Davranisci yaklasimin kurucusu kimdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
205.412
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Davranışçı yaklaşımın kurucusu kimdir?​

Davranışçı hareket, 1913’te John Watson’ın metodoloji ve davranış analizi ile ilgili birtakım temel varsayımları ortaya koyan “Davranışçı Gözüyle Psikoloji” (Physcology As The Behaviorist Views It) başlıklı bir makale yazmasıyla başlamıştır.

Davranışsal yaklaşım temsilcileri kimlerdir?​

Pavlov, Thorndike, Watson, Guthrie, Hull, Skinner başlıca davranışçı kuramcılardır. Davranışçı kuramı özetleyecek olursak; Birey, davranışlarını tecrübeyle kazanır (Ülgen,1997). Çevredeki uyarıcılar değiştiği zaman, bireyin davranışları da değişir (Ülgen,1997).

Skinner kuramı nedir?​

Skinner kuramı nedir?
Skinner’in geliştirdiği edimsel koşullanmaya göre edimsel davranış; bilinen bir uyarıcı tarafından oluşturulmaz; organizma tarafından ortaya konur ve sonuçları tarafından kontrol edilir ( Yeşilyaprak, 2005). Örneğin, bireyin davranışı hoş bir şeyle sonuçlanırsa o davranışı birey, tekrar tekrar yapmaya yönelir.

Ikna teknikleri nelerdir Davranış Bilimleri?​

Söz konusu on temel ikna tekniği şunlardır;
- Önce küçük sonra büyük rica tekniği.
- Önce büyük sonra küçük rica tekniği.
- Gitgide artan ricalar tekniği.
- “Sadece o değil” veya “satışı tatlandırma” tekniği.
- “Evet- evet” tekniği.
- “Acaba” değil “hangi” tekniği.
- Soruya soruyla cevap verme tekniği.
- Yer etme tekniği.

Davranışçı yaklaşımın özellikleri nelerdir?​

Davranışçı Yaklaşım Kuramlarının Özellikleri
- Davranışçı yaklaşım kuramlarında temel ilke pekiştirilen davranışlar öğrenilir.
- İçebakış yöntemi ve içgüdü gözlenemeyeceğinden reddedilir.
- Psikolojinin ya da öğrenmenin konusu sadece gözlenebilen ve ölçülebilen davranışlardır.

Öğrenmede davranışsal yaklaşımlar nelerdir?​

Öğrenmede davranışsal yaklaşımlar nelerdir?
Öğrenmede hayvan ve insan davranışlarını benzer olarak alanlara davranışçı ve geliştirdikleri kuramlara davranışçı kuramlar denilmiştir. Davranışçılar, öğrenmeyi uyarıcı ile davranış arasında bağ kurma işi olarak görmektedirler. Bu yüzden davranışçıların genel adı U-T (uyaran-tepki) kuramcılarıdır.
Thorndike kuramı nedir?​
Bağlaşımcılık Kuramı (Thorndike) tarafından ortaya atılmış bir kuramdır. Thorndike öğrenmeyi bir problem çözme süreci olarak değerlendirmiştir. Problemleri deneme – yanılma ile çözmeye çalışır. Uyarıcı – Tepki arasındaki sinirsel bağdan yararlanır.
İkna etme yöntemleri nelerdir?​
İkna Etme Teknikleri Nelerdir?
- İhtiyaç oluşturma.
- Sosyal ihtiyaçlara değinme.
- Anlamlı ve pozitif kelimeleri.
- Zeigarnik etkisi.
- Kapıya ayak koyma tekniği.
- Büyükten küçük ricaya yönelim tekniği.
- Kaybetme korkusu.
- Mütekabiliyet.

Temel ikna teknikleri nelerdir?​

Temel ikna teknikleri nelerdir?
- Temel İkna Teknikleri Nelerdir?
- “Önce Küçük Sonra Büyük Rica” Tekniği.
- “Önce Büyük Sonra Küçük Rica” Tekniği.
- “Gitgide Artan Ricalar” Tekniği.
- “Sadece O Değil” Tekniği.
- “Evet-Evet” Tekniği.
- “Soruya Soruyla Yanıt Verme” Tekniği.
- “Yer Etme” Tekniği.
 
Davranışçı yaklaşımın kurucusu, John Watson'dır. 1913 yılında yazdığı "Davranışçı Gözüyle Psikoloji" makalesiyle davranışçı hareketin temellerini atmıştır. Davranışçı yaklaşımın temsilcileri arasında Pavlov, Thorndike, Watson, Guthrie, Hull ve Skinner gibi önemli psikologlar yer almaktadır.

Skinner'in geliştirdiği edimsel koşullanma kuramı, davranışın ödüllendirilmesi veya cezalandırılması sonucunda şekillendiğini öne sürer. Yani bireyin davranışı hoş bir sonuçla karşılaştığında, o davranışı tekrarlamaya eğilim gösterir.

Davranışçı yaklaşımın özellikleri arasında davranışların pekiştirilmesiyle öğrenildiği, içebakış ve içgüdülerin reddedildiği, psikolojinin konusunun gözlenebilir ve ölçülebilir davranışlar olduğu yer almaktadır.

Öğrenmede davranışsal yaklaşımlar ise hayvan ve insan davranışlarını benzer olarak ele alır ve öğrenmeyi uyarıcı ile tepki arasında bağ kurma süreci olarak görmektedir. Thorndike'ın bağlaşımcılık kuramı da öğrenmeyi bir problem çözme süreci olarak değerlendirir ve deneme-yanılma yoluyla çözüm arar.

İkna etme yöntemleri arasında ihtiyaç oluşturma, sosyal ihtiyaçlara vurgu yapma, anlamlı ve pozitif kelimeler kullanma, Zeigarnik etkisi, kapıya ayak koyma, kaybetme korkusu ve mütekabiliyet gibi teknikler bulunmaktadır.

Temel ikna teknikleri arasında "Önce Küçük Sonra Büyük Rica" Tekniği, "Gitgide Artan Ricalar" Tekniği, "Evet-Evet" Tekniği, "Soruya Soruyla Yanıt Verme" Tekniği ve "Yer Etme" Tekniği gibi teknikler sayılabilir. Bu teknikler, insanların davranışlarını etkilemeye ve ikna etmeye yönelik stratejilerdir.
 
Geri
Üst