AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Diferansiyel disli sistemi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Diferansiyel dişli sistemi nedir?​

Bir araç viraj alırken dış kısımda bulunan tekerler daha çok yol kat eder. İçte kalan tekerlerin alacağı yol ise daha azdır. Dış tekerlerin daha çok, iç tekerlerin daha az dönmesini sağlayan sistem diferansiyel sistemidir. Diferansiyel iki teker arasında bulunan içerisinde çok sayıda konik dişli bulunan bir sistemdir.

Diferansiyel dişli kutusu nedir?​

DİFERANSİYEL DİŞLİ KUTUSU: Kardan milinin arka akslara ileteceği hareket mahruti dişlisi aracılığı ile arka köprüde bulunan diferansiyele ulaşır. Konik yapıdaki ayna dişli, aracın ekseni boyunca olan döndürme hareketinin açısını 90° değiştirerek arka akslara itilmesini sağlar.

Ayna Mahruti dişli Nerede Kullanılır?​

Ayna Mahruti dişli Nerede Kullanılır?
Ayna mahruti de konik dişli çark sistemleri arasında yer almaktadır. Kuvvet ve hareket düzlemini değiştirmek için kullanılmaktadır. Araçlarda diferansiyel sistemlerde ve hareketin iletiminin olduğu makine sistemlerinde de kullanılmaktadır.

Diferansiyel sistemi nedir?​

Diferansiyel, motordan çıkan gücü araçta bulunan tekerleklere iletir. Motordan gelen dönme aksiyonu ise şanzıman tarafından diferansiyele ulaştırılır ve buradan da aracın tekerleklerine iletilir. Diferansiyel bu gücü dönme açısıyla beraber tekerleklere ulaştırır ve aracın virajı sorunsuz bir şekilde almasını sağlar.

Diferansiyel kutusu nedir?​

Diferansiyel, bir akstaki iki teker arasındaki devir dengesini sağlar. Özellikle virajlara sol ve sağ tekerler farklılık gösterdiği için gereklidir. Arka köprüde bulunan bir düzendir, arka tekerleklerin farklı dönmesini ve tork artışını sağlar. Şafttan aldığı hareketi 90 derece döndürerek akslara iletir.

Diferansiyel ve akslar nedir?​

Diferansiyel ve akslar nedir?
Diferansiyel her iki aks ile aynı zamanda çalışırken aksların farklı hızda dönmelerini sağlayarak virajlarda stabilite sağlar. Otomobil virajı alırken, dairesel yol izler ve bir yay çizer.
Ayna Mahruti ayarı nasıl yapılır?​
Ayar yapılması için öncelikle ayna ve mahruti dişlilerine ilgili maddelerin sürülmesi gerekmektedir. Sürülen maddelerden sonra dişliler her yönde birer tur döndürülmelidir. Dişliler birbirine oturtturulduktan sonra ayna mahruti bölümüne doğru döndürülmelidir. Boyalı madde dişliler arasından gözlenmelidir.
Arabada ayna mahruti nedir?​
özellikle arkadan itişli motorlu kara taşıtlarının diferansiyel sistemlerindeki en büyük dişlidir. iki tekerleğin de aynı yönde dönmesini sağlamak için kurulu düzeneğin (avare ve ıstavroz dişlileri) bir parçasıdır.

Kaç çeşit diferansiyel vardır?​

Kaç çeşit diferansiyel vardır?
Açık diferansiyel – Klasik Diferansiyel. Kilitli Diferansiyel. Sınırlı Kaymalı Diferansiyel. Elektrik Kontrollü Sınırlı Kaymalı Diferansiyel.

Şanzıman ve diferansiyel aynı mı?​

 
Şanzıman ve diferansiyel farklı bileşenlerdir ve farklı görevlere sahiptirler.

- Şanzıman: Araç motorundan gelen gücü, farklı vites oranları aracılığıyla tekerleklere ileten mekanik bir sistemdir. Yani, şanzıman aracın hızını değiştirmek için kullanılır.

- Diferansiyel: İki tekerlek arasındaki devir farkını dengeleyen ve aracın virajlarda stabiliteyi sağlayan bir mekanizmadır. Diferansiyel, aracın viraj alırken iç ve dış tekerlekler arasındaki farklı dönme hızını kontrol eder.

Yani, şanzıman aracın hızını değiştirirken, diferansiyel ise virajlarda tekerlekler arasındaki devir farkını dengeleyerek aracın stabilitesini korur. İkisi birbirinden farklı işlevlere sahip bileşenlerdir ve aracın doğru bir şekilde çalışmasını sağlamak için birbirleriyle uyum içinde çalışırlar.
 
Geri
Üst