Calisanlara ISG egitimi verilmesi de sorumluluk kime aittir?

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
260.267
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Çalışanlara ISG eğitimi verilmesi de sorumluluk kime aittir?​

“(2) 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununun 7 nci maddesinde yer alan geçici iş ilişkisinde, geçici bir süre ile çalışanları kendi işyerinde çalıştırmak üzere devralan işveren, devraldığı çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin verilmesinden sorumludur.

Hizmet içi eğitimlerin denetim yetkisi kime aittir?​

DMK’nın 214. maddesi, “devlet memurlarının yetiştirilmesini sağlamak, verimliliğini artırmak ve daha ileriki görevlere hazırlamak amacıyla uygulanacak hizmet içi eğitim, Devlet Personel Başkanlığı tarafından ilgili kurumlarla birlikte hazırlanacak yönetmelik dâhilinde yürütülür” demektedir.

Yeni çalışanın kuruma alışma ve uyum sürecini kapsayan çabalar bütününe ne denir?​

Yeni çalışanın kuruma alışma ve uyum sürecini kapsayan çabalar bütününe ne denir?
İşe alıştırma eğitimi, yeni personelin örgütteki toplumsal, teknik ve kültürel yapıyı anlamasına yardımcı olmakta ve sosyalleşme sürecini hızlandırmaktadır. Sosyalleşme bir çalışanın, örgütteki diğer çalışanların değerlerini, normlarını ve inançlarını anlamaya başladığı bir süreçtir ( Ünsar,2003 83).

Çalışanların bilgilendirilmesi kimler tarafından yapılır?​

1- Genel Açıklama: 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun 16 ncı maddesi işveren tarafından çalışanları bilgilendirme, 17 nci maddesi ise çalışanlara eğitim verme zorunluluğu getirmiştir.

Hizmetiçi eğitime Katılmazsak ne olur?​

(4) Eğitim sonunda sınavlardan herhangi birine mazeretsiz olarak katılmayanlar, başarısız sayılır, ayrıca haklarında 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun disiplinle ilgili hükümleri uygulanır.

Hizmet içi eğitimi kim verir?​

Hizmet içi eğitimi kim verir?
MADDE 8-(1) Bakanlığın hizmet içi eğitim faaliyetlerine ilişkin genel politikasını tespit etmek ve izlemek amacıyla kurulan Eğitim Kurulu, Bakan Yardımcısının başkanlığında; Bakanlığın ana, danışma ve denetim ile yardımcı hizmet birimlerinin en üst amirlerinden oluşur.

Işe alışma sürecine ne denir?​

Oryantasyon, yeni çalışanı işletmeye kazandırabilmek ve çalışandan en kısa zamanda verim alabilmek için işe alım sürecinin devamı olarak değerlendirilmesi gereken önemli bir konudur. Kapsamı, biçimi, içeriği ve süresi işletmelerin gerekliliklerine göre farklılıklar gösterebilir.

Çalışanların bilgilendirilmesi nedir?​

MADDE 7 – (1) 6331 sayılı Kanunun 17 nci maddesi hükmü ile birlikte işveren, belirli süreli veya geçici süreli iş sözleşmeleri ile istihdam edeceği çalışanların bilgi ve tecrübelerini de dikkate alarak, yapacakları işin niteliğine uygun yeterli eğitim almalarını sağlar.”
 
Çalışanlara İş Sağlığı ve Güvenliği (ISG) eğitimi verilmesi konusunda sorumluluk genellikle işverenlere aittir. Örneğin, geçici bir süre ile çalışanları kendi işyerinde çalıştırmak üzere devralan işveren, devraldığı çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin verilmesinden sorumludur. Bunun yanı sıra, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'nun 16. maddesi işverenleri çalışanları bilgilendirme, 17. maddesi ise çalışanlara eğitim verme zorunluluğu getirmiştir.

Hizmet içi eğitimlerin denetim yetkisi ise Devlet Personel Başkanlığı tarafından yürütülmektedir. Devlet Personel Başkanlığı, devlet memurlarının yetiştirilmesini sağlamak, verimliliğini artırmak ve ileriki görevlere hazırlamak amacıyla uygulanacak hizmet içi eğitimleri ilgili kurumlarla birlikte hazırlanan yönetmelikler çerçevesinde denetlemektedir.

Yeni çalışanın kuruma alışma ve uyum sürecini kapsayan çabalar bütününe ise "işe alıştırma eğitimi" denir. Bu eğitim, yeni personelin örgütteki toplumsal, teknik ve kültürel yapıyı anlamasına yardımcı olmakta ve sosyalleşme sürecini hızlandırmaktadır. Ayrıca, sosyalleşme süreci bir çalışanın örgütteki diğer çalışanların değerlerini, normlarını ve inançlarını anlamaya başladığı bir süreçtir.

Çalışanların bilgilendirilmesi ise 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'nun 17. maddesi gereği işveren tarafından yapılmalıdır. İşveren, belirli süreli veya geçici süreli iş sözleşmeleri ile istihdam edeceği çalışanların bilgi ve tecrübelerini dikkate alarak, yapacakları işin niteliğine uygun yeterli eğitim almalarını sağlamalıdır.

Hizmet içi eğitimleri ise Bakanlığın belirlediği genel politikalar çerçevesinde Eğitim Kurulu tarafından yürütülmektedir. Eğitim Kurulu, Bakan Yardımcısının başkanlığında; Bakanlığın ana, danışma ve denetim ile yardımcı hizmet birimlerinin en üst amirlerinden oluşmaktadır.

Son olarak, hizmet içi eğitimlerde sınavlara mazeretsiz olarak katılmayanların başarısız sayıldığı ve Devlet Memurları Kanunu'nun disiplinle ilgili hükümlerinin uygulanabileceği unutulmamalıdır.
 
Geri
Üst