AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Cayma hakkimi nasil kullanabilirim?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
107.442
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Cayma hakkımı nasıl kullanabilirim?​

(1) Tüketici, sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren on dört gün içinde, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. (2) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcıya noterlikler aracılığıyla yöneltilmesi yeterlidir.

12 12 ay taahhüt ne demek?​

12 12 ay taahhüt ne demek?
12 + 12 olacak şekilde toplamda 24 fatura dönemi boyunca Şirketimizce sunulmakta olan faturalı tarifelerde kalacağına dair taahhüt verip, taahhüdünün ilk 12 dönemi içerisinde kurgusu kapsamında 12 + 12 taahhüt opsiyonu bulunan faturalı bir tarifeye geçiş yapan aboneye, cayma bedeli yansıtılmayacaktır; ancak söz konusu …

24 ay taahhütlü internet cayma bedeli ne kadar?​

Mahkeme, internet şirketi tarafından, 24 aylık taahhüt süresi dolmadan 1 sene 3 ay 13 gün sonra aboneliğini iptal eden İ. A. isimli tüketiciye, “İndirim bedellerinin toplamı” olarak, son faturaya yansıtılarak, tahsil edilen 709 TL’nin iadesine karar verdi. Kanun gereği bu karar “kesin” nitelik taşıyor.

Taahhüt cayma bedeli ödenir mi?​

Taahhüt cayma bedeli ödenir mi?
Asliye Hukuk Mahkemesi, bir yıldan uzun abonelik sözleşmelerinde tüketicilerin herhangi bir sebep göstermeksizin ‘fesih’ hakkına sahip olduğu, taahhüt süresi dolmadan abonelik iptali yapan tüketicinin faturasına ‘cayma’ nedeniyle herhangi bir ceza yansıtılamayacağına karar verdi.

Internet sözleşmesi 1 yıldan fazla olabilir mi?​

Elektrik, doğal gaz, internet, telefon ve dijital görüntülü yayınlar için alınan hizmetler bu kapsama girer. Altı ay, bir yıl gibi süresi önceden belirlenmiş abonelik sözleşmeleri tüketicinin onayı olmadan uzatılamaz.

Ürün iade hakkımız hangi hallerde geçerli?​

Ürün iade hakkımız hangi hallerde geçerli?
Cayma hakkına ilişkin ihbarın ulaşmasını takip eden en geç 14 (on dört) gün içinde mal/hizmet bedeli ve teslimat masrafları Alıcıya iade edilir ve 10 (on) günlük süre içinde mal/hizmeti alıcı iade etmekle mükelleftir. Fatura aslı gönderilmezse Alıcıya KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilemez.
 
Cayma hakkınızı kullanma süreci ve taahhütlerle ilgili bilgiler verilmiş. Öncelikle cayma hakkı şöyle açıklanmış: Tüketici, sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren on dört gün içinde, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkını kullanabilmek için bildirimin noterlik aracılığıyla satıcıya iletmesi yeterli olacaktır.

12+12 ay taahhüt, toplamda 24 fatura dönemi boyunca belirlenmiş bir süre için Şirket tarafından sunulan faturalı tarifelerde abonenin belirli kalacağına dair bir taahhüt anlamına gelmektedir. Bu taahhüdü kapsamında aboneye cayma bedeli yansıtılmayacaktır.

24 ay taahhütlü internet aboneliğinde cayma bedeliyle ilgili bir örnek verilmiş. Mahkeme kararına göre, 24 aylık taahhüt süresi dolmadan abonelik iptali yapan bir tüketiciye iade edilmesi gereken bir bedel belirtilmiş.

Taahhüt cayma bedeli konusunda da şu bilgi verilmiş: Asliye Hukuk Mahkemesi, bir yıldan uzun abonelik sözleşmelerinde tüketiciye herhangi bir sebep göstermeksizin abonelik iptali hakkı tanıdığını ve taahhüt süresi dolmadan abonelik iptali durumunda cayma nedeniyle ceza yansıtılamayacağını belirtmiş.

İnternet sözleşmeleri için ise bir yıldan uzun süreli abonelik sözleşmelerinin tüketici onayı olmadan uzatılamayacağı ve belirli hizmetler için sürelerin önceden belirlenmiş olduğu vurgulanmış.

Ürün iade hakkı ile ilgili olarak da cayma hakkının kullanılması durumunda belirli süreler içinde mal/hizmet bedeli ve teslimat masraflarının alıcıya iade edilmesi gerektiği ve iade sürecinin nasıl işlediği açıklanmıştır. Ancak fatura aslının gönderilmemesi durumunda KDV ve diğer yasal yükümlülüklerin iade edilemeyeceği belirtilmiş.
 
Geri
Üst