AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Coroutine Context nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
136.548
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Coroutine Context nedir?​

Kotlin Coroutines, asenkron olarak çalışan kodu basitleştirmek için Android’de kullanabileceğimiz bir asenkron tasarım modelidir. Android’de, Main Thread’i bloklayabilecek ve uygulamamızın yanıt vermemesine neden olabilecek uzun süreli işlemleri yönetmemize yardımcı olur.

Birden fazla işin paralel olarak yürütülmesine ne denir?​

Birden fazla işin paralel olarak yürütülmesine ne denir?
Paralel programlama (Parallelism) Bir görevin paralel olarak işlenebilecek daha küçük alt görevlere ayrılarak birden fazla CPU’da, threadler vasıtası ile, paralel olarak yürütülmesi anlamına gelir.

Android Dispatcher nedir?​

Dispatchers.IO : Networking işlemlerinde kullanılır. Örneğin internetten bir veri çekmek veya databaseden veri almak gibi işlemlerde kullanılır. Dispatchers.Main : UI ile ilgili yaptığımız işlemler için kullanılır. Örneğin IO’da yaptığımız bir işi mainle gösterebiliriz.

Android Kotlin flow nedir?​

Android Kotlin flow nedir?
Kotlin’deki Flow API, sıralı olarak yürütülen bir veri akışını eş zamansız olarak işlemek için tasarlanmıştır. Esas itibariyle Flow, bir dizidir. Flow ile Kotlin’de diziler ile yapabildiğimiz transform, map, ve filter gibi işlemlerin aynısını yapabiliriz.

Unity de Coroutine nedir?​

Unity Coroutine aslında bildiğimiz fonksiyon yapısına sahiptir, tek fark ise bu fonksiyonlar içerisinde bekletme işlemini gerçekleştirebiliyor oluşumuzdur. Update veya FixedUpdate fonksiyonlarını düşündüğümüzde, bunlar her karede çağrılan fonksiyonlardır.

Android Stateflow nedir?​

Android Stateflow nedir?
Stateflow, state makineleri ve akış çizelgelerine dayalı kombinatoryal ve ardışık karar mantığının modellenmesi ve simüle edilmesi için bir ortamdır.

State flow nedir?​

kendini acayip derecede verimli hissetme hali. kişinin modunun yüksek ve akışta olması hali. bu hale geçme yöntemini bulduğunu iddia edenler var.

Unity time time nedir?​

Unity time time nedir?
unscaledTime: Oyun başlangıcından beri geçen zamanı elde etmemizi sağlar. Yine aynı şekilde, timeScale değerinden etkilenmeyen bir değişkendir. Uygulama başladığından beri geçen gerçek zamanı saniye cinsinden elde etmek için kullanabilirsiniz.

C# Yield ne demek?​

Iterator dediğimiz yapılar, diziler yahut koleksiyonlar üzerinde yield anahtar sözcüğü aracılığıyla iterasyon yapmamızı sağlayan yani çözüme gidecek olan adımları oluşturmamızı sağlayan yapılardır.
 
Kotlin Coroutines, asenkronik programlama için oldukça kullanışlı bir yaklaşım sunar. Coroutine'ler, uzun süreli işlemleri yönetmek için kullanılabilir ve Main Thread'i bloke etmeden asenkron işlemler gerçekleştirmemize olanak tanır.

Birden fazla işin paralel olarak yürütülmesine ise genel olarak "paralel programlama" adı verilir. Bu yaklaşım, bir görevi daha küçük alt görevlere böler ve bu alt görevleri birden fazla CPU üzerinde veya thread'ler aracılığıyla aynı anda yürütülmesini sağlar.

Android'de kullanılan Dispatcher'lar, coroutine'lerin hangi thread'te çalışacağını belirlemek için kullanılır. Örneğin, Dispatchers.IO ağ işlemleri için kullanılabilirken, Dispatchers.Main UI işlemleri için tercih edilir.

Android Kotlin Flow, verilerin sıralı olarak işlenmesini sağlayan bir API'dir. Kotlin Flow, veri akışını eş zamanlı olarak işlemek için tasarlanmıştır ve dizi benzeri işlemleri yapmamızı sağlar.

Unity'de ise Coroutine'ler, bekletme işlemlerini gerçekleştirmemizi sağlar. Özellikle Update veya FixedUpdate fonksiyonları içerisinde kullanılarak belirli işlemlerin her karede çalıştırılmasını sağlar.

Android Stateflow ve State flow kavramları farklı şeyleri ifade eder. Stateflow, state makineleri ve akış çizelgelerine dayalı karar mantığını modellerken, State flow ise kişinin modunun yüksek ve akışta olduğu hali için kullanılan bir ifadedir.

Unity'de unscaledTime, oyun başlangıcından beri geçen zamanı tutar ve timeScale değerinden etkilenmez. Bu sayede, uygulamanın başlangıcından itibaren geçen gerçek zamanı saniye cinsinden elde etmemizi sağlar.

C# Yield anahtar kelimesi ise iterator yapılarının (örneğin diziler veya koleksiyonlar gibi veri yapıları üzerinde iterasyon yapmamızı sağlayan yapılar) oluşturulmasına yardımcı olur. Bu sayede çözüm adımlarını belirlememize olanak tanır.
 
Geri
Üst