- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.241
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
Dağıtım ağının tasarımını etkileyen faktörler nelerdir?
3.2 Tedarik Zinciri Tasarımı Etkileyen Temel Faktörler Ürün Çeşitliliği, bir müşterinin dağıtım kanalının sunmasını beklediği ürün çeşitlerinin sayısıdır. Ürün Varlığı, bir müşteri siparşi geldiğinde stokta ürünün bulunma olasılığıdır. Müşteri tecrübesi ise müşterinin sipariş verme ürünü teslim alma kolaylığıdır.Değer dağıtım ağı ne demek?
Tedarik zinciri ve değer dağıtım ağı • Değer dağıtım ağı: Firmaya girdi sağlayan tedarikçiler, mamul ürünü son tüketiciye ulaştıran dağıtıcılar ve tüketiciler firmanın paydaşları arasında yer alır. Her biri tüm sistemin daha iyi olması için çaba gösterir ve bu çaba işletme performansını etkiler.
Tedarik zinciri dağıtım ağı kapsamındaki maliyetler nelerdir?
1.1. Depolama Maliyeti.Son Mil tasarımı nedir?
Son mil teslimatta, dağıtımcı/parekendeci, bir paket taşıyıcı kullanmaksızın ürünü müşterinin evine kendisi teslim eder. Örneğin, Migros, web sayfası aracılığı ile yaptığınız alışverişleri evinize teslim etmektedir. Ancak, bu uygulamanın olduğu iller sınırlıdır.
Son Kilometre (Last Mile) Lojistiği nedir? Bir ürünün depo rafından müşteri kapısına kadar olan yolculuğunda, teslimatın “Son Kilometresi” ve sürecin son adımıdır. Bu aşamada paket sonunda alıcı kapısına varmış olur.
Ağ tasarımı ne demek?
Ağ tasarımı, bir bilgisayar ağ altyapısının uygulanmasının planlanmasını ifade eder. Ağ tasarımı genellikle ağ tasarımcıları, mühendisler, BT yöneticileri ve diğer ilgili personel tarafından gerçekleştirilir. Bir ağ altyapısının uygulanmasından önce yapılır.
Tedarik maliyetleri nelerdir?
Bunlar; stoklama maliyetleri, depolama maliyetleri ve taşıma maliyetleridir.Tedarik zinciri ağı nedir?
Tedarik zinciri ya da lojistik ağı, ürün(ler) ya da hizmet(ler)in tedarikçiden müşteriye doğru hareket(ler)ini kapsayan ve bu süreç içerisindeki örgütler, insanlar, teknoloji, faaliyetler, ve kaynaklar sistemlerinin bütününe verilen isimdir.