AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Cagri merkezi Terimleri AHT nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Çağrı merkezi Terimleri AHT nedir?​

Ortalama baş etme süresi (AHT), temsilci ile müşteri arasındaki devam süresini ölçen, en önemli Çağrı Merkezi metriklerinden biridir. Temsilci verimliliğini ve müşteri memnuniyetini arttırmak için Çağrı Merkezi etkililiğini ölçer.

Evden çağrı merkezi işi nasıl yapılır?​

Home ofis tarzında çalışarak aylık düzenli kazanç oluşturabilirsiniz. Ayrıca evde çağrı merkezi işi için elaman arayan firmalara kendiniz başvurarak işinizi yapabilirsiniz. İşveren firmalara eğitim durumunuz ve iletişim bilgilerinizi vererek başvuruda bulunabilirsiniz.

Asa nasıl hesaplanır?​

Asa nasıl hesaplanır?
Bir başka deyişle, çağrıların ele alınmadan önce kuyrukta ortalama ne kadar beklediğidir. ASA formülü şu dur: ASA = abandon edenler hariç tüm çağrıların kuyrukta bekleme süresi / tüm yanıtlanan çağrılar (calls aswered).

Çağrı merkezi ne kadar kazanıyor?​

2021 yılı asgari ücretin 2.825,90 TL olduğu düşünülürse 2021’de en düşük çağrı merkezi maaşı asgari ücretten düşük olamayacak. Genellikle 300 TL civarı yemek ve yol yardımı da ödenen çağrı merkezi personelleri 2021 yılında 3200-3400 lira aralığında maaş almaktadır.

Abandoned call rate ne demek?​

Çağrı merkezi operatörleri için temel performans göstergelerinden birisi de kapanan çağrı oranıdır. Kapanan bir aramanın tanımını, arayan tarafından çağrı merkezine başlatılan ancak herhangi bir konuşma gerçekleşmeden aniden sona eren çağrı olarak yapabiliriz.

Abandone çağrı ne demek?​

Abandone çağrı ne demek?
Kaçan (Abandon) Çağrı Yönetimi; Müşterileriniz sizi yoğun zamanlarda aradığında, onlara geri arama önerebilirsiniz. Müşterinin kuyruktaki konumuna ve toplam bekleme süresine göre bu öneriyi yapabilirsiniz. Öncelikle müşteriye ortalama bekleme süresi ve kuyrukta kaçıncı sırada olduğu bilgisi iletilir.
Cevaplama oranı nedir?​
Yanıtlama oranı nedir? Gelen 1000 çağrının 900 adedini yanıtlamışsanız, yanıtlama oranınız %90’dır.
 
AHT, ortama Baş Etme Süresi, çağrı merkezlerinde oldukça önemli bir metrik olarak karşımıza çıkar. Temsilci ile müşteri arasındaki konuşma süresini ölçen bu metrik, çağrı merkezi performansının verimliliğini ve müşteri memnuniyetini belirlemede önemli bir rol oynar.

Evden çağrı merkezi işi yapmak isteyenler için birçok fırsat bulunmaktadır. Bu tarz işlerde aylık düzenli kazanç elde etmek mümkündür. Firmalara kendiniz başvurarak ya da iş ilanlarına başvurarak evden çalışabilirsiniz. Başvurularınızda eğitim durumunuz ve iletişim bilgilerinizi paylaşarak iş fırsatlarına ulaşabilirsiniz.

Asa (Average Speed of Answer), çağrı merkezlerinde önemli bir metriktir. Bu metrik, çağrıların ele alınmadan önce kuyrukta ortalama ne kadar beklediğini ölçer. ASA'yı hesaplarken, abandon edenler hariç tüm çağrıların kuyrukta bekleme süresini tüm yanıtlanan çağrılarla bölerek bulabilirsiniz.

Çağrı merkezi çalışanlarının kazançları genellikle 3200-3400 TL arasında olabilmektedir. 2021 yılı itibariyle en düşük çağrı merkezi maaşı, asgari ücretin altında olamayacak şekilde belirlenmiştir. Ayrıca, genellikle 300 TL civarı yemek ve yol yardımı gibi ek ödemeler de yapılabilmektedir.

Abandoned Call Rate, kapanan çağrı oranını ifade eder. Bu metrik, çağrı merkezi operatörleri için önemli bir performans göstergesidir. Bir çağrının kapanmasının tanımı, arayan kişi tarafından başlatılan ancak herhangi bir konuşma gerçekleşmeden sonlanan çağrı olarak yapılabilir.

Abandone çağrı, müşterilerin çağrı merkezine başvurduklarında beklemekten kaçınmaları anlamına gelir. Çağrı sırasında müşterilere geri arama seçeneği sunularak beklemeleri önlenebilir. Müşteriye ortalama bekleme süresi ve sıra bilgisi iletilerek bu yöntem başarılı bir şekilde uygulanabilir.

Yanıtlama oranı, gelen çağrıların ne kadarının başarılı bir şekilde yanıtlandığını ifade eder. Örneğin, gelen 1000 çağrının 900'ü yanıtlanmışsa, yanıtlama oranı %90 olacaktır. Bu, bir çağrı merkezi performans ölçütü olarak dikkate alınabilir.
 
Geri
Üst