Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Devrim arabasi kimin zamaninda kapatildi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.238
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Devrim arabası kimin zamanında kapatıldı?​

YOLDA KALINCA SERİ ÜRETİME GEÇİLEMEDİ 29 Ekim 1961 yılında meclisin önüne getirilen 2 otomobilden siyah olanına dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel bindi. Anıtkabir’e gidecek siyah otomobil yaklaşık 100 metre ilerledikten sonra durdu.

Devrim arabası ne kadar yerli?​

Bunun ardından trenle Ankara’dan Eskişehir’e getirilen ve Devrim adı verilen otomobil, bir süre fabrika içinde kullanıldı. TÜRASAŞ’ta sergilenen “0002” şasi ve “0002” motor numaralı Devrim, lastikleri ile ön ve arka camı dışında tamamen yerli olarak 4,5 ayda üretildi.
Türkiye’nin ilk yerli otomobili Devrim nerede?
Şimdiki adı Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketi (TÜRASAŞ) olan Eskişehir Demiryolu Fabrikalarında, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’in talimatıyla 1961’de Türk mühendis ve işçileri tarafından zor şartlarda üretilen otomobil, daha önce tesislerde camekanlı bölümde sergilenirken halkın ilgisinden …
Devrim otomobili şu an nerede?
Türkiye’nin ilk yerli aracı olma özelliğini taşıyan ve 1961 yılında TÜRASAŞ Eskişehir tesislerinde Türk mühendisleri ve işçileri tarafından üretilen Devrim Otomobili, Mehmetçik Buharlı Lokomotifi, 2200 tipi Buharlı Lokomotif, 24000 tipi Lokomotife ait makinist kabini ve daha fazlası müze koleksiyonunun parçası olarak …

Devrim otomobili kim yaptı?​

Stop eden arabada kullandığımız motor, benzin tıkanıklığı yapan yani boğulan bir motordu. O arabanın motorunu yapan Rıfat Serdaroğlu’ydu, O sırada da kullanan kendisiydi. Araba stop edince bir şey diyemeyince ‘benzin bitti’ diyor.

Türkiye’nin ilk yerli arabası hangisi?​

“Devrim”in hikayesi Bunun ardından trenle Ankara’dan Eskişehir’e getirilen ve Devrim adı verilen otomobil, bir süre fabrika içinde kullanıldı. TÜRASAŞ’ta sergilenen “0002” şasi ve “0002” motor numaralı Devrim, lastikleri ile ön ve arka camı dışında tamamen yerli olarak 4,5 ayda üretildi.
 
Geri
Üst