AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Calisma izni nasil alabilirim?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.247
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Çalişma izni nasil alabilirim?​

Çalışma izni başvurusu işveren tarafından online sistem üzerinden yapıldıktan sonra 6 iş günü içerisinde gerekli evraklar Bakanlığa ulaştırılır. Başvuru esnasında gönderilen belgelerin yanı sıra Bakanlığa belgelerin aslı postalanmalıdır. Evraklar şahsen veya posta yoluyla ulaştırılabilir.

Çalışma izni süresi bitince ne olur?​

Çalışma izni ikamet izni yerine sayıldığı için süresi devam ettiği sürece ikamet izni alınması gerekmemektedir. Ancak çalışma izninin süresi dolması halinde ikamet izni gibi 10 gün daha yasal hakkı olup bu süre içinde amacına uygun ikamet iznine başvuru yapılabilir.
Yabancı uyruklu işçi çalıştırma izni nasıl alınır?​
Çalışma izni almak isteyen yabancı ülke vatandaşları yurt içinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na, yurt dışında ise vatandaşı oldukları ya da yasal olarak yaşadıkları ülkedeki Türkiye Cumhuriyeti büyükelçilikleri veya başkonsolosluklarına başvuru yapabilirler.

Çalişma izni nasil alinir 2021?​

Çalişma izni nasil alinir 2021?
ÇALIŞMA İZİN BELGESİ NASIL ALINIR? “29 Nisan 2021 Perşembe gününden itibaren muafiyetler kapsamında bulunan iş yeri/fabrika/imalathane gibi yerlerde çalışan kişiler e-Devlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden ‘görev belgesi’ başvurusunda bulunacak.

Çalışma izni ne zaman iptal olur?​

Çalışma izni ne zaman iptal olur?
Çalışma İzni İptal Sebepleri Yabancının Türkiye’ye çalışma izni verilmesinden sonra 6 ay boyunca gelmemesi. Yabancının pasaportunun veya bunun yerine kullandığı belgenin geçerliliğini yitirmesi. Uluslararası İşgücü Kanunu’nda belirtilen hükümlere uygun olarak çalışmadığının tespit edilmesi.

Çalışma izni alınan yabancının işe başlamaması veya başladıktan sonra işten ayrılması halinde çalışma izni iptal sonlandırma işlemi nasıl yapılacaktır?​

Çalışma izni alınan yabancının işe başlamaması veya başladıktan sonra işten ayrılması halinde çalışma izni iptal/sonlandırma işlemi nasıl yapılacaktır? Bakanlıkça verilmiş bulunan çalışma izinlerinin iptal edilmesine ilişkin işveren başvuruları internetten sistem üzerinden yapılacaktır.

Yabancı işçi çalıştırma başvurusu nasıl yapılır?​

dış temsilciliğine giderek çalışma vizesi başvurusunda bulunması ve oradan kendisine verilecek olan 16 haneli referans numarasını Türkiye’deki işverenine bildirmesi, işvereninin de bu referans numarasını kullanarak Bakanlığımıza e-devlet kapısı üzerinden çalışma izni başvurusu yapması gerekmektedir.
Çalışma izin belgesi kimler alabilir?​
– Yurt içi ve dışı müsabaka, kamplara katılacak milli sporcular, seyircisiz, profesyonel spor müsabakalarındaki sporcu, yönetici ve diğer görevliler. – ÖSYM tarafından ilan edilmiş merkezi sınavlara katılacağını belgeleyenler ve bu kişilerin yanlarında bulunan refakatçileri, sınav görevlileri.

Şirket sahipleri için izin belgesi nasıl alınır?​

Şirket sahipleri için izin belgesi nasıl alınır?
İçişleri Bakanlığı’nca yayımlanan genelgeye göre bu belgenin temini e-devlet ekranı aracılığı ile yapılıyor. Öte yandan yapılan son açıklamada belge formunun işveren ve çalışan tarafından manuel düzenlenerek imza altına alınarak kullanılabilmesine ilişkin sürenin 7 Mayıs tarihine kadar uzatıldığı duyurulmuştu.

Türkiyeden Almanyaya işçi olarak nasıl gidilir?​

Türkiyeden Almanyaya işçi olarak nasıl gidilir?
Şayet AB/AEA/İsviçre vatandaşıysanız, vizeye ihtiyacınız yoktur. Almanya’ya giriş yapabilir ve burada çalışabilirsiniz. Giriş için yalnızca geçerli bir kimlik belgesine ihtiyacınız olacaktır. Ayrıca girişten sonra uzun süreli oturum için herhangi bir oturma iznine ihtiyacınız yoktur.

Çalışmak için izin belgesi nereden alınır?​

İçişleri Bakanlığınca “Çalışma İzinleri Görev Belgelerine ilişkin genelge yayımlandı. Tam kapanma sürecinde çalışma izni almak isteyen vatandaşlar e-devlet’ten çalışma izin belgesi çıkartabiliyor.

Almanya işçi alımı nereye başvurulur?​

ALMANYA İŞÇİ ALIMI Almanya’ya işçi alımı kapsamında başvuru yapmak isteyenlerin işçi alım yasası kapsamında başvuru yapacaktır. Söz konusu başvuru işlemleri Alman Konsolosluğuna yapılmaktadır.
Almanya gitmek için hesapta ne kadar para olmalı?​
Schengen vizesinde bankada olması gereken tutar ortalama olarak 5 bin TL şeklinde ifade edilebilir. Vize başvurularında bankada gereken tutardan fazla bulunması ise gereksiz bir durumdur. Bazı başvurularda gün başına bulunması gereken para tutarı önceden ifade edilir.

E devletten çalışma belgesi alınır mı?​

E devletten çalışma belgesi alınır mı?
ÇALIŞMA BELGESİ ALMA EKRANI E devlet sistemi www.turkiye.gov.tr adresine girdikten sonra E-Başvuru ekranına tıklamanız gerekiyor. Daha sonra e devlet şifresi ve T.C kimlik numaranız ile giriş yaptıktan sonra karşınıza çıkan ekrandan kaydınızı görüntüleyebilir ve çıktı olarak alabilirsiniz.
 
Çalışma izni nasıl alınır sorusuna cevap vermek için öncelikle çalışma izni başvuru sürecinden başlayalım. Çalışma izni başvurusu genellikle işveren tarafından online sistem üzerinden yapılmaktadır. Başvurudan sonra 6 iş günü içerisinde gerekli evraklar Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na ulaştırılmalıdır. Başvuru esnasında gönderilen belgelerin yanı sıra belgelerin asıllarının posta yoluyla veya şahsen Bakanlığa ulaştırılması gerekmektedir.

Çalışma izni süresi bittiğinde ise, izin yerine ikamet izni kabul edildiği için süresi devam ettiği sürece ikamet izni alınmasına gerek yoktur. Ancak çalışma izninin süresi dolduğunda, ikamet izni gibi 10 gün içerisinde amacına uygun ikamet izni için başvuru yapılması gerekmektedir.

Yabancı uyruklu işçi çalıştırma izni almak isteyen kişiler yurt içinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na, yurt dışında ise Türkiye Cumhuriyeti büyükelçilikleri veya başkonsolosluklarına başvuruda bulunabilirler.

Çalışma izni almak için 2021'de yapılması gerekenler arasında, muafiyetler kapsamında bulunan iş yerlerinde çalışan kişilerin e-Devlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden 'görev belgesi' başvurusunda bulunmaları yer almaktadır.

Çalışma izni iptal sebepleri arasında, yabancının Türkiye'ye çalışma izni verilmesinden sonra 6 ay boyunca gelmemesi, pasaportunun geçerliliğini yitirmesi veya Uluslararası İşgücü Kanunu'nda belirtilen hükümlere uygun şekilde çalışmaması gibi durumlar bulunmaktadır.

Çalışma izni alınan yabancının işe başlamaması veya başladıktan sonra işten ayrılması durumunda, çalışma izni iptal veya sonlandırma işlemi Bakanlık tarafından internet üzerinden sistem üzerinden yapılmaktadır.

Yabancı işçi çalıştırma başvurusu için yabancının dış temsilciliğine giderek çalışma vizesi başvurusunda bulunması ve Almanya'daki işverenin bu referans numarasını kullanarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na e-devlet kapısı üzerinden çalışma izni başvurusu yapması gerekmektedir.

Çalışma izin belgesi alabilecek kişiler arasında, yurt içi ve dışı müsabakalara katılacak milli sporcular, sınavlara katılacak kişiler ve görevliler gibi belirli gruplar bulunmaktadır.

Şirket sahipleri için izin belgesi almak ise İçişleri Bakanlığı genelgesine göre e-devlet ekranı aracılığıyla yapılabilir. 7 Mayıs tarihine kadar işveren ve çalışan tarafından manuel olarak düzenlenerek imzalandığı sürece belgenin kullanılmasına izin verilmiştir.

Türkiye'den Almanya'ya işçi olarak gitmek isteyenler için AB/AEA/İsviçre vatandaşlarının vizeye ihtiyaç duymadan Almanya'ya giriş yapabileceği ve çalışabileceği belirtilmektedir.

Çalışma belgesi almak için e-devlet sistemi üzerinden gerekli başvuruları yapmak mümkündür. Turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak E-Başvuru ekranına tıkladıktan sonra e-devlet şifreniz ve T.C. kimlik numaranızla giriş yapabilir ve çalışma izin belgesinizi çıkartabilirsiniz.
 
Geri
Üst