AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Cikis Ozeti kac nusha hazirlanmalidir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Çıkış Özeti kaç nüsha hazırlanmalıdır?​

Hasta taburcu edilmeden önce hekim tarafından çıkış özeti yazılmalıdır. Çıkış özeti çift nüsha düzenlenerek biri hastaya verilmeli diğeri hasta dosyasında saklanmalıdır.
Hastanelerde kullanılan en uygun numaralandırma sistemi nedir?
Bu sistem sayı olarak yetersiz ve bu konuda eğitim almamış arşiv çalışanlarının iş yükünü artırmaktadır. Bunlar arasında en uygun olanı ünite numaralama sistemidir.
Alfabetik numaralama sistemi nedir?
Alfabetik numaralama hasta sayısı az olan hastanelerde uygulanabilir. Kişinin soyadına göre dosyalar alfabetik olarak sıralanır. Seri numaralama: hastanın hastaneye her başvurusu için başka bir dosya ve dosya numarasının olması esasına dayanır. Karışıklığa yol açması son derece normaldir.

Kağıt üzerinde ya da elektronik ortamda kodlanarak düzenlenebilen ve kolaylıkla paylaşılabilir bilgilere ne ad verilir?​

Açık bilgi, kağıt üzerinde ya da elektronik ortamda kodlanarak düzenlenebilen ve kolaylıkla paylaşılabilen, buna karşılık örtük bilgi kaydedilmeye kolay boyun eğmeyen bilgi türleridir.
Renkli Dosyalamada hangi basamağa renk Kodlanmaz?
İlgili yönergeye göre yukarıda yer alan dosya örneğinde renkli dosyalama sistemi oluşturulur. Yüzlük bölümler hâlinde uygulanan kodlama sisteminde onlar hanesine renk kodlanmaz.
Hasta indeks kartı nasıl sıralanır?
Hasta indeks kartlarının düzenlenmesinde şu noktalara dikkat edilmesi gerekir.
- Hastanın önce soyadı, daha sonra adı yazılır ve alfabetik sıraya göre kartlar sıralanır.
- Adı ve soyadı aynı olan birden fazla kişi var ise, kartlar ikinci ada, baba-anne adlarına, doğum yeri ve doğum tarihlerine göre sıralanırlar.

Tasnif sistemleri nelerdir?​

Dosyalama ve Tasnif Sistemlerinde En Çok Uygulananlar
Hasta indeks kartının temel fonksiyonu nedir?
Hastane,poliklinik ve klinik gibi sağlık kuruluşlarında hasta hakkında gerekli bilgilerin depolanabileceği bir hasta kartı sistemi ile , hastalar ile ilgili tüm kişisel bilgiler ve tedavi bilgileri saklanabilir. Hasta kartları hasta ile ilgili istenen tüm bilgileri depolayabilir.
Hasta dosyalarının özellikleri nelerdir?
Hasta dosyaları temelde üç bölümden oluşmaktadır. Bunlar; kimlik bilgisi, hemşirelik kayıtları ve tıbbi kayıtlar olarak sınıflandırılmaktadır. Kimlik bilgisi bölümü, sekreterler tarafından doldurulur. Bu bölümde hastanın adı-soyadı, doğum tarihi-yeri gibi hastayı tanımlayıcı bilgiler yer almaktadır.
 
Geri
Üst