AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Debriyaj ayari nasil olmali?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.247
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Debriyaj ayarı nasıl olmalı?​

Debriyaj ile kavrama arasındaki tel, pedaldan şanzımana kadar uzanır. Telin bağlantı noktasındaki somunun sıkıştırılıp gevşek bırakılması ile debriyaj kavraması ayarlanır. Debriyaj kavrama ayarı yapılırken yine üreticinin belirttiği değerler dikkate alınmalıdır. Aracın kullanım şekli de bu konuda belirleyici olabilir.
Yeni debriyaj neden yukarıda kavrar?
Debriyaj pedalının yukarıda kavraması, arabanızın kavrama sisteminde bir arıza olduğunun göstergesidir. Debriyaj pedalı yukarı kavrama sorunun en belirgin sebebi ise, baskı balatanın bitmiş olmasıdır.

Debriyaj sorunu nasıl anlaşılır?​

Debriyaj Bitikse Ne Olur?
- Ayağınızı debriyajdan çekince sarsıntılı ilerleme olur.
- Yokuşlarda zorlanma ve kaçırma olur.
- Sert ve zorlamalı vites geçişleri olur.
- Vites geçişlerinde cartlama ve takılma olabilir.
RepSet ne demek?
Hızlı bir debriyaj değişimi için LuK RepSet’leri, bir tamirhanenin günlük gereksinimlerini karşılamak üzere tasarlanmış olup, birbirleriyle mükemmel uyumlu bileşenler içerir. Bu ise debriyajın hızlı ve profesyonel bir şekilde değiştirilmesini sağlar.
Muhtemelen debriyaj balatan yeni değişmiştir. Balata yeni değiştiğinde debriyajda kaçırma olmadığı için çok dipten kavrar.
Debriyaj pedalı neden aşağıda kavrıyor?
Aşağıda olunca ayak daha çok aşağı gider. Aşağıda kavraması kullanım açısından büyük kolaylık. Ayağınızı kaldırmadan, burnu ile kontrol edebiliyorsunuz.

Debriyaj pedalı neden aşağıda kavrar?​

Balata bittiği veya bitmeye yakın pedal yukarıda kavrar bu normal birşey. Sizin aracınızda balata bitmeden önce pedal yukarıda olduğundan aşağı aldırmış olabilir ve balata değiştiğinde otomatikman pedal da çok aşağı iner.
Baskı balata ömrü bittiği nasıl anlaşılır?
Debriyaj pedalını yavaşça bırakın. Motor devri düşüyor ve araç stop etme eğilimine giriyor ve stop ediyorsa, kavrama (baskı-balata) sağlamdır. Eğer ayak debriyajdan çekilirken motor devri düşmüyor, araç stop etme eğilimi göstermiyorsa, baskı balata kaçırıyor demektir.

Debriyaj ayarı bozuk olursa ne olur?​

*Debriyaj pedalı boşluk ayarı yanlış yapılmıştır ve bozulmuştur, bu durumda sürücü debriyaj pedalına basmamasına rağmen, sanki basıyormuş gibi; debriyaj bilyası, baskı plakasındaki ayırma parmaklarına baskı yapar, bu durumda balatayı volana iten kuvvet azalmış olur ve kavrama kısmen ayrılmış olur.
Arabanın debriyajı neden bozulur?
Debriyajın ses yapmasının nedenleri; Debriyaj yatağının eskimiş olması Debriyaj yaylarının kırılmış olması Debriyaj parçalarının aşınmış veya kırılmış olması Debriyaj baskı parmaklarının ayarı bozulmuş olması
Valeo, lük, trw gibi markalar orijinal parça üretirler çoğu marka araca.
Luk marka hangi ülkeye ait?
Luk, 1965 yılında kurulan ve otomotiv sektöründe 60 farklı alanda sunulan 40 binin üzerindeki ürünlerin markasıdır. Otomatik şanzıman türbünü, kavrama, volan, rulman vb. ürünlerden oluşan çok geniş bir ürün yelpazesi vardır. Luk, 1999 yılında Almanya merkezli Schaeffler Grubu bünyesine dahil oldu.

Debriyaj alt merkezi arızası nasıl anlaşılır?​

Debriyaj alt merkezi arızası nasıl anlaşılır denildiğinde ise hidrolik yağ kontrolüne bakmak gerekmektedir. Sürüş esnasında debriyaj kullanımında boşalma hissediyorsanız, halatlarda değil hidrolik sistemde bir arıza meydana gelmiş olduğu bilinmektedir.
Hidrolik debriyaj alt merkezi arızası nasıl anlaşılır?

Baski balata bitik olursa ne olur?​

– Debriyaj pedalında anormal bir sertleşme meydana gelir. – İlk kalkış anlarında titreme meydana gelir. – Aracın motoru güç üretse de devir artmasına rağmen hızlanma meydana gelmez. – Özellikle araba doluyken hareket etmesi güçleşir.
 
Geri
Üst