AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Cagri Merkezi Verimlilik Nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Çağrı Merkezi Verimlilik Nedir?​

Müşterinin herhangi bir sebepten telefonu kapattığı aramaların toplamı, gelen aramalara oranla nedir? Firmanın geçmişine ya da sektör ortalamasına göre düşük bir kapatma oranı çağrı merkezinin verimli olduğu anlamına gelir.

Çağrı merkezi SL nasıl hesaplanır?​

Örneğin, bir çağrı merkezinde ’lik bir hizmet seviyesi, her 10 telefon görüşmesinden 8’inin, kararlaştırılan süre sona ermeden önce (örneğin 20 saniye) temsilciler tarafından yanıtlandığı anlamına gelir. Sektördeki en iyi uygulamalara göre, hizmet seviyesi tipik olarak terk edilen aramaları da dikkate almalıdır.
Çağrı merkezi hizmet seviyesi nedir?​
(2) Hizmet seviyesi (HS); çağrı merkezi temsilcilerine gelen çağrı sayısına (C) göre, eşik süre içinde karşılanan çağrı sayısının (E) yüzdesidir (%HS=(E/C)x100). Yıllık, aylık ve günlük zaman dilimleri için ölçülebilmelidir.

Çağrı merkezi KPI ne demek?​

Çağrı merkezi KPI ne demek?
Açılımı Key Performance İndicators olan KPI çağrı merkezleri şirketlerin hedeflerine uğraşmak için takip ettiği temel göstergelerdir. Bu göstergeler sadece anı göstermez. Amacınıza göre hangi durumda olduğunuzu ve dönem içinizdeki trendleri görmenizi de sağlar.

SL değeri nedir?​

SL değeri nedir?
hizmet seviyesi. verilen hizmetin, hizmeti alan kisiye gore belirlenen kriterlere uygun olup olmadiginin olculmesidir.

SL oranı nedir?​

Service Level; sizinle temasa geçmiş olan kişilerin belirli bir oranının (örneğin gelen çağrıların %85’i), belirli bir eşikten önce (örneğin 15 saniyeden önce) ele alınıp alınmadığını kontrol etmenize olanak tanır. Böylece bireylerin çağrı merkezinden elde ettiği tecrübe yansıtılmış olunur.

KPI nedir örnek?​

KPI’lar iş öncelikleri temelinde kuruluştan kuruluşa farklılık gösterir. Örneğin, halka açık bir şirketin temel performans göstergelerinden biri muhtemelen hisse senedi fiyatı olurken, özel bir girişim için bir KPI her üç ayda bir eklenen yeni müşteri sayısı olabilir.
KPI nedir ne işe yarar?​
Anahtar Performans Göstergesi (KPI) bir şirketin temel iş hedeflerine ulaşmasında ne kadar etkin olduğunu gösteren ölçülebilir bir değerdir. Organizasyonlar KPI’ları hedeflerine ulaşmakta ne kadar başarılı olduklarını değerlendirmek için birden fazla seviyede kullanırlar.
 
Merhaba! Çağrı Merkezi Verimlilik konusunda bilgi vermek için buradayım. Anladığım kadarıyla çağrı merkezlerinin performansını ölçmek için SL (Service Level) değerlerini, KPI'ları ve diğer önemli göstergeleri kullanıyorsunuz.

SL (Service Level) değeri, çağrı merkezindeki hizmet seviyesinin ölçümü için kullanılan bir metriktir. Genellikle belirli bir süre içinde cevaplanan çağrıların yüzdesi şeklinde ifade edilir. Örneğin, eğer gelen aramaların %85'i 15 saniyeden önce yanıtlanıyorsa, SL değeri %85 olacaktır. Bu, müşterilere hızlı ve etkili bir hizmet sunulduğunu gösterir.

KPI (Key Performance Indicators), anahtar performans göstergeleri anlamına gelir. Çağrı merkezi yöneticileri ve çalışanları, performanslarını ölçmek ve hedeflerine ulaşmak için KPI'ları kullanır. Örneğin, çağrı süresi, müşteri memnuniyeti oranı, çağrıların yanıtlanma oranı gibi KPI'lar önemli ölçümlerdir. Bu göstergeler, çağrı merkezi hizmet kalitesini değerlendirmek ve geliştirmek için kullanılır.

Çağrı merkezi verimliliğini artırmak için SL değerlerini yüksek tutmak ve KPI'ları başarılı bir şekilde yönetmek önemlidir. Bu sayede müşteri memnuniyeti artar, personel verimliliği yükselir ve şirketin genel performansı iyileşir. Eğer daha fazla bilgi veya açıklama istersen ben buradayım!
 
Geri
Üst