AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Cocuk Gelisimi Asamali Destek Nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Çocuk Gelişimi Aşamalı Destek Nedir?​

GEDEP nedir? Gelişimsel Destek Programı; 0-36 ay yaş grubundaki temelde normal gelişim gösteren tüm bebek ve çocukların, özelde ise gelişimsel gerilik gösteren, gelişimsel gerilik gösterme riski olan bebek ve çocukların tüm gelişimsel alanlarda desteklenmesine yönelik hazırlanmış bir programdır.

Çocukların doğuştan iyi oldukları görüşünü ilk kez dile getiren kimdir?​

Çocukların doğuştan iyi oldukları görüşünü ilk kez dile getiren kimdir?
Freud’un çalışmalarında, Rousseau’nun, çocukların temelde iyi ve soylu oldukları ancak gelişimleri için en elverişli ortam sağlandığında doğuştan getirdiklerini yetenek ve becerilerin ortaya çıkacağı görüşünden etkilendiği söylenebilir.

Çocukların kavram gelişimi süreçleri nelerdir?​

Çocuklarda kavram yerleşmesi yavaş ve oldukça zor bir süreçtir. Nesnelerin, özelliklerin ve düşüncelerin benzerliklerine dayanarak zihinde bir grup oluşturmasıdır (Bütün Ayhan ve Aral, 2007). Çocuklar için kavram gelişim süreci dört basamakta ele alınır. Bunlar; gruplama, genelleme, sınıflama ve kavram öğrenmedir.

Gelişimsel destek programlarının aşamaları nelerdir?​

Gelişimsel destek programlarının aşamaları nelerdir?
Gelişimsel Destek Programı 5 ana alandan oluşmaktadır. Bilişsel, dil-iletişim, motor, sosyal-duygusal ve özbakım gelişim alanlarına ilişkin modülleri bir yaşına kadar olan süreçte üçer aylık dönemler halinde, bir-üç yaş arası süreçte ise altışar aylık dönemler halinde ele almaktadır.
Gelişim Dönemi Özellikleri Nelerdir?​
Gelişim çocuğun; öğrenmesi, anlaması, duyması, konuşması, etrafıyla ve kendisiyle ilişkileri, yürümesi, el kol hareketleri, oyunları gibi özelliklerini kapsayan bir süreçtir. Anne karnında başlar ve ömür boyu devam etmektedir.

Aşağıdakilerden hangisi çocuğun sembolik oyun gelişim alanında kazandığı bir niteliktir?​

Aşağıdakilerden hangisi çocuğun sembolik oyun gelişim alanında kazandığı bir niteliktir?
Bu oyunlarla çocuk dil becerilerini geliştirir, soyut kavramları anlama yeteneği kazanır, sosyal ipuçlarını okumayı ve anlamlandırmayı, kendini denetlemeyi öğrenir, bunların yanında başkalarının zihninde olup bitenleri tahmin etmeyi, olaylara onların perspektifinden bakabilmeyi, duygu ve düşünceleri okuyabilmeyi …

Çocuklara kavramlar nasıl öğretilir?​

– Çocuğun ilgisini çekecek materyallerle çalışılmalıdır. – Aynı zamanda , ses çıkartan, çok renkli , ışık veren, kaygan, yapışkan,kokulu vb. araç gereçlerin seçiminden kaçınılmalıdır. – Kavram öğretilirken aynı zamanda o kavramı destekleyen kavramların benzer örneklerin sunulması öğretimi kolaylaştırır.

Kavram Öğretimi kaç yaş?​

Kavram Öğretimi kaç yaş?
Oysa, gelişim ve zeka testlerinde, örneğin Stanford Binet’de, “büyük-küçük” gibi algı ve işlev boyutlarını içeren bir kavram, 3,6 yaş- tan başlanılarak ve “Dilde Anlama” düzeyinde ölçülmektedir (7). Nelson, yine dilde anlama aşamasına yönelik soru-cevap yöntemi ile kavram ların kazanılma sırasını belirlemiştir (8).

Gelişimin bileşenleri nelerdir?​

Gelişimin üç hedefi vardır: büyüme, sürdürme ve kaybın düzenlenmesi.

Aile merkezli gelişimsel değerlendirme kaç aşamalıdır?​

Aile merkezli gelişimsel değerlendirme kaç aşamalıdır?
GEÇDA; Psikomotor, Bilişsel, Dil, Sosyal-Duygusal Gelişim olmak üzere dört alt testten oluşmaktadır.
Gelişim dönemleri nelerdir?​
Gelişim dönemlerindeki yaşlar, değişik kaynaklara göre farklılık göstermektedir. Genel olarak doğumdan sonraki ilk 2 yıl bebeklik, 3-6 yaş ilk çocukluk (oyun), ilkokul yıllarını kapsayan 7-11 yaş ikinci çocukluk , 12-18 yaş ergenlik dönemi olarak kabul edilir.
 
GEDEP, Gelişimsel Destek Programı'nın kısaltmasıdır. Bu program, 0-36 ay arasındaki bebek ve çocukların gelişimsel alanlarda desteklenmesini içeren bir programdır. Temelde normal gelişim gösteren tüm çocukları kapsayan bu program, özel olarak da gelişimsel gerilik gösteren veya gelişimsel gerilik gösterme riski olan çocuklara odaklanır.

Çocukların doğuştan iyi oldukları görüşünü ilk kez dile getiren kişi Freud'dur. Freud, Rousseau'nun çocukların temelde iyi ve soylu oldukları ancak doğru şartlar altında gelişebileceklerini savunduğu düşüncesinden etkilenmiştir.

Çocukların kavram gelişim süreçleri gruplama, genelleme, sınıflama ve kavram öğrenme olmak üzere dört basamakta ele alınır. Bu süreç, nesnelerin, özelliklerin ve düşüncelerin benzerliklerine dayanarak zihinde grup oluşturma becerisini içerir.

Gelişimsel destek programlarının aşamaları, beş ana alandan oluşur: bilişsel, dil-iletişim, motor, sosyal-duygusal ve özbakım gelişim alanları. Bu program, bir yaşına kadar üçer aylık dönemler halinde, bir-üç yaş arası süreçte ise altışar aylık dönemler halinde ele alınır.

Gelişim dönemi özellikleri çocuğun öğrenmesi, anlaması, duyumu, konuşması, ilişkileri, motor becerileri gibi özelliklerini kapsayan bir süreçtir. Bu süreç, anne karnında başlar ve ömür boyu devam eder.

Çocuğun sembolik oyun gelişim alanında kazandığı nitelikler arasında dil becerilerini geliştirme, soyut kavramları anlama yeteneği kazanma, sosyal ipuçlarını okuma ve anlama, duygu ve düşünceleri okuma gibi yetenekler bulunmaktadır.

Çocuklara kavramlar öğretilirken ilgi çekici materyaller kullanılmalı, aynı zamanda fazla uyarıcı özelliklere sahip araç gereçlerden kaçınılmalıdır. Kavramlar öğretilirken benzer örneklerin sunulması ve öğretim sürecinin desteklenmesi kavram öğrenimini kolaylaştırabilir.

Kavram öğretimi yaşına göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, bazı testlerde kavram öğretimine 3,6 yaşından itibaren başlandığı belirtilmektedir. Dil becerileri dikkate alınarak öğretim süreci planlanabilir.

Gelişimin bileşenleri; büyüme, sürdürme ve kaybın düzenlenmesi olarak tanımlanır. Bu bileşenler gelişimin temel hedefleridir.

Aile merkezli gelişimsel değerlendirme dört aşamalıdır ve psikomotor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal gelişimi içeren alt testlerden oluşur.

Gelişim dönemleri genellikle doğum sonrası ilk 2 yıl bebeklik, 3-6 yaş ilk çocukluk, 7-11 yaş ikinci çocukluk (ilkokul yılları), 12-18 yaş ise ergenlik dönemi olarak kabul edilir. Bu dönemler farklı kaynaklardan farklılık gösterebilir ancak genel olarak belirli yaş aralıklarını kapsar.
 
Geri
Üst