- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 194.773
- Çözümler
- 15
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Depremde hasar gören evler ne yapmalı?
Konutları zarar gören depremzedelere geçici ve kalıcı olmak üzere iki çeşit yardım yapılabilmektedir. Bunlardan ilki geçici barındırma yardımı, ikincisi ise kalıcı konut veya inşaat kredisi yardımıdır.Depremde hasar gören binalar ne olacak?
Bir binaya ağır hasarlı verilmişse sonrasında ne olacak? Ağır hasarlı bina sahiplerine 7269 Sayılı Yasa kapsamı ve şartlarında yeni konut yapılması mümkün olacaktır. Ağır hasarlı tespit edilen binalar hemen boşaltılarak, hasar tespit sürecinin tamamlanması sonrasında hemen yıkılacaktır.AFAD hak Sahipliği nasıl yapılır?
Afet gören yerde hak sahipliği başvuruları için mahalle veya köy muhtarlıklarında o yerin (köylerde köy mülki hudutları, illerde ve ilçelerde belediye hudutları ile yeni taşınma yerlerindeki duruma göre köy ve belediye hudutları) en büyük mülki amirliğince ilanlar yapılacak ve ilanda belirtilen süre içinde istenilen …
Depremde hasar gören evler nereye şikayet edilir?
Riskli Yapılar – Alo 181.DASK depremde yıkılan evin ne kadarını öder?
Deprem sonrasında meydana gelen zararlarda ödenecek sigorta bedelinin tespitinde, sigorta edilen konutun metrekare bedeli ve metrekaresinin çarpılması sonucu elde edilen tutar esas alınıyor. Ödenecek tutarın 2022 yılı için 320.000 TL olan teminat tutarından fazla olmaması gerekiyor.Depremde ev yıkılırsa devlet ev veriyor mu?
Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, İzmir depreminde evi yıkılan her vatandaşa bir daire verileceğini açıkladı. Birden fazla dairesi yıkılanlar ise alacakları her daire için 0 faizle, iki yılı geri ödemesiz 18 yıl boyunca ödeme yapacaklar.
Az hasarlı binada oturanlar evlerine girebilir Orta hasarlı yapıda taşıma gücündeki azalma giderilmeden (yapı onarılmadan) ya da güçlendirilmeden yapının kullanılmaması öneriliyor, ancak eşyaların tahliyesi gerçekleştirilebiliyor.
Hak Sahibine Ait Bilgi Girişi Doğrulama kodunu giriniz. Sağlık kurum ve kuruluşlarına müracatlarda sorunla karşılaşılmaması için TC Kimlik No ve Soyadı girilerek hak sahipliği kontrol edilebilir. Herhangi bir sorunla karşılaşılması halinde 0 (312) 402 1210- 402 1223 numaraları ile irtibata geçilmesi gerekmektedir.
Hak sahipliği belgesi nereden alınır Tapu?
Islah imar planlarında kendilerine tapu tahsis belgesi verilmiş olan hak sahiplerinin işgal ettikleri yerlerinin korunacağı belirtilmiş ise hak sahibi satın alma işlemlerini sonuçlandırarak ilgili belediyeden tapusunu alır.