AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Direkt enjeksiyonlu motor ne demek?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.573
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Direkt enjeksiyonlu motor ne demek?​

Direkt Benzin Enjeksiyon, benzini doğrudan yanma odasına gönderen bir yakıt enjeksiyon sistemidir. Çok noktalı yakıt enjeksiyon (MFI) sistemi ile donatılmış bir motor gibi, her silindir için ayrı bir yakıt enjektörü bulunur. Emme sırasında herhangi bir zamanda enjekte edilebilir.

Port enjeksiyon nedir?​

MPI (Multi point injection) çok noktadan enjeksiyon sistemine, port enjeksiyon sistemi de denir; çünkü yakı emme supaplarından hemen önce, emme portuna püskürtülmektedir. Enjeksiyon (yakıt püskürtme) miktarı ve enjeksiyon zamanlaması, ECU kumandasında ayarlanır ve enjektör tarafından gerçekleştirilir.
Enjeksiyonlu motor nasil calisir?​
Piston üst ölü merkeze yaklaştıkça hava / yakıt karışımı sıkıştırılır ve bir kıvılcımla ateşlenir. Patlayan hava / yakıt karışımı pistonu aşağı iten ısı ve basınç oluşturur. Egzoz zamanlaması sırasında, yanmadan dolayı oluşan egzoz gazları silindirin dışına atılır.

Karbüratör hangi araçlarda olur?​

Karbüratör hangi araçlarda olur?
Karbüratör Nedir?
- Araba :Opel – Renault – Hyundai – Toyota – Ford – Volkswagen – Nissan – Citroen – Peugeot – BMW – Mercedes – Audi.
- Ticari :Fiat Doblo – Fiat Florino – Ford Tourneo Connect – Ford Transit – VW Transporter – VW Caddy – Citroen Berlingo.

MPI yakıt sistemi nedir?​

MPI yakıt sistemi nedir?
Çok Noktadan Enjeksiyon Sistemi (MPI) Çok nokta yakıt enjeksiyon sistemi, tek nokta gibi elektronik olarak aynı prensiple çalışsa da emme manifoldunda tek bir yakıt enjektörü yerine her silindir için 1 tane yakıt enjektörü bulunur. Her silindire aynı miktarda yakıt sağlanabildiği için daha verimlidir.

Enjeksiyonlu yakıt sistemi nedir?​

Yakıt enjeksiyonu, benzinli motorlarda yakıtı silindirlere yollayan sistemdir. Eski tip motorlarda karbüratör sisteminin yaptığı işi modern motorlarda enjeksiyon sistemleri devralmıştır. Artık yeni nesil benzinli atmosferik veya şarjlı motorlarda enjeksiyon sistemleri kullanılmaktadır.

Tek nokta enjeksiyonlu çok nokta enjeksiyon mu?​

Tek noktadan yakıt enjeksiyon sistemi günümüzde emisyon değerleri ve daha çok verimlilik için çok fazla tercih edilmemektedir. Çok nokta enjeksiyon sistemi genellikle atmosferik motorlarda, ve artık çok noktadan daha fazla tercih edilen direkt enjeksiyon sistemi kullanılmaktadır.
 
Direkt enjeksiyonlu motor terimi, bir otomobil motorunun yakıt enjeksiyon sistemini belirtir. Bu sistemde, benzin doğrudan silindirlere enjekte edilir ve emme manifolduna değil, yanma odasına ulaştırılır. Her silindir için ayrı bir enjektör bulunur ve enjeksiyon işlemi emme sırasında gerçekleşebilir. Bu sayede yakıtın daha verimli ve temiz bir şekilde yanması sağlanır.

Port enjeksiyon sistemi ise yakıtın emme supaplarından hemen önce, emme portuna püskürtüldüğü bir enjeksiyon sistemidir. Enjeksiyon miktarı ve zamanlaması, aracın elektronik kontrol ünitesi (ECU) tarafından ayarlanır ve enjektörler aracılığıyla gerçekleştirilir.

Enjeksiyonlu motorlar genel olarak pistonun üst ölü merkeze yaklaşmasıyla hava/yakıt karışımının sıkıştırılması, ateşleme, patlama sonucu pistonu iten ısı ve basınç oluşturulması gibi adımları izler. Egzoz zamanında ise yanmadan kaynaklanan gazlar silindir dışına atılır.

MPI (Multi Point Injection) ya da Çok Noktadan Enjeksiyon Sistemi, her silindir için ayrı bir enjektör bulundurarak daha hassas ve verimli bir yakıt enjeksiyonu sağlayan bir sistemdir. Her silindire eşit miktarda yakıt sağlanabildiği için motor performansı artar.

Enjeksiyonlu yakıt sistemi, benzinli motorlarda kullanılan ve yakıtı silindirlere enjekte eden sistemdir. Karbüratör sistemlerinin yerini modern enjeksiyon sistemleri almıştır. Yeni nesil benzinli motorlarda genellikle enjeksiyon sistemleri tercih edilir.

Tek noktadan enjeksiyon sistemi günümüzde pek tercih edilmezken, çok noktadan enjeksiyon sistemi atmosferik motorlarda daha yaygın olarak kullanılmaktadır. Ancak günümüzde daha fazla tercih edilen sistem ise direkt enjeksiyon sistemidir, çünkü bu sistem daha yüksek verimlilik ve daha düşük emisyon değerleri sunar.
 
Geri
Üst