AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Dar govdeli ucaklarda calisan motorun on ve yanindan kac metre uzak olunmalidir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Dar gövdeli uçaklarda çalışan motorun ön ve yanından kaç metre uzak olunmalıdır?​

➢ Dar gövdeli uçaklarda uçağın motoru düşük güç (rölanti) modunda emniyet mesafesi yaklaşık bir uçak boyutu (137.16 m), yüksek güç modunda olan bir uçağın minimum emniyet mesafesi ise uçak boyutunun iki katı (365.76 m) olmalıdır.

Ramp departmani işçisi nedir?​

Ramp aprondaki her türlü yer işlemlerine verilen isimdir. Bunun içinde push back, de icing, anti icing, her türlü uçak yüklemesi ve boşaltması, körük yanaştırmak,yolcu taşımak,marshalling işlemleri vardır.

Load Trim Sheet ne demek?​

Load Trim Sheet ne demek?
Yükleme ve düzenleme formu (İngilizce: Load and Trim Sheet), havacılıkta kullanılan, hava araçlarının yükleme işlemlerinin ve denge ayarlarının gösterildiği kıymetli evraktır. Load and trim sheet, load ve trim olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.

Ramp personeli ne iş yapar?​

Ramp personeli ne iş yapar?
Ramp Kontrol Memuru Meslek Tanımı : -Uçakların yük ve yolcu indirme ve bindirmelerini temin için apron sahası içindeki hareketlerini ramp kulesinden kontrol ve koordine eden kişidir.
Motoru çalışır vaziyette olan sabit bir uçağın kanat ucuyla aranızda bulunması gereken emniyetli mesafe en az 5 m, uçak motorunun önünden ise 7.5 m, uçağın arkasından 76 m’dir. ➢ Motorlar kapatılmadan, ACB ışıkları sönmeden ve takozlar yerleştirilmeden uçağa yaklaşmayın.

Hızlı çıkış taksi yolu nedir?​

Hızlı Çıkış Taksi Yolu iniş yapan uçağın pisti hızlı terk etmesini sağlar. Bu sayede pist çok hızlı bir şekilde sonra ki iniş veya kalkışa hazır duruma getirir. Rapid Exit Taxiway, 30 derecelik açı ile pisti piste paralel bir taksi yoluna bağlar. Uçaklar bu yollara 50knots (93km/s) hızla girebilmektedirler.

Dar gövdeli ve kısa menzilli uçakların amortisman süresi kaç yıldır?​

9 Mart 2019 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 333)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ ile uçak ve uçak simülatörlerinin faydalı ömrü 25 yıl ve dolayısıyla amortisman oranı % 4 olarak yeniden belirlenmiştir.

Takozlama nedir Havacılık?​

Takozlama nedir Havacılık?
Uçakların hangarlarda ya da park halinde takozlanması gerekmektedir. Takozların amacı rüzgârda ya da eğimli alanlarda uçağın hareket etmesini önlemektir. Takozlanmayan bir uçak park halinde iken kuvvetli bir rüzgâr ile dönebilir veya ileri geri hareket edebilir. Takozlama Nasıl Yapılır?

Havaalanı taksi yolu ne demek?​

Havaalanı taksi yolu ne demek?
havaalanında uçakların taksi yapmaları için hazırlanmış ve havaalanın bir bölümü ile diğerinin bağlantısını sağlayan yol. uçak park yeri taksi şeridi, apron taksi yolu ve hızlı çıkış taksi yolu olmak üzere 3 çeşittir.

Taksi yolu çeşitleri nelerdir?​

Taxi Way (Taksi Yolu) Tabelada siyah üzerine sarı harf ile yazılan taksi yolu şu anda bulunduğumuz taksi yolunu göstermektedir yani şu anda D(Delta) Taksi Yolunda bulunmaktayız. Sarı üzeri siyah harfle belirtilen taksi yolu ise kesişen taksi yolunu göstermektedir.
EMNİYETLİ MESAFEYİ KORUYUN ! Motoru çalışan bir uçağın arkasında yürümeyin veya araç kullanmayın. Her zaman emniyetli mesafeyi koruyun! Motoru çalışır vaziyette olan sabit bir uçağın kanat ucuyla aranızda bulunması gereken emniyetli mesafe en az 5 m, uçak motorunun önünden ise 7.5 m, uçağın arkasından 76 m’dir.

Yolcu uçakları dünyanın hangi bölgesi üzerinde neredeyse hiç geçmez?​

Sorunun doğru cevabıysa Tibet’ti.

Uçuş Operasyon ne demek?​

Uçuş Operasyon ne demek?
Uçuş operasyonlarında temel amaç yukarıda belirtildiği gibi emniyetli ve güvenli uçuş ortamının sağlanmasıdır. Diğer yandan, yolcu konforu konusu da dikkate alınan bir durumdur. Ancak, yasal dökümanlarda da tanımlı olan en büyük öncelik emniyet ve güvenliktir.

Tibetten yolcu uçakları neden geçmez?​

Tibetten yolcu uçakları neden geçmez?
acil durum inişi için uygun bölge bulunmaması. var olan havalimanlarının da çok az pilot tarafından tecrübe edilmiş olması. tibet’te 2 havalimanı var ancak pistler kısa ve küçük uçaklar için uygun.

Uçuş Operasyon ne iş yapar?​

Uçuş Harekât Uzmanları; temizlik, yakıt ikmali ile bagaj ve kargo yüklemesi işlemlerini kapsayan faaliyetleri takip ederek, kalkışa hazır olduklarından emin olmak üzere kabin ekibi ve hava aracı teknisyenleri ile yakından ilişki kurar ve bu kişilerle birlikte hareket ederler.

Havacılık Operasyon memuru ne iş yapar?​

Harekat memuru, görevli olduğu havalimanında, uçakların güvenli bir şekilde iniş ve kalkış yapmalarını sağlamakla görevlidir. Uçuş mürettebatı, havayolu temsilcisi ve operasyon ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlar.
 
Dar gövdeli uçaklarda çalışan motorun ön ve yanından kaç metre uzak olunmalıdır sorusuna detaylı cevabı vermek gerekirse, motoru çalışır vaziyette olan dar gövdeli uçağın motorunun önünden en az 7.5 metre uzakta durulması gerekmektedir. Ayrıca motorun yan tarafından ise en az 5 metre uzaklık korunmalıdır.

Ramp departmanı işçisi, havaalanındaki apronda gerçekleştirilen çeşitli yer işlemlerinden sorumlu kişilere verilen isimdir. Bu işlemler arasında uçağın itilmesi (push back), buzlanma önleme işlemleri (de icing, anti icing), yükleme ve boşaltma işlemleri, yolcuların taşınması, park yeri sağlama ve yönlendirme işlemleri gibi görevler bulunmaktadır.

Load Trim Sheet, havacılıkta kullanılan bir belgedir. Bu belge, hava aracının yükleme işlemlerini ve dengesini gösterir. Load and Trim Sheet, genellikle yükleme (load) ve denge (trim) olmak üzere iki bölümden oluşur ve uçuş operasyonlarında önemli bir rol oynar.

Ramp personelinin görevi ise uçağın yük ve yolcu indirme ve bindirme işlemlerini kontrol etmek ve koordine etmektir. Ayrıca apron sahasındaki hareketleri ramp kulesinden izleyerek yönlendiren kişidir.

Hızlı çıkış taksi yolu, iniş yapan uçakların pisti hızlı bir şekilde terk edebilmelerini sağlayan yoldur. Bu sayede pistler daha hızlı bir şekilde diğer uçakların iniş ve kalkışlarına hazır hale getirilir. Hızlı çıkış taksi yolu, pisti piste paralel bir şekilde 30 derecelik açı ile bağlayarak uçaklara hızlı bir çıkış imkanı sunar.

Amortisman süresi, dar gövdeli ve kısa menzilli uçaklar için 25 yıl olarak belirlenmiştir. Dolayısıyla, bu tür uçaklar için amortisman oranı %4 olarak hesaplanmaktadır.

Takozlama, uçakların park halindeyken hareket etmesini engellemek amacıyla kullanılan takozların uçakların tekerleklerine yerleştirilmesidir. Bu sayede rüzgar veya eğimli alanlarda uçağın istenmeyen hareketler yapması önlenir. Takozlama işlemi, uçakların emniyetli bir şekilde park edilmesi için önemli bir adımdır.

Havaalanı taksi yolu, uçakların taksi yapmalarını sağlayan yol sistemidir. Bu yollar, apron taksi yolu, hızlı çıkış taksi yolu ve diğer alanları birbirine bağlayarak uçakların güvenli ve düzenli bir şekilde hareket etmelerini sağlar.

Taksi yolu çeşitleri arasında Taxi Way (Taksi Yolu) gösterilebilir. Tabelada siyah üzerine sarı harflerle yazılan taksi yolları, uçağın bulunduğu ve seyredeceği yol hakkında pilotlara bilgi verir. Sarı üzeri siyah harfle belirtilen taksi yolları ise kesişen yolları gösterir ve pilotlara rotayı takip etmelerinde yardımcı olur.

Son olarak, uçuş operasyonu; uçuşun planlanması, uçağın yükleme ve yakıt ikmali işlemlerinin takibi, kabin ekibi ve teknisyenlerle koordinasyonu sağlama gibi görevleri kapsayan bir operasyon sürecidir. Bu süreçte en önemli husus, emniyetli ve güvenli bir uçuş ortamının sağlanmasıdır.
 
Geri
Üst