AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

CPM ve CPC nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
137.908
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

CPM ve CPC nedir?​

CPM ve CPC; internet reklamcılığında en sık kullanılan birim maliyet terimleridir. CPM, “Cost Per Mile” baş harflerinden, CPC ise “Cost Per Click “ baş harflerinden oluşan İngilizce terimlerin kısaltmasıdır. CPM (Cost Per Mile) bin gösterim başına maliyet, CPC (Cost Per Click) tıklama başına maliyet demektir.

CPC nedir nasıl hesaplanır?​

CPC (cost per click) hesaplayabilmeniz için kullanacağınız formül; Bir reklam verenin ödediği ücretin tıklama sayısına bölünmesiyle elde edilen maliyettir. Örneğin, bir reklam veren 42 tıklama alan bir kampanya için 150 TL ödediyse, CPC(cost per click) 3,57 TL olur. (150/42 = 3,571).

CPM nedir ne işe yarar?​

CPM nedir ne işe yarar?
Cost per mille anlamına gelen CPM’nin Türkçe karşılığı bin gösterim başına maliyet anlamına gelmektedir. Reklam ve pazarlama sektöründe dijital anlamda sıkça kullanılan ve bilinmesi gereken bir terimdir. CPM reklam gösteriminin karşılığında ödenecek bütçenin belirlenmesini sağlamaktadır.

CPM kaç olmalı?​

CPM kaç olmalı?
CPM (Cost Per Mille) Bin gösterim başına maliyet olarak tanımlanır. Reklam medyanız 1000 kez gösterildiği zaman bu 1 CPM anlamına gelir. CPM fiyatları mecra bazında değişiklik göstermekle birlikte çoğunlukla her bin gösterim için 1 ila 5 TL arasında fiyatlandırmalar yapılmaktadır.

CPM nedir Yazıcı?​

Cost Per Mille CPM- (BGBM – Bin Gösterim Başı Maliyet) Cost per Mille’da dijital pazarlama terminolojisinde ne fazla kullanılan terimlerden biridir. CPM (Sipiem diye okunur.) reklamlarınızın her 1000 gösterimde ne kadar ücret ödediğinizi gösteren dijital pazarlama terimidir..

CPM iş programı nedir?​

CPM (Critical Path Method–Kritik Yol Yöntemi) ve PERT (Program Evaluation and Review Technique–Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği) projelerin planlanması, çizelgelenmesi ve kontrolüne yardımcı olmak üzere tasarlanmış şebeke asıllı modellerdir.

CPC nedir Facebook?​

CPC nedir Facebook?
CPC, tıklayan her bir kullanıcı için reklam verenin ödemesi gereken ücrettir. PPC reklamları günümüzde Google Adwords, Microsoft Advertising, Instagram, Facebook ve diğer pek çok kanal üzerinden sunulmaktadır.

CPC neden artar?​

CPC neden artar?
Ne kadar çok anahtar kelime kullanılırsa, tıklama başına maliyet o kadar artar. Bütçeye göre anahtar kelime düşürülerek, reklam maliyetinin düşmesi sağlanır.
CPM neden yapılır?​
Proje faaliyetlerinin planlanması için kullanılan yöntemlerden biri olan kritik yol metodu, bir projenin tamamlanması için gerekli faaliyetleri tek bir planda toplayarak, faaliyetlerin öncelik ilişkilerini ve sürelerini gösterir ve aynı zamanda projenin kontrolüne yardımcı olur.
CPM nerede kullanılır?​
CPM uygulaması, yumuşak doku cerrahisi veya travması sonrasındaki rehabilitasyonun ilk safhasında kullanılır. Özellikle eklem cerrahisi sonrasında uygulanan bir yöntemdir. Bu işlem inflamasyonu ve ağrıyı azaltır.

CPM neye göre değişir?​

CPM neye göre değişir?
Maliyet hesaplanırken öncelikle ne kadar gösterim aldığınız ve reklamınızın temel maliyetinin ne kadar olduğu oldukça önemlidir. Reklamınızın gösterim sayısı ve maliyeti, oransal olarak hesaplanarak CPM değeri bulunur.

CPC nasıl düşer?​

CPC nasıl düşer?
Reklam alanlarının seçimi de CPC’ yi etkileyen önemli noktalardandır. Haber Kaynağı maliyet açısından en düşük alan olurken Sidebar gibi bir alanın kullanımı çoğunlukla maliyeti yükseltirken verimi de düşürecektir.

CPC belgesi nedir?​

ATI olarak CPC (Profesyonel Yetkinlik Sertifikası) eğitimini başarıyla tamamlayanları sertifikalandırmaya yetkilendirilmiş okulumuzda; Öğrencilerimiz, aşağıdaki derslerden CC ve üzeri başarı sağladıkları ve CPC için başvurdukları takdirde bu belgeyi almaya hak kazanacaklardır.

CPC sertifikası nedir?​

 
CPM ve CPC hakkında detaylı bilgiler verilmiştir. CPM, bin gösterim başına maliyeti ifade ederken, CPC tıklama başına maliyeti temsil eder. CPM'nin reklam gösterimlerinin karşılığında ödenecek bütçenin belirlenmesine yardımcı olduğu belirtilmiştir.

CPC'nin nasıl hesaplandığı da açıklanmıştır. Örneğin, bir reklam verenin belirli bir tıklama sayısı için ödediği ücretin tıklama sayısına bölünmesiyle CPC değerinin elde edildiği örnek verilmiştir.

CPM'nin ne işe yaradığı ve CPM fiyatlarının genellikle 1 ila 5 TL arasında değiştiği belirtilmiştir. Ayrıca CPM nedir ve nasıl kullanıldığı hakkında bilgi verilmiştir.

CPM'nin dijital pazarlama terminolojisinde ne sıklıkla kullanılan bir terim olduğu ve her 1000 gösterimde reklam için ne kadar ücret ödendiğini gösteren bir metrik olduğu vurgulanmıştır.

CPM iş programı hakkında da kısa bilgiler verilmiş ve projelerin planlanması, çizelgelenmesi ve kontrolüne yardımcı olmak için tasarlanmış şebeke asıllı modellerden bahsedilmiştir.

Son olarak, CPC'nin Facebook'ta ne anlama geldiği ve CPC'nin neden artabileceği konularına da değinilmiştir. Anahtar kelime kullanımının CPC'yi etkileyebileceği ve reklam maliyetini düşürmek için bütçeye göre anahtar kelimelerin düşürülebileceği belirtilmiştir.
 
Geri
Üst