AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Degisim ve degisim yonetimi Nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Değişim ve değişim yönetimi Nedir?​

DEĞİŞİM YÖNETİMİ (CHANGE MANAGEMENT) NEDİR? Değişim yönetimi, organizasyon başarısını ve sonuçlarını doğru yönlendirmek adına; bireylerin değişimi başarılı bir şekilde benimsemeleri için hazırlanmaları ve desteklenmelerine rehber olan sistematik bir yaklaşımdır.

Eğitimde değişim yönetimi Nedir?​

Değişim yönetimi, değişimi doğuran etkenlerin incelenmesi, tanının konması, uygulama ve değerlendirmenin yapılması gibi alt aşamaları içeren bir süreçtir (Erdoğan, 2002: 81). Robbins’e göre planlı değişimin üç aşaması bulunmaktadır: Statükoyu çözme, yeniyi kurma ve yeni durumu yerleştirme (Çınar, 2000: 19).
Değişim yönetiminin zorlukları nelerdir?
Değişimin ve dolayısıyla değişim yönetiminin önündeki temel zorluklara aşağıdaki örnekleri verebiliriz:

Örgütsel değişim ne demek?​

Örgütsel değişme ise, örgüttün yeni bir düşünce veya davranış biçimine uyum sağlaması, adapte olmasıdır[8].örgütün çeşitli alt sistem ve boyutları ile bunlar arasındaki ilişkilerde meydana gelebilecek her türlü değişikliğe örgütsel değişim adı verilir.

Değişim Analizi Nedir?​

Farklı zamanlarda gözlemlenen olay ya da objelerin durumlarındaki farklılıkların tanımlanması olarak ifade edilir. Farklı zamanlarda çekilmiş, aynı yere ait iki uydu görüntüsü arasında meydana gelen değişikliklerin tespit edilmesi amacını içermektedir.
Değişim çeşitleri nelerdir?
Değişim türlerine ilişkin yukarıda verilen bu ikili ayırıma ek olarak; makro-mikro değişim, zamana yayılmış-ani değişim, proaktif (öngörücü)- reaktif (tepkici)değişim, geniş kapsamlı-dar kapsamlı değişim, aktif-pasif değişim ve iyileştirme şeklinde adım adım-radikal değişim türlerinden de söz edilmektedir (Koçel, 1998: …
Organizasyonlarda değişim yönetimi; maliyetleri azaltmak, kâr payını iyileştirmek, çatışmayı azaltarak kurum içi sorunları çözmek, stratejiyi kurgulamak ve kurum içindeki iletişimi kolaylaştırmak gibi noktalara temas eder. Sonuç olarak değişim yönetimi, organizasyonu iyileştirmeye yönelik hedefler içerir.
Değişim, organizmanın bir durumdan başka bir duruma geçmesidir. Değişim de sistematik, ardışık ve uyum sağlayıcıdır. Değişim bunlara ek olarak tesadüfi, olumsuz ve geçici de olabilmektedir. Kaza geçiren birinin artık araba kullanamayacak durumda olması olumsuz bir değişimdir.
 
Geri
Üst