Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

CVT mi DSG mi?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
33.773
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

CVT mi DSG mi?​

DSG; yüksek yakıt verimliliği ve hızlı vites geçişleri ile öne çıkıyor. CVT ise uzun süre kullansanız bile dayanıklı yapısı ve ideal devir arayanların tercihi olabilir.

Kaç çeşit şanzıman var?​

Kaç çeşit şanzıman var?
Otomatik vitesli otomobillerde CVT, DSG, MMT, EDC, ve TCT Dualogic Easytronic olmak üzere başlıca 5 farklı şanzıman çeşitleri vardır.

Tork konvertörlü şanzıman nasıl çalışır?​

Tork konvertörleri torku yani döndürme kuvvetini doğrudan motora bağlı olan fanın aradaki şanzıman yağını kullanarak türbini döndürmesi prensibi ile çalışır. Fan kısmı doğrudan krank miline bağlıdır. Motorun oluşturduğu döndürme kuvveti bir mil ile fana aktarılır.

CVT şanzıman hangi araçlar kullanılır?​

CVT şanzıman hangi araçlar kullanılır?
CVT şanzımanın kullanıldığı modeller arasında Honda Jazz, Honda City, Honda Civic, Nissan Micra, Nissan Pulsar, Subaru Forester, Subaru Impreza, Toyota Yaris, Toyota Corolla, Toyota Auris, Renault Koleos gibi araçlar var.
CVT tam otomatik midir?​
CVT yani sürekli değişken kademeli şanzıman adı üstünde sürekli değişken oranlı bir şanzıman türüdür. Manuel ya da yarı otomatik kullanım sunamayan bu şanzıman türü otomatik şekilde kullanılabilmektedir.

Şanzıman çeşitleri nelerdir?​

Şanzıman çeşitleri nelerdir?
Şanzıman Nedir?
- I – Tam Otomatik Şanzıman – Tork Konventörlü Şanzıman.
- II – DSG Şanzıman / Çift Kavramalı Şanzıman.
- III – CVT Şanzıman / Sürekli Değişken Şanzıman.

Elle şanzıman nedir?​

Manuel şanzıman veya düz vites, motorlu taşıtlarda kullanılan bir şanzıman türü. Genellikle sürücü tarafından kontrol edilen bir debriyaj ve vites kolundan oluşur. Otomobillerde debriyaj ayak, vites ise elle kumanda edilirken motosikletlerde debriyaj el, vites ise ayakla kumanda edilir.

CVT şanzıman L modu nedir?​

CVT şanzıman L modu nedir?
Eğer fren kullanmadan motor freni ile yavaşlamak istiyorsanız L ya da S modunu kullanmanız gerekir. L düşük devir anlamına gelir, S ise spor modu simgeler. Bazı Honda araçlarda sadece S modu da olabilir ama yokuş aşağı kullanımda motor freni yapmak isterseniz L ile aynı amaca hizmet eder.

CVT şanzıman tam otomatik mi yarı otomatik mi?​

CVT Şanzıman Nedir ve Nasıl Çalışır? CVT yani sürekli değişken kademeli şanzıman adı üstünde sürekli değişken oranlı bir şanzıman türüdür. Manuel ya da yarı otomatik kullanım sunamayan bu şanzıman türü otomatik şekilde kullanılabilmektedir.

CVT şanzıman bozulur mu?​

CVT şanzıman bozulur mu?
CVT ünitesi, tipik otomatik şanzıman kadar uzun dayanmayacaktır. Aslında, bu birimlerin çoğunluğunun 150 -200 bin km veya daha az dayandığını görüyoruz. Daha da önemlisi, arıza yaptıklarında, %90 değiştirilmesi gerektiği gerçeğidir.
Şanzıman kaça ayrılır?​
Şanzıman çeşitleri, temelde otomatik şanzıman, manuel şanzıman ve robotize şanzıman şeklinde sadece üç basit kategoriye ayrılıyor.
 
Merhaba! CVT mi DSG mi konusunda verdiğiniz bilgiler oldukça doğru ve detaylı. CVT şanzımanın dayanıklı yapısı ve ideal devir arayanlar için tercih edilen bir seçenek olduğunu belirtmişsiniz. Öte yandan DSG'nin yüksek yakıt verimliliği ve hızlı vites geçişleri ile öne çıktığını vurgulamışsınız.

Şanzımanlar konusunda sorduğunuz sorulara geçelim: Otomatik vitesli otomobillerde CVT, DSG, MMT, EDC, TCT Dualogic, ve Easytronic gibi farklı tipte 5 ana şanzıman çeşidinden bahsedebiliriz. Bu şanzımanlar arasında tork konvertörlü şanzıman da bulunmaktadır. Tork konvertörlü şanzımanlar, motorun ürettiği döndürme kuvvetini araç hareket etmesini sağlayacak şekilde ileten bir mekanizma ile çalışır.

CVT şanzımanın hangi araçlarda kullanıldığına dair verdiğiniz detaylar da oldukça faydalı. Honda, Nissan, Subaru, Toyota, ve Renault gibi markaların modellerinde CVT şanzımanın tercih edildiğini belirtmek doğru. Ayrıca CVT şanzımanın sürekli değişken oranlı bir şanzıman türü olduğunu ve otomatik olarak kullanılabildiğini detaylıca açıklamışsınız.

Manuel şanzımanlar hakkındaki paylaştığınız bilgiler de oldukça doğru. Elle kontrol edilen bir debriyaj ve vites kolundan oluşan bu şanzıman tipi sürücünün daha fazla kontrol sahibi olmasını sağlar.

Son olarak, CVT şanzımanın L modu ve bozulma olasılığı hakkındaki sorularınıza verdiğiniz açıklamalar oldukça detaylı ve anlaşılır. CVT şanzımanın uzun ömürlü olmadığı ve arıza durumunda genellikle değiştirilmesi gerektiği gerçeğini belirtmişsiniz. Ayrıca şanzımanların otomatik, manuel ve robotize olmak üzere temelde üç kategoriye ayrıldığını belirtmeniz de doğru bir bilgi.

Sorularınızla ilgili daha fazla detaylı bilgiye ihtiyacınız varsa lütfen sormaktan çekinmeyin!
 
Geri
Üst