AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Diferansiyel otmesi neden olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
57.550
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Diferansiyel ötmesi neden olur?​

Diferansiyelden gelen rahatsız edici sesler başka bir arızanın varlığına işaret ediyor olabilir. Bu sesler genellikle uğultu, sürtünme veya vuruntu şeklinde olmaktadır. Eğer gelen ses bir vuruntu sesi ise bu, ayna ve mahruti boşluklarının arasındaki mesafenin gereğinden fazla olduğuna işaret eder.

Diferansiyel görevi nelerdir?​

Diferansiyel görevi nelerdir?
Diferansiyel, motordan çıkan gücü araçta bulunan tekerleklere iletir. Motordan gelen dönme aksiyonu ise şanzıman tarafından diferansiyele ulaştırılır ve buradan da aracın tekerleklerine iletilir. Diferansiyel bu gücü dönme açısıyla beraber tekerleklere ulaştırır ve aracın virajı sorunsuz bir şekilde almasını sağlar.

Diferansiyel çeşitleri nelerdir?​

Açık diferansiyel – Klasik Diferansiyel. Kilitli Diferansiyel. Sınırlı Kaymalı Diferansiyel. Elektrik Kontrollü Sınırlı Kaymalı Diferansiyel.

Araba giderken neden uğultu yapar?​

Araba giderken neden uğultu yapar?
Arabadaki uğultu sesi genel olarak tekerlek ve motor, tekerlek arasındaki mekanik parçalardandır. Bu sesin ortaya çıkmasının genel olarak ilk sebebi aks bilyesidir. Aks bilyesi porya bilyesi olarak da telaffuz edilebilir.
Aşağıdakilerden hangisi Diferansiyelin görevlerinden biridir?​
Açık diferansiyelin görevleri arasında vites kutusundan aldığı dönüş hareketini, tekerlere iletmek, araç dönüş yaparken virajlarda, virajın içinde ve dışında kalan tekerleklerin farklı hızlarda dönebilmelerini sağlamak gelmektedir.

Viskoz diferansiyel nedir?​

Viskoz diferansiyel nedir?
Islak veya kuru zeminde en yüksek çekiş gücüyle aksa sessiz ve düzgün güç aktarımı için ön ve arka diferansiyelleri birbirine bağladı. Viskoz kaplinler, Toyota Celica GT-Four gibi otomobillerde merkez diferansiyel olarak ve ayrıca arka akslarda sınırlı kaymalı diferansiyel (LSD) olarak kullanılır.

Ayna mahruti dişli nedir?​

Ayna mahruti nedir denildiğinde ise aralarında 90 derece olan iki eksenin hareket ve moment iletimini sağlamakta görevli olan dişlilerdir. Eksenler arasında yer alan 90 derecelik bu açı uygulama sistemine göre farklılık gösterebilmektedir.

Gaza basınca neden ses gelir?​

Gaza basınca neden ses gelir?
Otomobillerde bulunan turbo sisteminin basınca dayanıklı hortumları vardır. Bu hortumlar vasıtasıyla soğuk hava yannma odasına taşınmaktadır. Zamanla eskiyen veya özelliğini kaybeden turbo hortumlarında kaçakların oluşması normal bir durum olarak görülür. Turbo hortumu hava kaçırdığında gaza basınca hava sesi çıkartır.

Motordan ses neden gelir?​

Silindirlerin aşınması ve büyümesi ya da pistonların deforme olması ve küçülmesi durumunda motordan sanki bir cisme vuruluyormuş gibi ses çıkar. Sesin kaynağı piston ya da silindirler olduğu için dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gerekir. Ancak bu sesin yaratabileceği en büyük sorun performans kaybıdır.

Diferansiyel yağı eksik olursa ne olur?​

Diferansiyel yağı eksik olursa ne olur?
Diferansiyel yağı biterse ne olur Bu dişlilerin yağsız kalması çok kısa süre içerisinde aşınmaya ve geri dönüş olunmaz tahribata sebebiyet verecektir. Uzun süre yağsız kullanımlarda diferansiyel içinde bulunan ayna ve mahruti dişlilerinde kırılma meydana gelerek diferansiyel kitlenecektir.
 
Diferansiyel ötmesi genellikle aracın farklı bir arıza ile karşı karşıya olduğunu gösteren rahatsız edici seslerin bir işareti olabilir. Bu sesler genellikle uğultu, sürtünme veya vuruntu şeklinde olabilir. Örneğin, gelen ses bir vuruntu sesi ise bu, ayna ve mahruti boşluklarının arasındaki mesafenin fazla olduğunu gösterebilir. Diferansiyel bir aracın virajı sorunsuz bir şekilde almasını sağlayan önemli bir bileşendir.

Diferansiyelin görevi, motordan çıkan gücü araçtaki tekerleklere iletmektir. Motordan gelen dönme hareketi, şanzıman aracılığıyla diferansiyele iletilir ve buradan da tekerleklere iletilir. Diferansiyel, bu gücü tekerleklere dönme açısıyla birlikte ileterek aracın viraj alma kabiliyetini arttırır.

Diferansiyel çeşitleri arasında açık diferansiyel, kilitli diferansiyel, sınırlı kaymalı diferansiyel ve elektrik kontrollü sınırlı kaymalı diferansiyel gibi farklı tipler bulunmaktadır.

Araba giderken oluşan uğultu genellikle tekerlek ve motor arasındaki mekanik parçaların sürtünmesi sonucunda ortaya çıkar. Bu uğultu genellikle aks bilyesi gibi parçaların aşınmasından kaynaklanabilir.

Viskoz diferansiyel, ön ve arka diferansiyeller arasında en yüksek çekiş gücüyle güç aktarımını sağlayan bir sistemdir. Islak veya kuru zeminde otomobilin çekiş gücünü optimize etmek için kullanılır.

Ayna mahruti dişlileri, aralarında 90 derecelik bir açıyla olan iki eksen arasındaki hareket ve moment iletimini sağlayan dişlilerdir.

Gaza basıldığında ortaya çıkan ses genellikle turbo sistemindeki hortumlardaki kaçaklardan kaynaklanabilir. Turbo hortumlarının eskiyip hava kaçırması durumunda, gaza basıldığında hava sesi duyulabilir.

Motordan gelen ses genellikle silindir ve pistonların aşınması veya deforme olması durumunda ortaya çıkar. Bu durumda, performans kaybı yaşanabilir ve sesin kaynağının tespit edilerek gerekli önlemlerin alınması önemlidir.

Diferansiyel yağının eksik olması durumunda dişlilerin yağsız kalması aşınmaya ve diferansiyelde ciddi hasara yol açabilir. Bu nedenle düzenli aralıklarla diferansiyel yağının kontrol edilmesi ve eksikliklerin giderilmesi önemlidir.
 
Geri
Üst