- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.238
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
Devrim arabalarının mühendisi kimdir?
Türk mühendis ve işçiler tarafından 1961’de üretilen “Devrim” arabalarının kaynak mühendisi Halil Kaya Gedik’in Sakarya’da kurduğu fabrikada, TOGG’a parça tedarik edilmesi hedefleniyor.Devrim arabasını kim kapattı?
Devrim arabasının tamamlanıp, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’in test sürüşü esnasında, otomobilin bir anda durmasını anlatan Kemalettin Vardar, şöyle konuştu: “Benzin hikayesi tam bir yürek acısıdır. Cemal Gürsel geldi arabaya bindi bir süre gittikten sonra araba orada stop etti.Devrim Arabaları neden durdu?
2008′de sinemaya da uyarlanan Devrim arabalarının hikayesinin sonunu herkes başarısızlıkla bilir. Aslında otomobil yapılmıştır ama sonrasında mühendislerin benzin koymayı unutmalarından dolayı araba yolda kalmıştır ve sonunda Türklerin araba sevdası hüsrana uğramıştır.
Devrim arabası yüzde yüz yerli mi?
Bunun ardından trenle Ankara’dan Eskişehir’e getirilen ve Devrim adı verilen otomobil, bir süre fabrika içinde kullanıldı. TÜRASAŞ’ta sergilenen “0002” şasi ve “0002” motor numaralı Devrim, lastikleri ile ön ve arka camı dışında tamamen yerli olarak 4,5 ayda üretildi.
TOGG mühendisi kim?
Gürcan Karakaş 1965 Antalya Akseki doğumlu. 1988 yılında Ortadoğu Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan Karakaş, aynı yıl Aselsan’da çalışmaya başladı. 1990 yılında Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş’de görev alan Karakaş, 1991-1992 yılları arasında Almanya Feuerbach’ta dizel püskürtme sistemleri ürün …Devrim arabası neden yolda kaldı?
SİYAH OTOMOBİL, 58 YILDIR KAYIP 29 Ekim törenlerinde benzini bittiği için yolda kalan siyah Devrim otomobili ise şu ana kadar yapılan tüm çalışma ve aramalara rağmen bulunamadı.Diğer Devrim arabalarına ne oldu?
Kamuoyunda oluşan ‘yolda kaldı’ etkisi nedeniyle Devrim otomobilleri seri üretime geçemedi. Cumhurbaşkanı Gürsel’i taşıyan beyaz otomobil ise İstanbul’da İstiklal Caddesi’nde halka gösterilerek dolaştırıldıktan sonra Eskişehir’deki TÜLOMSAŞ tesislerine getirildi.
Ilk araba devrimi kim yaptı?
Devrim, Türkiye’de tasarlanan ve üretilen ilk otomobil. 1961 yılında, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’in talimatıyla, Eskişehir Demiryolu Fabrikası’nda, 129 günde üretildi.
Devrim Arabaları kim yaptı?
Devrim arabası motoru yerli mi?
Elektrik donanımı ile diferansiyel dişlileri, kardan istavrozları ve motor yatakları ile cam ve lastikleri dışında bütün özellikleri ve mekanik donanımları yerli üretimdi.TOGG ne kadar yerli?
– Yüzde 51 yerlilik oranını yakalayan Togg’da üretim 2022’de başlıyor. – 2022 sonunda batarya yerli olacak. Farasis ortaklığında Siro kuruldu.
TOGG da kaç mühendis çalışıyor?
Yerli ve milli imkanlarla üretilen otomobil TOGG, bünyesinde çalışmak üzere 27 mühendisi Türkiye’ye geri kazandırarak tersine beyin göçünü artırmaya devam ediyor. Türkiye’nin merakla seri üretim bandından çıkmasını beklediği yerli ve milli otomobili TOGG, üretim aşamasında da değer katmaya devam ediyor.
M Gürcan Karakaş Kimdir?
Gürcan Karakaş, 2004 yılında Bosch Türkiye’ye Genel Müdür olarak atandı. 2007 yılında Bosch’un Almanya’daki merkezine geçiş yapan Karakaş, o tarihten bu yana grubun yenileme pazarlarından sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak görev yapıyordu. Karakaş yerli otomobil TOGG’un CEO’luk görevini üstleniyor.Devrim Arabaları şu an nerede?
Türkiye’nin ilk yerli aracı olma özelliğini taşıyan ve 1961 yılında TÜRASAŞ Eskişehir tesislerinde Türk mühendisleri ve işçileri tarafından üretilen Devrim Otomobili, Mehmetçik Buharlı Lokomotifi, 2200 tipi Buharlı Lokomotif, 24000 tipi Lokomotife ait makinist kabini ve daha fazlası müze koleksiyonunun parçası olarak …Devrim arabası nedir kısaca?
Devrim Arabaları Projesi, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’in Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİAD) toplantısında dile getirmiş olduğu Türk otomobili üretme isteğiyle beraber 1961 yılında adım atılmış projedir.