Cocuk hasta ile iletisim nasil olmalidir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
197.057
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Cocuk hasta ile iletişim nasil olmalidir?​

Hasta çocuk ile iletişim kurma yolları:
- Bebeklerde dokunma önemlidir.
- Dokunarak güvende olmaları sağlanır.
- Çocuklar, hastalandıklarında ve yaralandıklarında çok fazla korkarlar.
- Konuşarak onların korkuları giderilmeye çalışılır.
- Oyun çocuklarında en etkili iletişim kurma yöntemi, oyun oynamaktır.

Sağlık personeli ve hasta iletişimi fonksiyonları nelerdir?​

Hastane personeli iletişimi; Kendilerini anlayabilmek, hasta ve yakınlarına anlatabilmek, hastane müşterini tanımak ve etkilemek, hastanenin tanıtımını yapmak, hizmetin kalitesini artırmak, teşhis ve tedavinin başarı oranını yükseltmek, gereksiz zaman harcamalarını ve hasta memnuniyetsizliğini önlemek amacıyla kullanır …
Sağlık iletişimi, sağlığın geliştirilmesi maksadıyla bireyler arasında sağlıkla ilgili olarak oluşan, etkileşim ve işlemlere iletişim kavram ve kuramlarının uygulanmasıdır (Ta- bak 2003: 29, Schiavo 2007: 5).
Sağlık çalışanları ve hasta arasındaki iletişim neyi ifade eder?
Sağlık personeli ile hasta iletişiminde ön plana çıkan bazı davranışlar bulunmaktadır. Bunlar; ilgili olma, sabırlı olma, güler yüzlü ve hoşgörülü olma, saygılı olma, herkese eşit davranma, hastanın güven duymasını sağlama, yardım edici iletişim kurma, stres yönetimi, ön yargı durumu ve sağlık personelinin imajıdır.
Konfüze hasta ile iletişim nasıl olmalı?
Konfüzyon ile ilişkili tutumları değerlendirilir; • Empatik ve saygılı bakım standartları sürdürülür. Hasta ile göz teması kurularak iletişim sağlanır. 11. Gerektiğinde hasta kısıtlanır(Ekstremite kısıtlaması, göğüs kısıtlaması, ilaçla kısıtlama).

Zor hasta ile nasıl iletişim kurulur?​

Etkili bir iletişim için etkin dinleme, etkin konuşma, sempatik yaklaşım ve etkin bir beden dili sergilenmelidir. Hastaların ilgi ve şefkat beklemeleri çok doğaldır. Bu nedenle gösterilecek güler yüz ve samimi bir ilgi, iletişimin başlangıcında gösterilen en etkili tutum ve davranış olarak kabul edilmektedir.
 
Geri
Üst