AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Disli orani nasil hesaplanir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Dişli oranı nasıl hesaplanır?​

Eğer diş sayıları veya dişli çapı bilinmiyorsa, fakat iki dişlinin devir sayıları biliniyorsa; bu durumda dişli oranını bulmak için devir sayıları oranlanır (yukarıda değinildiği gibi). n2:3000 dev/dk olduğuna göre. Dişli oranı i = n1/n2 i = 1000/3000 i= 1/3 olacaktır.

Vites dişli oranları nedir?​

Seçili olan vitesin vites oranı, şanzıman bu viteste iken tekerleklere güç gönderen (yani motordan gelen hareketi alan) dişli üzerindeki diş sayısının, motordan güç alan (yani hareket veren) dişlinin diş sayısına bölünmesi sonucu elde edilen orandır.
Redüksiyon oranı nasıl hesaplanır?
Dişli kutularında hızın ve torkun kaç kat değiştiği redüksiyon oranı ile belirtilir. Örneğin: 100:1 redüksiyon oranına sahip bir motorda, motor şaftının 100 dönüşünde dişli kutusu çıkışındaki son dişlinin şaftı bir dönüş yapıyor anlamına gelir. Yani hız 100 kat azalmış, tork ise buna bağlı olarak 100 kat artmış olur.
Diferansiyel oranı ne demek?
Diferansiyel Oranı nedir? Yukarıdaki bilgilerden de anlaşılacağı gibi motorun dönme hareketi ilk olarak şanzımana girer, burada seçilen vitese göre dönme oranı değişir ve şanzımandan oranı değiştirilmiş şekilde bu sefer diferansiyele girer.

Dişli büyüdükçe hız artar mı?​

Ön dişli büyüyünce hız düşer. Arka dişli büyüyünce hız artar.

Dişli araç ne demek?​

Dişli, makinelerde hareket ve gücü aktarmakla görevli olan temel bir parçadır. Bir çark üzerinde yer alan dişler birbirini kavrayıp bir milden diğerine hareket ya da güç aktarır. Araçlarda bulunan dişliler, araç parçalarının hareket yönünü ve hızını ayarlar.
Şanzıman hızı etkiler mi?
Şanzımanın en basit tanımı: motorun hareketini tekerleklere aktaran organ şeklindedir. Viteslerin küçülmesini ve büyümesini sağlayan, aracın hızına etki eden bir yapıdır.
Redüktör tahvil oranı nasıl hesaplanır?
N1/N2=Z2/Z1 formülünü düzenleyecek olursak: Çıkış deviri N2=4000*10/40 = 1000 rpm olarak bulunur. Redüktörün indirgeme oranı ise giriş deviri / çıkış devirinden: İ: 4000/1000 : 4/1 olarak bulunur.

Redüktör i oranı nedir?​

dişliler vasıtasıyla bir motorun başka bir şaft gibi bir parçayı daha yavaş döndürmesini sağlayan oran. örnek: ömerli – muradiye tesisindeki hızlı karıştıcılarının redüktör oranı 1/49 dur. hızı doğrudan etkileyen orandır.

Diferansiyel ne iş yapar?​

Diferansiyel, motordan çıkan gücü araçta bulunan tekerleklere iletir. Motordan gelen dönme aksiyonu ise şanzıman tarafından diferansiyele ulaştırılır ve buradan da aracın tekerleklerine iletilir. Diferansiyel bu gücü dönme açısıyla beraber tekerleklere ulaştırır ve aracın virajı sorunsuz bir şekilde almasını sağlar.
Şanzıman ve diferansiyel aynı şey midir?
Diferansiyel, motordan çıkan gücü tekerleklere iletir. Motordan gelen dönme aksiyonu şanzıman tarafından diferansiyele ulaştırılır ve buradan da tekerleklere iletilir. Diferansiyel bu gücü dönme açısıyla birlikte tekerleklere ulaştırarak virajın alınmasını sağlar.
Dişli büyürse ne olur?
Arka dişli sabit kalmak şartıyla; Ön dişli büyürse son sürate daha düşük devirlerde ulaşılır. her viteste ulaşılabilen maksimum süratler artar. Ancak ilk kalkışlarda istenilen süratlere ulaşmak zorlaşır. Son viteste son sürate ulaşma süresi uzar veya ulaşılması zorlaşır.

Ön dişli küçülürse ne olur?​

hem serilik hem son sürat istersen dişlilerle oynayarak bunu elde edemezsin.ön dişli büyürse veya arka dişli küçülürse son sürat artar serilik düşer.bu işlemin tersi de son sürati düşürüp seriliği artırır.

Şanzımana ne zarar verir?​

Şanzıman yağının zamanı geldiğinde değiştirilmemesi de dişlilerin ve bilyaların aşınması ve şanzımanın ömrünün fazlasıyla etkilemektedir. Zamanında şanzıman bakımı önemlidir. Kötü kalitede üretilen şanzıman yağı ve şanzıman sıvısı kullanmak şanzıman dişlileri bozmaya yol açar.
Şanzımanda terleme ne demek?
Ce: Şanzımanda terleme sebebi ne olabilir Aks keçesi kaçırdığında aks’ın alt tarafında da bolca yağlanma oloyor. Farkındaysanız aks’ın alt tarafı, dibi ve körüğü yağsız. Şanzımanın kendi keçesinden kaçırıyor Olabilir. Zaten mekanikçi bakınca söyleyecektir.
 
Geri
Üst