- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 207.321
- Çözümler
- 15
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Camber Caster nedir?
Araca hareket veren ön tekerleklere üstten bakıldığında görülen, tekerleklerin ön kısmının arkaya göre farklı mesafede olması durumudur.Kaster ayarı bozuksa ne olur?
Kaster açısının değişmesi direksiyon ekseninin lastiğin yere temas ettiği nokta arasındaki konumunun değişmesine neden olmaktadır. Bu değişiklik aracın yol tutuşundan, direksiyon hakimiyetine ve lastiklerin aşınmasına kadar birçok farklı dinamiğin etkilenmesine neden olabilir.
Camber ne işe yarar?
Otomotiv endüstrisinde ise kamber, kelime anlamından farklı olarak benzer şekilde düz durmayan tekerlekler için kullanılan tabirdir. Aracın ön tekerleklerine ön taraftan bakıldığında görülen düşey açıya göre, araç tekerleğinin üst kısmının aracın merkezinin ya da dışarı doğru eğiminin açısına kamber açısı denir.Kaster ayarı niçin yapılır?
Şehir içerisinde kullanılan birçok araçta, cross – kaster şekilde bir kaster açı düzeni bulunmaktadır. Bu düzen sayesinde, sürücü araç direksiyon kabiliyetini kaybettiğinde aracın sağa doğru yönelmesi sağlanır. Bu sayede aracın karşıdan gelen trafiğe yönelmesi engellenmektedir.
Rot Ayarı Nasıl Yapılır?
Aracın rot ayar vidası ayarlanmak suretiyle tekerin açısı değiştirilir ve bilgisayar ile iki teker arasındaki mesafe ayarlanır. Rot ustası daha sonra elindeki manuel yada lazer metre ile kendisi de ölçüm yaparak bilgisayardaki sonucu kontrol eder. Her iki teker de birbirine paralel hale getirildiğinde işlem tamamlanır.Rot ayarı ne demek?
Rot ayarı, direksiyon herhangi bir yöne doğru çevrildiğinde tekerleklerin de aynı yöne bakıyor olmasını sağlayan ayara verilen isimdir. Örneğin; direksiyon tam sağa çevrildiğinde aracın tekerlekleri de aynı şekilde tam sağ pozisyonunu almalı arada boşluklar olmamalıdır.
Kamber ayarı bozuk olursa ne olur?
Kamber açısı fazla verilirse, kamber ayarı bozulursa, anormal lastik aşınmaları görülecektir. Örneğin; Fazla verilmiş negatif kamber, lastiğin iç omuz kısmının ve iç tarafının çok fazla aşınmasına sebep olur, davlumbaz içerisinde lastiğin sürtünmesine sebep olabilir.Tekerlek hizalama nasıl yapılır?
Balans Ayarı (Tekerlek Hizalama) Bir değerlendirme sırasında, teknisyen bombeyi, ayak parmağını ve tekeri inceleyecektir. Kamber, lastiğin (içe veya dışa doğru) eğimini ifade eder. Ayak, lastiklerin birbirine göre gösterdiği yönü tarif eder. Tekerlek, aracın yan tarafından görüldüğü gibi direksiyon ekseninin açısıdır.
Arabaya Kamber neden yapılır?
Genellikle daha yüksek viraj performansı (virajı savrulmadan daha yüksek hızlarla dönebilme kabiliyeti) ve daha iyi yol tutuşu için arka tekerleklere negatif kamber verilir. Tekerleklere arkadan bakıldığında, üstten içe doğru eğilmiş şekle görülür.Kamber arabaya zarar verir mi?
Son zamanlarda abartılı negatif kamber uygulanmış araçları yollarda görmek mümkündür. Ancak bu uygulamanın belli bir dereceye kadar viraj hariç bir yararı olmadığı gibi hem lastiğin dengesiz aşınmasına neden olur hem de trafik güvenliği açısından tehdittir. Ayrıca düz gidişte performansı düşürür.
Aracın rot ayarı neden bozulur?
Rot ayarı neden bozulur? Rot ayarı bozulması, araç bir kaldırım taşına çarptığında veya çukura girdiğinde, ayrıca aracın süspansiyon ayarını bozabilecek kazalar gibi daha ciddi durumlarda meydana gelebilir. Rot ayarı süspansiyon bileşenleri aşındığında veya değiştirildiğinde de bozulabilir.Kamber zararlı mı?
Örneğin; Fazla verilmiş negatif kamber, lastiğin iç omuz kısmının ve iç tarafının çok fazla aşınmasına sebep olur, davlumbaz içerisinde lastiğin sürtünmesine sebep olabilir. Fazla pozitif kamber; lastiğin dış kısmının ve dış omuz kısmının aşırı aşınmasına sebep olacaktır.