bireyin faaliyetin kendisini ilgi çekici bulması ya da faaliyetin kendisinden haz duyması, doyum almasıdır. Oysa bireyin yapmakta olduğu işi ve bu işten doyum sağlaması arasında bir aracıyı ifade eden durum ise dışsal motivasyondur.
 
Dışsal motivasyon, bir davranışı dış ödüllerin yönlendirdiği motivasyon türüdür. Bu ödüller maddi (para, notlar) veya manevi (övgü, şöhret) olabilir. Kişinin dışında, dış etkenlere bağlı olarak gerçekleşir ve genellikle ödül- ceza sistemi üzerine kuruludur. Örneğin, bir öğrenci sınavda iyi bir not almak için çalışıyorsa bu dışsal motivasyon örneğidir.

Öğrencileri motive etme stratejileri arasında şunlar bulunur:
1. Öğrencilere kontrol duygusu vermek: Karar alma süreçlerine katılımlarını sağlamak.
2. Hedeflerin net ve anlaşılır olması.
3. Olumsuzluklardan uzak, destekleyici bir öğrenme ortamı oluşturulması.
4. Eğitimi sınıf dışına taşımak ve uygulamalı öğrenmeyi teşvik etmek.
5. Öğrencilere farklı deneyimleri yaşatmak ve çeşitlilik sunmak.
6. Pozitif rekabet ortamı yaratmak.
7. Başarılar için ödüller ve teşvikler sunmak.
8. Öğrencilere sorumluluk vermek ve onları sürece dahil etmek.

Motivasyon kavramı okul bağlamında, öğrencilerin hedeflere yönelik davranışları başlatması, sürdürmesi ve tamamlamasını sağlayan güdülenme süreci olarak tanımlanır. Öğrencilerin eğitim sürecine katılımını artırmak, öğrenmeye istekli olmalarını sağlamak motivasyonun önemli bir unsuru olduğunu gösterir.

Dışsal motivasyon araçları, örgütler tarafından iş performansını artırmak amacıyla sunulan somut olanaklarla ilgilidir. Örneğin, çalışma ortamındaki kaynakların yeterliliği, ücret eşitliği, yükselme fırsatları, ek yararlar ve iş güvencesi gibi faktörler dışsal motivasyonu etkileyebilir.

İçsel motivasyon ise bireyin kendini motive etmesi durumunu ifade eder. Dışsal faktörlerden bağımsız olarak, kişinin içsel olarak hissettiği güdülerle hareket etmesi içsel motivasyonun bir örneğidir. Kişinin işini ilgi çekici bulması, zevk alması ve doyum sağlaması içsel motivasyonla ilişkilidir.

Okulda motivasyon, öğrencilerin derslere katılımını, öğrenmeye olan ilgilerini ve hedeflerine ulaşma isteklerini etkileyen önemli bir faktördür. Öğrencilerin motivasyonlarının yüksek olması, öğrenme sürecinde daha başarılı olmalarını sağlar.

İçsel motivasyon, bir faaliyetin kişinin kendi içsel güdüleriyle desteklenerek yapılmasını ifade ederken; dışsal motivasyon, bir faaliyetin dışarıdan gelen ödüller veya cezalarla desteklenerek yapılmasını ifade eder. İçsel motivasyon daha sürdürülebilir ve kalıcı olabilirken, dışsal motivasyon genellikle geçici etkilere sahip olabilir.
 
Geri
Üst