AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Direnc atmak ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
140.190
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Direnç atmak ne demek?​

Ağır hasarlı araçların tamirinde pahalı olan airbag sistemini değiştirmek yerine sensörlerine yanıltıcı elektrik verilir. Böylelikle aracın motor beynine hava yastıklarının aktif olduğu gösterilir ve sanki sağlammış gibi çalışmaya devam eder. Direnç atıldığında airbag uyarı ışığı da yanmaz.

Direnç ile kandırma ne demek?​

Direnç, air bag beynini kandırmak amacıyla elektronik olarak gelen akımın geri döndürülerek sisteme sahte mesaj vermesini sağlar. Yani bir nevi kör tapa atmak gibidir.

Dirençle kandırılmış emniyet kemeri nasıl anlaşılır?​

Dirençle kandırılmış emniyet kemeri nasıl anlaşılır?
Peki bunu nasıl anlarsınız? emniyet kemerleri tam olarak görevini yerine getirmiyor ise (arka koltuklar da dahil), muayeneden geçemezsiniz. mekanizması (tokası, sargısı, vs) sorunsuz olarak çalışan fakat fünye kısmı dirençle kandırılmış bir otomobil muayeneden geçer.

Sağlam emniyet kemeri nasıl anlaşılır?​

Sağlam emniyet kemeri nasıl anlaşılır?
emniyet kemeri mekanizmasının bulunduğu bölüm kesinlikle açılmalıdır. bu mekanizma üzerine giren soket sökülüp bir multimetre (ölçü aleti) yardımı ile, emniyet kemeri üzerindeki soket uçlarına temas ettirilip 2-3 ohm değer alınması gerekir.

2k2 direnç kaç ohm?​

2.2 kilo ohm direnç üzerinde görmeniz gereken renkler sırasıyla alttaki gibidir.

Dirençli kemer nasıl anlaşılır?​

Direnç, aktif gergi sisteminin çıkış kablosuna atılır. Aktif gergi sistemi de içinde bilyalar olan kimyasal tepkimeyle tek seferlik çalışan prensipte mekanik bir sistemdir. Aktif gergisi patlak araçlarda kemeri aşağı yukarı çektiğinizde şıkırtı sesi gelir.

Kazada kilitlenen emniyet kemeri nasıl açılır?​

Kazada kilitlenen emniyet kemeri nasıl açılır?
Kemer hafifçe ileri geri oynatılacak olursa, kilit mekanizması dişliden kurtulur ve eski pozisyonuna geri döner. Böylece kemer, kısmen yavaş bir hızla açılabilir ya da geri sarılabilir.

Aktif gergili emniyet kemeri nasıl çalışır?​

Aktif gergili emniyet kemeri nasıl çalışır?
özel bir algılayıcıya bağlı gergi sisteminin devreye girerek, yolcunun emniyet kemeri üzerine yüklenmeden önce kemeri germesi ve böylece kaza anında hareketinin en aza indirgenmesi mantığına dayalı sistemdir.
 
"Direnç atmak" terimi genellikle araçlardaki hava yastığı (airbag) sistemlerinde kullanılan bir hile veya manipülasyon yöntemini ifade etmek için kullanılır. Bu işlem, araçların hasarlı olduğu durumlarda airbag sistemini değiştirmek yerine sensörlerine yanıltıcı elektrik verilerek aracın motor beynine hava yastıklarının aktif olduğu yanılsaması yaratılmasını içerir. Böylelikle araç, airbagın normal şekilde çalıştığına dair sinyal verirken aslında airbag sistemi çalışmamaktadır. Bu durumda genellikle airbag uyarı ışığı da yanmaz, bu da direnç atıldığını gösteren bir işarettir.

"Dirençle kandırma" ise airbag beyinlerini kandırmak amacıyla elektronik akımın geri döndürülerek sisteme sahte mesaj verilmesini sağlayan bir yöntemi ifade eder. Bu işlem, airbag sistemindeki kontrol ünitesine yanıltıcı bilgiler göndererek airbagın aktif olduğu sinyalini vermeyi amaçlar. Bu da kısaca bir tür kandırma ya da hile olarak nitelendirilebilir.

Emniyet kemeri kullanımında da "dirençle kandırma" durumu söz konusu olabilir. Bu durumu anlamak için emniyet kemerlerinin tam olarak görevini yerine getirip getirmediğini test etmek önemlidir. Eğer emniyet kemeri dirençle kandırılmışsa, genellikle muayene sırasında bu durum fark edilir ve araç muayeden geçemez. Sağlam bir emniyet kemerinin ise mekanizması (tokası, sargısı vs.) sorunsuz çalışır ve muayeneden geçerken sıkıntı çıkartmaz.

2k2 direnç ise 2.2 kilo ohm değerine sahip olan bir direnci ifade eder. Bu direncin renk kodlarına bağlı olarak belirlenen renk sırası mevcuttur ve doğru biçimde okunmalıdır.

Aktif gergili emniyet kemeri ise özel bir algılayıcıya bağlı gergi sisteminin devreye girerek, yolcunun emniyet kemeri üzerine yüklenmeden önce kemeri germesi ve kaza anında hareketin en aza indirilmesi prensibine dayalı bir sistemdir. Bu sistem sayesinde kaza durumunda yolcunun daha güvenli ve korunaklı bir şekilde emniyet kemeriyle bağlı kalması sağlanır.
 
Geri
Üst