Debriyaj Sivici ne ise yarar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
174.960
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Debriyaj Sivici ne işe yarar?​

Debriyaj müşürünün araç içerisindeki görevi şöyledir: Aracın debriyaj pedalına basılması durumunda bunu algılayarak elektronik kontrol paneline iletmektir. Bu panel, debriyaj müşürü vasıtasıyla aldığı bu sinyalleri şu şekilde kullanmaktadır: l Kalkışlarda aracın sarsılmasını engeller. l Vites geçişlerini kolaylaştırır.

Debriyaj switch arızası nasıl anlaşılır?​

En yaygın arıza belirtileri şunlardır:
- – Debriyaj pedalına sonuna kadar basılsa bile aracın çalışmaması
- – Debriyaj pedalına basılmadığı halde motorun çalışması
- – Debriyaj pedalına basıldığında motorun ara sıra çalışması
- – Hız sabitleyicinin (cruise control) çalışmaması
- – Yokuş kalkış desteği ile ilgili sorunlar.
Ducato debriyaj sensörü ne işe yarar?
Debriyaj sensörü (müşürü), debriyaj pedalına basıldığını algılayarak elektronik kontrol ünitesine gönderir. Debriyaj pedal düzeneğinde bulunur, debriyaja basıldığı bilgisini ECU’ye iletir.

Debriyaj hava olduğu nasıl anlaşılır?​

Debriyaja bastığınızda pedal aşağı düşüyorsa ve vites değiştirirken zorlanıyoranız, muhtemelen debriyaj sistemindeki havadan kaynaklanıyordur. Bu işlem sadece manuel şanzımanlı araçlarda uygulanır. İlk olarak haznedeki hidrolik seviyesini kontrol ediniz ve eksikse aynı tip sıvı ile tamamlayınız.

Fren müşürü neden değişir?​

Fren müşürü arızası bağlı olduğu soket bağlantılarında ve kablolarında gevşeme, oksitlenme, kirlenme, kısa devre, korozyon, yağlanma gibi sebeplerle arıza oluşumu gözlemlenmektedir. Fren müşürünün yerinden oynaması arızalanma durumlarında tamiri yapılabilecek bir durumdur.
Fren pedalı müşürü ne işe yarar?
Fren müşürü; fren sensörü, fren lambası ve fren şalteri şeklinde de bilinmektedir. Fren müşürünün esas işlevi, frene basıldığını tespit etmektir. Sürücünün frene basması durumunda, fren müşürü kontakları kapanmaktadır ve elektronik kontrol ünitesinin içerisine frene basılmış olduğunun sinyali gönderilmektedir.
Aracınızın debriyaj pedalı hiçbir arıza durumu olmadıkça orta kısımdan kavrar; ancak debriyaj üst merkezinde arıza oluşur ve balata seviyesi düşerse debriyaj pedalı yukarıdan kavrar. Bu durum da aracınızın siz aracınızın pedalına basmayı bıraktığınızda aracınız yerinden zor bir şekilde kalkmasına sebep olur.
Hem debriyaj üst merkezi hem de debriyaj alt merkezi “yarı hidrolik” sistemde kullanılıyorken “tam hidrolik” sistem ise CMC ve CSC’yi kullanır. CMC, hem tam hem de yarı hidrolik sistemlerin bir parçasıdır. “CMC”. Görevi, hidrolik sıvının hareketi ile debriyaj pedalının hareket etmesini sağlamaktır.
Debriyaj Üst Merkezi arızası nasıl anlaşılır?
Peki debriyaj üst merkez arızası nasıl anlaşılır? Aracınızın debriyaj pedalı hiçbir arıza durumu olmadıkça orta kısımdan kavrar; ancak debriyaj üst merkezinde arıza oluşur ve balata seviyesi düşerse debriyaj pedalı yukarıdan kavrar.
 
Geri
Üst