Calisan nereleri temiz tutmak zorundadir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
205.412
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Çalışan nereleri temiz tutmak zorundadır?​

İşyerlerinde temizlik ve düzene genellikle dikkat edilmeyen kısımlar; kullanım amacı olmayan oda ve alanlar, giriş ve çıkışa yakın köşeler, iç ve dış duvar kenarları, bölme arkaları, dolap boşlukları ve altları, masa altları, raf ve çekmece içleri, yüksek yığın dipleri, kullanılmayan program panoları vb. olarak …

Kirli işyerindeki sorunlar nelerdir?​

Kirli İşyerindeki Sorunlar
Çalışanlar hangi alanların temiz tutulmasından sorumludur?
Genellikle iş yerlerinde dikkat edilmeyen kısımlar

Iş yerinde kullanılan ekipmanın çalışma ortamında düzensiz ve dağınık olarak bırakılmasının sonucunda ne oluşabilir?​

Düzensizlik işi bozar ve (yukarıda belirtilen olaylarda da görüldüğü gibi) iş kazlarını artırır [kayma(lar), takılma(lar), yangın(lar), kimyasal ve makine kazaları, elektrik sorunlarından kaynaklanan yaralanmalar, çarpışmalar ve düşen nesneler, diğer sağlık sorunları].

Temiz işyeri uygulamaları nelerdir?​

Hijyen ve İş Hijyeni
Sebat olmayınca hangi sorunlar ortaya çıkar?
Sebat olmayınca şu sorunlar çıkar: Koşullar eski istenmeyen düzeye döner. Gün sonunda gereksiz malzeme yığınları görülmeye başlar. Takım düzenleri dağılmaya başlar ve her gün düzenlemek gerekir.
KİŞİSEL HİJYENİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Devlet mevzuat yapma, yasalar çıkarma, denetim yapma, teşkilatlanma, yaptırım uygulama gibi görevlere sahiptir. Uygulanan iş güvenliği cezaları iş kazalarını önlemede ve iş güvenliğini uygulamada caydırıcı olmaktadır. Yüklü para cezaları işverenin iş güvenliğini uygulamasını sağlamaktadır.
ISG Denetiminde nelere bakılır?
Buna göre; işyerinin konumu, işyerinde uygulanan üretim süreçleri, üretim teknolojileri, çalışanların sağlık kontrollerinin yapılıp yapılmadığı, çalışma ortamında sağlık için risk teşkil eden unsurların bulunup bulunmadığı, firmanın faaliyet alanı doğrultusunda tehlike sınıfına uygun işyeri hekimi, işyeri hemşiresi ve …

Iş yerinde çalıştığınız ortamda bir tehlike tespit ettiğinizde ilk olarak ne yaparsınız?​

Bir risk ile karşı karşıya kalındığında ilk önce yapılması gereken şey o riski oluşturacak kaynak olayı ve riskin etkilerini belirlemektir. Böylece riski tanımak daha kolaylaşır ve riske karşı ne gibi önlemler alınacağı daha rahat bir şekilde ortaya konulabilir.
 
Geri
Üst