AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Churn musteri ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Churn müşteri ne demek?​

Churn belirli bir dönemde kaybettiğiniz müşteri sayınızın, toplam müşteri sayısına oranını ifade eder. Örneğin 1000 müşteriniz varsa ve o ay 10 müşteriniz aboneliğini iptal ettiyse, churn hızınız 10/1000 yani %1’e tekabül eder.

Churn oranı kaç olmalı?​

Şirketinizin istediği %0 a yakın bir churn oranı olmalıdır. Müşteri kazanırken de kaybedilen müşteriyi analiz ederken de churn göz ardı edilmemelidir.
Churn analizi ne demek?
Müşterilerinizin satın alma davranışlarını gözden geçirerek, sizinle çalışmayı bırakma ihtimali olan müşterilere ait profilleri belirleyip, terk etme olasılığı yüksek olanları önceden tahmin etme işlemine (Churn) müşteri kaybı analizi diyoruz.

Kayıp müşteri ne demek?​

Müşteri Kaybı Nedir? Müşteri kaybı, şirketinizin ürün veya hizmetini belirli bir zaman diliminde kullanmayı bırakan müşterilerin yüzdesini ifade etmektedir.

ISS Churn ne demek?​

Churn, işletmenin bir dönem içerisinde kaybettiği müşteri sayısını ifade etmektedir.
Churn modellemesi nedir?
Makine Öğrenimi ve Derin Öğrenme ile Müşteri Kayıp (Churn) Analizi-1. Churn analizini kabaca “bir müşterinin” “bir ürünü veya hizmeti”, “terk etme ihtimali” üzerine gerçekleştirilen analitik çalışmaların bütünü olarak tanımlayabiliriz.
Müşteri kayıp oranını hesaplama En basit haliyle, müşteri kayıp oranı, kaybettiğiniz müşteri sayısının tüm müşterilerin toplam sayısına bölümüdür.
Kayıp analizi nedir?
Kayıp verilerin miktarının ve kayıp türünün belirlenerek, uygun işlemlerin belirlenmesi analize kayıp/eksik veri analizi denir. Herhangi bir veri setindeki eksik değerlerin analizi ve giderilmesi için aşağıdaki 5 adımdan oluşan eylem planı uygulanmalıdır: Tüm kayıp verilerin “NULL, NA veya NaN” olarak işaretlenmesi.

CRM yazılımı nedir?​

CRM (Customer Relationship Management) ya da “Müşteri İlişkileri Yönetimi”, müşteriyi dinleyerek satış için yeni stratejiler geliştirmek anlamına gelir. CRM yazılımları bu amaç için geliştirilen tüm yazılımlardır.

Israf ve değer analizi nedir?​

Değer analizi, proseslerde katma değer yaratan ve yaratmayan işlerin operasyon adımları bazında ayırt edilerek ortaya konması ve iyileştirme fırsatlarının tespit edilmesidir. Genellikle üretim süreçlerinde %40-%70 oranında katma değer yaratmayan ve israf işlem adımları mevcuttur.
CRM kaydı nedir?
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), şirketlerin tüm müşteri etkileşimlerinin kaydedilmesi sonucu ortaya çıkan veriler sayesinde, şirketlerin ticari ilişkileri güçlendirmek ve karlılığı arttırmak için kullandıkları teknoloji, strateji ve uygulamaların bütünüdür.

CRM modülü nedir?​

CRM (Customer Relationship Management) ya da “Müşteri İlişkileri Yönetimi”, firmaların var olan veya potansiyel müşterileri ile kurdukları ilişkiyi en verimli, en etkin ve sonuçta en karlı hale getirmek için kullandıkları yöntemler bütünüdür.

ISS churn nedir?​

Churn azaltma stratejileri nelerdir?
5.1 Sürekli müşterilere odaklanmak.
Müşteri kaybı, şirketinizin ürün veya hizmetini belirli bir zaman diliminde kullanmayı bırakan müşterilerin yüzdesini ifade etmektedir. Kayıp oranını, o dönemde kaybettiğiniz müşteri sayısını, o dönemin başında sahip olduğunuz müşteri sayısına bölerek hesaplayabilirsiniz.
Müşteri kaybı, büyüyen bir işletmenin değerlendirilmesi için en önemli metrikler arasında yer almaktadır. En mutluluk verici metrik olmasa bile, şirketinizin müşteriyi elde tutmasıyla ilgili sert gerçeği verebilecek bir sayıdır. Kaçınılmaz hataları ölçmeyi ihmal ederseniz başarıyı ölçmeniz çok zor olur.
Israf analizi nedir?
İsraf Analizi Eğitimi, katılımcıların iyileştirme fırsatlarını belirlemek ve önceliklendirmek için uygulanan, metodik, veriye dayalı ve derinlemesine bir denetimi yapabilmelerini hedeflemektedir.
 
Geri
Üst