AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Davraniscilikla Yapilandirmaciligin farki nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
60.055
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Davranışçılıkla Yapılandırmacılığın farkı nedir?​

Sözgelimi karşılaştırmalarda da görüleceği gibi, davranışçılık daha çok nesnel bilginin öğrenilmesine ve nesnel gerçekliğin nesnel koşulları içerisinde deneyimlenmesine ve öğrenilenlerin ölçülebilir davranışa dönüştürülmesine, yapılandırmacılığın ise, bireysel ve radikal yapılandırmacılıkta öğrenmedeki bilişsel …

Yeniden Yapılandırmacılık nedir?​

Yeniden Yapılandırmacılık nedir?
YAPILANDIRMACILIK NEDİR? Daha önceki yüzyıllarda bilgi kazanılacak, elde edilecek ve zihinde depolanarak kullanılacak bir şey olarak algılanıyordu. Bunun sonucunda da bilgi aktarımı yerine bilginin zihinsel süreçlerden geçerek yeniden yapılandırılması ve bu sayede yeni bilgilerin elde edilmesi önem kazanmıştır.

Yapılandırmacı eğitim sistemi nedir?​

Yapılandırmacı eğitim sistemi nedir?
Yapılandırmacı Eğitim: Bilginin öğrenci tarafından yapılandırılmasına oluşturulmasına,yorumlamasına ve geliştirmesine fırsat verir. Yapılandırmacılıkta bilginin tekrarı değil bilginin transferi ve yeniden yapılandırılması söz konusudur.

Öğrenme Yaklaşimi nedir?​

Öğretme ve öğrenme yaklaşımları, eğitim bilimcilerin “öğrenmenin nasıl oluştuğu, öğrenmede etkili olan faktörlerin neler olduğu, en iyi öğrenme ortamının nasıl olması gerektiği” gibi sorulara farklı yaklaşımların farklı cevaplar vermesi sonucu oluşmuştur.

Sosyal öğrenme kuramları nelerdir?​

Sosyal öğrenme kuramları nelerdir?
Sosyal öğrenme kuramı Albert Bandura’nın yaptığı çalışmalarla gelişen ve günümüzde eğitim ve psikoloji alanında büyük ölçüde kabul gören bir öğrenme kuramıdır. Sosyal öğrenme kuramının temelinde gözlem ve başkalarının yaptığı davranışları taklit etmeye dayalı dolaylı bir öğrenme vardır (Bandura, 1977).

Yapılandırmacılık hangi eğitim felsefesi?​

Yapılandırmacılık hangi eğitim felsefesi?
Yapılandırmacılık, önceden öğrenilenlerle entegre ederek öğrendiğimizi ve bilgi öznel olduğundan öğrenenin kendisinin öğrenmesi için öğretenin yapılandırmacı(öğrenene rehber) olması gerektiğini savunan eğitim felsefesi akımıdır. İlerlemecilik eğitim felsefesine pragmatizm felsefesine dayanır.
Yeniden yapılandırma felsefesi nedir?​
toplumun eğitimle yeniden yapılandırılması,toplumsal reform gibi konuları kapsayan eğitim felsefesi.pragmatizm ve varoluşçuluktan etkilenmiştir. en çağdaş ve yeniliklere en açık eğitim felsefesidir. temsilcisi önemli eğitimci john deweydir.
 
Davranışçılıkla Yapılandırmacılığın farkı, eğitim ve öğretim süreçlerinde farklı yaklaşımlar sunmalarından kaynaklanmaktadır. Davranışçılık, öğrenmeyi gözlemlenebilir davranışlar üzerinden açıklamaya ve ölçmeye odaklanır. Öğrencinin dış dünyayla etkileşimine ve dış uyaranlara verdiği tepkilere odaklanır. Yapılandırmacılık ise öğrenmeyi öğrencinin mevcut bilgi ve deneyimleriyle ilişkilendirerek anlam inşa etmesine dayanır. Öğrencinin aktif katılımını teşvik eder, öğrenmeyi içselleştirmesini ve anlamlandırmasını önemser.

Yeniden Yapılandırmacılık kavramı, bilginin zihinsel süreçlerden geçerek yeniden yapılandırılması ve bu sürecin sonucunda yeni bilgilerin oluşturulması anlamına gelmektedir. Bu yaklaşım, öğrenmeyi sadece bilgi aktarımı olarak değil, öğrencinin mevcut bilgi ve deneyimleriyle etkileşime girerek yeni anlamlar oluşturmasını vurgular.

Yapılandırmacı eğitim sistemi, öğrencilerin bilgiyi sadece öğrenmekle kalmayıp, aynı zamanda anlamlandırmalarına, yorumlamalarına ve kendi deneyimleriyle ilişkilendirmelerine olanak tanır. Öğrencilerin bilgiyi tekrar etme yerine, aktif olarak kullanmalarını teşvik eder ve bilginin yeniden yapılandırılmasını destekler.

Öğrenme yaklaşımı, eğitimde öğrenmenin nasıl gerçekleştiği, etkileyen faktörler ve en uygun öğrenme ortamlarının nasıl olması gerektiği gibi konuları ele alan farklı yaklaşımların incelenmesiyle ortaya çıkmıştır. Farklı öğretme ve öğrenme yaklaşımları öğrencilerin öğrenme süreçlerini anlamaya ve geliştirmeye yönelik çeşitli bakış açıları sunar.

Sosyal öğrenme kuramları, Albert Bandura'nın çalışmalarıyla gelişen ve eğitim ile psikoloji alanlarında önemli kabul gören kuramlardır. Temelde gözlem ve başkalarının davranışlarını taklit etme yoluyla dolaylı bir öğrenme sürecine dayanır.

Yapılandırmacılık, öğrencinin mevcut bilgi ve deneyimleriyle etkileşime girerek yeni bilgileri oluşturduğu bir eğitim felsefesi akımıdır. Öğrenme sürecinde öğretmenin rehberlik yapması ve öğrencinin aktif katılımının teşvik edilmesi gerektiğini savunur. İlerlemecilik ve pragmatizm felsefelerine dayanır.

Yeniden yapılandırma felsefesi, toplumun eğitim yoluyla yeniden yapılandırılmasını ve toplumsal reformları hedefleyen bir eğitim felsefesidir. Pragmatizm ve varoluşçuluktan etkilenir, John Dewey gibi önemli eğitimciler tarafından temsil edilir. En çağdaş ve yenilikçi eğitim felsefelerinden biri olarak kabul edilir.
 
Geri
Üst