- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.120
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
Dağıtım planlaması nasıl yapılır?
Dağıtım planlama sürecinde önemli olan unsurlar şunlardır;- Talep tahminleri.
- Depolardaki mevcut envanter seviyeleri.
- İdeal emniyet stoğu miktarları
- Tedarikçilerden veya üreticilerden ideal yenileme veya sipariş miktarları
- Teslim süreleri.
- Ulaşım süreleri.
Iyileştirme yaklaşımının zaman yönetimi konusundaki sorunları nelerdir?
İyileştirme Yaklaşımı Birilerine yetki vermekten korkar, her durum ile veya en ufak ayrıntı ile dahi kendileri ilgilenmek isterler. Bu da aşırı sorumluluk ve aşırı iş üslenmeye dönüşebilir. Önerilen çözüm ise zaman yönetimi sorunlarını yaratan psikolojik ve sosyolojik yetersizliği iyileştirmektedir.Yükleme planında bulunması gereken unsurlar şunlardır:
Zaman yönetimi nedir neden gereklidir?
Zaman yönetimi kişinin zamanını belirli etkinlikler arasında nasıl paylaştıracağını organize etme ve planlama sürecidir. Zamanı iyi yönetmek çok önemlidir, çünkü böylece daha az sürede daha çok iş yapabilirsiniz. Zamanı doğru kullanamamak yapılan aktiviteye zarar verir ve strese yol açar.
Dağıtım süreci nedir?
Dağıtım; ürünlerin belirtilen zaman ve miktar gibi koşullara uygun olarak, belirtilen yerlere sevk ve teslim edilebilmesi için gerçekleştirilen işlemler bütünüdür. Lojistik ise bir ürünün ilk üreticiden son tüketiciye kadar olan nakliye, depolama, gümrükleme, ambalajlama gibi süreçlerini ifade eder.