AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

CPM CPC CPA nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.450
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

CPM CPC CPA nedir?​

CPM ve CPC; internet reklamcılığında en sık kullanılan birim maliyet terimleridir. CPM, “Cost Per Mile” baş harflerinden, CPC ise “Cost Per Click “ baş harflerinden oluşan İngilizce terimlerin kısaltmasıdır. CPA: Cost Per Action, Eylem başına maliyet.

CTR CPI nedir?​

CTR CPI nedir?
Maraton sonunda yaptığınız oyun prototipini oyunlarınızın bitme durumuna göre CTR (click-through rate = tıklanma oranı) yada CPI (Cost Per Install = indirme başına maliyet) testine sokacağız. Gelen test sonuçlarına görede en iyi sonuçları getiren ekiplere ödülleri verilecek.

CPI nedir pazarlama?​

Cost Per İnstall (CPİ) CPI (Cost Per İnstal) mobşl pazarlamanın en temel metriklerinden biridir. Mobil uygulamamızın reklamını yaparken bir uygulamanın indirme maliyetini CPI metriği ile hesaplayabiliriz.

Google Ads CPM nedir?​

Google Ads CPM nedir?
CPM’in (Cost Per Mille) Türkçe karşığı “Bin Gösterim Başına Maliyet” anlamına gelmektedir. Yani satın aldığınız reklamın 1000 kere gösterilmesi sonucunda ödeyeceğiniz maliyet anlamına gelir.

CPM Acilimi ne?​

CPM kısaltılmış sözcüğün açılımı Cost per mille olarak geçmektedir. Dilimize ise İngilizceden çevrilmiştir. Türkçe anlamı da bin başına maliyet demektir. Kelime pazarlama sektöründe kullanılmaktadır.

CPM Marketing nedir?​

CPM Marketing nedir?
Cost per mille anlamına gelen CPM’nin Türkçe karşılığı bin gösterim başına maliyet anlamına gelmektedir. Reklam ve pazarlama sektöründe dijital anlamda sıkça kullanılan ve bilinmesi gereken bir terimdir. CPM reklam gösteriminin karşılığında ödenecek bütçenin belirlenmesini sağlamaktadır.

CPI test nedir?​

Bu test süreçleri yayıncıdan yayıncıya farklılık gösterse bile sonuç olarak test sürecinde ölçülen ve tahminlerde kullanılan verilerin tamamı tek bir sonucu görebilmek için kullanılır: oyunun karlılık oranı. CPI kısaca bir kullanıcının oyunumuzu indirmesi ve telefonuna kurması için harcadığımız ortalama para değeridir.

CTR testi nedir?​

CTR testi nedir?
CTR, “conversion through rate” ifadesinin Türkçe karşılığı olan ve “tıklanma oranı” olarak Türkçeye çevrilen bir reklam terimidir. Bu terim bir reklama tıklayan kullanıcı sayısının o reklamı görüntüleyen kişilere oranını ifade etmektedir.

CPM neden artar?​

Reklam için ödediğiniz toplam maliyet gösterim sayısına bölünür ve 1000 ile çarpılır. Bu işlem (CPM = Maliyet / Gösterim Sayısı x 1000) şeklinde formüle edilebilir. Bu nedenle bir internet sitesine sahipseniz, ne kadar çok gösterim alıyorsanız ve reklam satma olasılığınız da o kadar yükselir.

D1 retention nedir?​

D1 retention nedir?
RETENTION (Bağlılık) Oyun sektöründe genelde ‘retention’ metriği ‘D1,D7,D14,D30 retention’ şeklinde söylenir. D1 (Day 1 Retention) : Oyununuzu bugün indiren kullanıcıların % kaçı ertesi gün oyununuzu oynamaya devam ediyor.
 
CPM, CPC, CPA, CTR, CPI gibi terimler internet reklamcılığında sıkça kullanılan kavramlardır. Bu terimlerin açılımları ve anlamları genellikle reklam kampanyalarının başarısını ölçmek ve optimize etmek için kullanılır. İşte bu terimlerin açıklamaları:

- **CPM (Cost Per Mille):** Bin gösterim başına maliyet anlamına gelir. Bir reklam verenin, reklamını bin defa gösterilmesi için ödediği tutarı ifade eder.

- **CPC (Cost Per Click):** Tıklama başına maliyet anlamına gelir. Reklam verenin reklamına tıklama başına ödediği tutarı ifade eder.

- **CPA (Cost Per Action):** Eylem başına maliyet anlamına gelir. Bu durumda reklam veren, reklamındaki belirli bir eylemin (örneğin bir satın alma işlemi) gerçekleşmesi karşılığında ödeme yapar.

- **CTR (Click-Through Rate):** Tıklanma oranı anlamına gelir. Bir reklamın tıklanma sayısının, gösterim sayısına yüzdesel olarak karşılık geldiği orandır.

- **CPI (Cost Per Install):** İndirme başına maliyet anlamına gelir. Mobil uygulamaların pazarlanmasında kullanılan ve bir uygulamanın indirilmesi için ödenen maliyeti ifade eder.

- **D1 Retention:** Oyun sektöründe kullanılan bir metriktir. D1 retention, bir oyunu bugün indiren kullanıcıların, ertesi gün oyunu oynamaya devam etme oranını ifade eder. Bu metrik, kullanıcıların oyunu ne kadar süreyle oynadığını ve ilgilerini ne kadar koruduklarını ölçmek için kullanılır.

Reklamcılık ve mobil pazarlama gibi alanlarda bu terimleri anlamak ve doğru şekilde kullanmak, reklam verenlerin kampanyalarını daha etkili bir şekilde yönetmelerine yardımcı olabilir.
 
Geri
Üst