AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Cok noktali enjeksiyon ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Çok noktalı enjeksiyon ne demek?​

MPFI (Multi Point Fuel İnjection) olarak kısaltılan çok noktalı enjeksiyon, yakıtı bir emme manifoldundaki merkezi bir noktadan ziyade her bir silindirin emme supabının hemen arkasına, emme portlarına enjekte eden bir sistemdir. Bu sistem de her bir silindire uygun zamanda uygun miktarda yakıt püskürtülür.

Tek nokta enjeksiyonlu çok nokta enjeksiyon mu?​

Tek noktadan yakıt enjeksiyon sistemi günümüzde emisyon değerleri ve daha çok verimlilik için çok fazla tercih edilmemektedir. Çok nokta enjeksiyon sistemi genellikle atmosferik motorlarda, ve artık çok noktadan daha fazla tercih edilen direkt enjeksiyon sistemi kullanılmaktadır.

Çoklu enjeksiyon nedir?​

Çoklu enjeksiyon nedir?
Bazı durumlarda (çok yavaş gitmek gibi) piston yukarı ulaşana kadar yakıt enjekte edilmeyebilir. Veya ilk karışım ateşlendikten sonra, aracın gücünü arttırmak için 2-3 kez yakıt püskürtmesi de yapılabilir. Buna çoklu enjeksiyon (multiple injection) denir.

Yakıt püskürtme sistemi nedir?​

Yakıt enjeksiyonu, içten yanmalı motorlarda yakıtın silindire ulaşması sistemine verilen ad. Modern uygulamalarda yakıt enjeksiyonu motor yönetim sisteminin birçok görevinden biridir. Benzinli motorlarda karbüratör, yakıt enjeksiyonu sisteminin geliştirilmesinden önce kullanılan en önemli bileşenlerden biriydi.

Tek nokta enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır?​

Aracınızda motor enjeksiyon arızası mevcut ise karşılaşabileceğiniz diğer sorunlar şunlardır;
- Araç içerisinde kötü koku oluşumu meydana gelir.
- Motorunuz arıza verir.
- Motor çekiş performansı düşer.
- Yakıt tüketimi artar.
- Egzozda hasar ya da bozulma oluşur.
- Araçtan siyah duman çıkar.

Tek nokta enjeksiyonlu nedir?​

Tek nokta enjeksiyonlu nedir?
Tek nokta enjeksiyon sistemi, yakıtın tek bir enjektör vasıtasıyla manifolda püskürtüldüğü sistemdir. Karbüratör benzin otomatiğinden gelen benzin ile hava filtresinden geçerek gelen havayı karıştırarak emme manifoldu üzerinden silindirlere gönderir. Tek nokta enjeksiyon sisteminde karbüratör bulunmaz.
 
Çok noktalı enjeksiyon, MPFI (Multi Point Fuel Injection) olarak kısaltılan bir sistemdir. Bu sistemde, yakıt her bir silindirin emme supabının hemen arkasına, yani emme portlarına enjekte edilir. Her bir silindire uygun zamanda ve uygun miktarda yakıt püskürtülerek daha verimli bir yanma sağlanır.

Tek nokta enjeksiyonlu sistem ise günümüzde pek tercih edilmeyen bir sistemdir. Bu sistem, yakıtın tek bir noktadan, genellikle emme manifoldunun başlangıcından enjekte edilmesidir. Daha modern ve verimli sistemler olan çok noktalı enjeksiyon ve doğrudan enjeksiyon gibi sistemler tek nokta enjeksiyondan daha yaygın olarak kullanılmaktadır.

Çoklu enjeksiyon ise bazı özel durumlarda kullanılan bir tekniktir. Örneğin, aracın çok yavaş bir hızda gitmesi durumunda pistonun üst noktaya gelene kadar yakıt enjekte edilmeyebilir. Ayrıca, ilk yakıt karışımı ateşlendikten sonra aracın gücünü arttırmak amacıyla 2-3 kez daha yakıt püskürtmesi yapılabilir. Bu duruma çoklu enjeksiyon denir.

Yakıt püskürtme sistemi, içten yanmalı motorlarda yakıtın silindire enjekte edilmesini sağlayan bir sistemdir. Modern motorlarda yakıt enjeksiyon sistemi, motor yönetim sisteminin önemli bir parçasıdır ve karbüratör gibi eski sistemlerin yerini almıştır.

Tek nokta enjeksiyonlu bir araçta motor enjeksiyon sistemi arızası varsa kötü koku, arıza belirtileri, çekiş performansında düşüş, yakıt tüketiminde artış, egzozdan siyah duman gibi belirtiler ortaya çıkabilir.

Tek nokta enjeksiyon sistemi, yakıtın tek bir enjektör aracılığıyla manifolda püskürtüldüğü bir sistemdir. Bu sistemde karbüratör bulunmaz ve yakıt doğrudan emme manifolduna enjekte edilir.
 
Geri
Üst