AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Cocugu tanima ve degerlendirme nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
136.417
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Çocuğu tanıma ve değerlendirme nedir?​

Çocukları tanıma ve değerlendirme; çocukla ilgili tüm bilgilerin objektif, esnek fakat tutarlı bir Ģekilde, çok çeĢitli araçlar yardımıyla sistematik olarak toplanması, kayıt altına alınması ve bunları birbiri ile birleĢtirerek anlamlı ve güvenilir bir karar verilmesi sürecidir.

Gelişimsel değerlendirme aşamaları nelerdir?​

GEÇDA; Psikomotor, Bilişsel, Dil, Sosyal-Duygusal Gelişim olmak üzere dört alt testten oluşmaktadır.

Çocuğun bilim ve teknolojiye olan merakı nasıl arttırılır?​

Çocuğun bilim ve teknolojiye olan merakı nasıl arttırılır?
Bilim dergilerine abone olmak, çocuk ile birlikte dergiyi okumak ve bilgiyi paylaşmak çocuğun bilime olan tutumunu etkileyecektir. Çocuk ile birlikte bilim ve teknoloji merkezlerini ziyaret etmek ve bilimle uğraşan kişilerle tanıştırmak çocuğun bilimi daha somut algılamasına sebep olacaktır.

Tanıma ve değerlendirme nedir?​

Tanıma ve değerlendirme nedir?
Çocukla ilgili tüm bilgilerin, objektif (tarafsız), esnek fakat tutarlı bir şekilde farklı ölçme araçları kullanılarak sistematik olarak toplanması, kayıt altına alınması ve elde edilen bilgilerin birleştirilerek anlamlı ve güvenilir bir karar verme süreci olarak tanımlanmaktadır (MEB, 2013).

Çocuğu tanıma ve değerlendirme tekniklerinden ev ziyaretinin amacı nedir?​

Ev ziyaretleri sayesinde çocuğun yaşam alanı, aile içi ilişkiler, ailenin çocuğa karşı tutum ve davranışları öğretmen tarafından gözlemlenir ve değerlendirilir (Allen ve Tracy, 2004; Erkan vd., 2005).

Çocuğun duygusal özellikleri nelerdir?​

Bebeklikten itibaren duygusal gelişim Bebekler sevinç, öfke, üzüntü ve korku gibi temel duyguları hissetmeye başlarlar. Daha sonra, çocuklar benlik hissi geliştirmeye başlarken, utangaçlık, sürpriz, şaşkınlık, utanç, suçluluk, gurur ve empati gibi daha karmaşık duygular yaşar.

Çocuklar kaç yaşında yönleri öğrenir?​

Çocuklar kaç yaşında yönleri öğrenir?
Genelde çocuklar bunu altı yaşında yapabilir, bazıları da yedi yaşında yapabilir. Bu dönemde çocuklar altında- üstünde, ön-arka, içinde-dışında, uzak-yakın gibi gibi yer yön kavramlarını anlayacak ve kullanacaktır. Sağ-sol gibi biraz daha zor olan kavramları, bu dönemin sonuna doğru öğrenecektir.

Gelişim değerlendirmesi nedir?​

Gelişim değerlendirmesi nedir?
Gelişimsel Değerlendirme Nedir? Çocuğun; bilişsel, dil, psiko- motor ve sosyal- duygusal gelişiminin yaşıyla paralellik gösterip göstermediği, başlıca gelişim envanterleri aracılığıyla değerlendirilmesidir. Alanında eğitim almış uzman kişiler tarafından yapılması önemlidir.
Gelişimi değerlendirmede kullanılan parametreler nelerdir?​
Büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesinde kullanılan başlıca ölçütler şunlardır: Vücut tartışı ve tartı artma hızı, Boy uzunluğu ve boy uzama hızı, Baş çevresi ve baş çevresi artma hızı ,Vücut bölümlerinin birbirine oranları, Göğüs çevresi, Dişlerin çıkma ve değişme yaşı , Kemiklerin olgunlaşma derecesi , Nöromotor …
Bilim neden bu kadar önemli?​
Bilimin amacı, gerçeği bulmaktır. Olayların nedenini fayda ve zararlarını, sonuçlarını öğrenme içgüdüsüdür ki ilk çağlardan bu yana insan zekâsını sürekli bir araştırma ve incelemeye yöneltmiştir. Bu araştırma ve inceleme, medeniyetin gelişmesinde büyük rol oynamıştır.

Bilim adamları ne iş yapar?​

Bilim adamları ne iş yapar?
Bilim insanları; fiziksel, matematiksel ve sosyal alanlar da dâhil olmak üzere bilimin tüm alanlarında araştırmalar yaparlar. Onlar olaylar hakkında soru soran ve bu soruları sistematik olarak cevaplama yoluna giden insanlardır. Doğaları gereği meraklı ve iyi organize insanlardır.

Çocukları tanıma ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?​

Çocukları tanıma ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?
Çocuğu tanıma ve değerlendirme sürecinde;
- ilgileri uygun biçimde toplamak,
- verileri anlamlı şekilde analiz etmek,
- değerlendirmek,
- Yorumlamak,
- sentezlemek son derece önemlidir.

Veli ziyareti yapmak zorunlu mu?​

Veli ev ziyaretlerinin yasal bir zorunluluğu olmadığı gibi tamamen okul dışı bir faaliyettir. Veli ev ziyaretleri eğitimde öğretmenin uygun gördüğü öğrenciler için gerekli gördüğü zamanlarda, isteğe bağlı olarak uygulayabileceği bir yöntemdir.

Ev ziyareti nedir?​

ev ziyareti ne demek? Veli-öğretmen-öğrenci ilişkilerini geliştirmek, öğrencinin ev çevresi üzerine bilgi toplamak, kılavuzluk programına karşı ailenin yardım ve desteğini sağlamak için sınıf öğretmeni ya da danışmanın, öğrencinin evine uğraması.
 
Çocuğu tanıma ve değerlendirme süreci, çocukla ilgili tüm bilgilerin objektif, esnek ancak tutarlı bir şekilde çok çeşitli araçlar yardımıyla sistematik olarak toplanması, kayıt altına alınması ve bu bilgilerin bir araya getirilerek anlamlı ve güvenilir bir kararın verilmesini kapsar. Bu süreç, çocuğun gelişimini ve ihtiyaçlarını anlamak, uygun destek ve rehberlik sağlamak için hayati öneme sahiptir.

Gelişimsel değerlendirme aşamaları genellikle Psikomotor, Bilişsel, Dil, Sosyal-Duygusal Gelişim olmak üzere dört ana alt testten oluşur. Bu testler çocuğun gelişim seviyelerini belirlemeye ve gerektiğinde destek sağlamaya yardımcı olur.

Çocukların bilim ve teknolojiye olan ilgilerinin artması için bilim dergilerine abone olmak, çocukla birlikte bu dergileri okumak ve bilgiyi paylaşmak önemlidir. Aynı zamanda bilim ve teknoloji merkezlerini ziyaret etmek, bilimsel deneylere katılmak ve bilimle ilgilenen kişilerle tanışmak da çocuğun bilime karşı ilgisini artırabilir.

Çocuğun duygusal özellikleri, bebeklikten itibaren temel duyguları hissetmeye başlayarak zamanla daha karmaşık duyguları deneyimlemesini kapsar. Bu duygular arasında sevinç, öfke, üzüntü, korku gibi temel duyguların yanı sıra utangaçlık, sürpriz, şaşkınlık, utanç, suçluluk, gurur ve empati gibi daha karmaşık duygular bulunmaktadır.

Çocukların yönleri öğrenme süreci genelde altı veya yedi yaş civarında gerçekleşir. Bu dönemde çocuklar yer yön kavramlarını anlamaya başlar ve zamanla daha karmaşık yönlerle de karşılaşır.

Gelişim değerlendirmesi, çocuğun bilişsel, dil, psikomotor ve sosyal-duygusal gelişiminin belirli envanterler aracılığıyla uzmanlar tarafından değerlendirildiği bir süreçtir. Bu değerlendirme, çocuğun gelişimine uygun destek ve rehberlik sağlamak amacıyla önemlidir.

Gelişimi değerlendirmede kullanılan parametreler arasında vücut tartısı, boy uzunluğu, baş çevresi, kemik olgunlaşma derecesi gibi ölçütler yer alır. Bu parametreler, çocuğun büyüme ve gelişimini izlemek için kullanılır.

Bilim, insanlığın gerçekleri ve olayların nedenlerini keşfetme amacını taşır. Bilim, medeniyetin gelişiminde büyük rol oynamış ve insan zekasını sürekli keşfetmeye yönlendirmiştir. Bu nedenle bilim, toplumun ve bireylerin hayatında önemli bir yere sahiptir.

Bilim adamları, farklı alanlarda araştırmalar yaparak soruları sorgular ve cevaplar ararlar. Fiziksel, matematiksel, sosyal alanlar gibi çeşitli disiplinlerde çalışan bilim insanları, bilimsel yöntemleri kullanarak yeni bilgiler üretirler.

Çocukları tanıma ve değerlendirme sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar arasında çocuğun ilgi alanlarının toplanması, verilerin analiz edilmesi, değerlendirilmesi, yorumlanması ve sentezlenmesi yer alır. Bu süreç, çocuğun ihtiyaçlarına uygun destek sağlamak için önemlidir.

Veli ziyaretleri, eğitimde öğretmenin uygun gördüğü öğrenciler için gerekli görüldüğünde ve isteğe bağlı olarak gerçekleştirilen ziyaretlerdir. Yasal bir zorunluluk olmamakla birlikte, veli ziyaretleri veli-öğretmen-öğrenci ilişkilerini güçlendirmek ve öğrencinin gelişimine destek olmak amacıyla yapılabilir.

Ev ziyareti, sınıf öğretmeni veya danışmanın öğrencinin evine uğrayarak bilgi toplamak, veli-öğretmen-öğrenci ilişkilerini güçlendirmek ve öğrencinin ev çevresi hakkında fikir edinmek amacıyla gerçekleştirilen bir uygulamadır. Bu ziyaretler, öğrenciye daha bireysel ve kapsamlı destek sağlama fırsatı sunabilir.
 
Geri
Üst