AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Defterdarlikta harcama yetkilisi kimdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Defterdarlıkta harcama yetkilisi kimdir?​

“Harcama yetkisi ve yetkilisi Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir.

Belediye başkanı harcama yetkilisi olabilir mi?​

Kanunun 32. maddesinde, bütçelerden harcama yapılabilmesi harcama yetkilisinin harcama talimatı vermesiyle mümkün olduğu açıklanmıştır. Mahalli idareler için harcama yetkilisinin; ilk önce kurumun en üst amiri durumunda olan vali, belediye başkanı ve birlik başkanları olduğudur.
Gerçekleştirme görevlisini kim görevlendirir?
Harcama yetkilileri, yardımcıları veya hiyerarşik olarak kendisine en yakın üst kademe yöneticileri arasından bir veya daha fazla sayıda gerçekleştirme görevlisini ödeme emri belgesi düzenlemekle görevlendirir.

Muhasebe Yetkilisi Gerçekleştirme görevlisi olabilir mi?​

5018 sayılı yasada Muhasebe Yetkilisi ile Gerçekleştirme Görevlisi yetkilerinin aynı kişide birleşme-yeceğine yönelik açık bir hüküm bulunmamaktadır.

Bakanliklarda ita amiri kimdir?​

İta Amirleri ve Görevleri 7. (1) İta Amiri; bütçede öngörülen belirli tahsisatlardan harcama yapılmasına izin veren ve bu harcamaların mevzuat çerçevesinde kontrolundan sorumlu olan şahıstır. İta Amirleri, her mali yıl Bütçe Yasasının ilgili cetvelinde belirtilir.
Belediyelerde harcama yetkilisi kim?
5393 sayılı Belediye Kanununun 63 üncü maddesinde, belediye bütçesiyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi, 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanunu uyarınca da mahalli idare birliklerinde birlik başkanı harcama yetkilisi olarak tanımlanmıştır.
Gerçekleştirme görevlisi, harcama yetkilisi tarafından yardımcıları veya hiyerarşik olarak kendisine en yakın üst kademe görevlisince imzalanan ödeme emri belgesi düzenlemek ve kontrol etmekle görevlendirilen bir veya daha fazla sayıda kişidir (İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar md. 12.)
 
Geri
Üst