AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Burulma cubuklu yaylar nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Burulma çubuklu yaylar nedir?​

Burulma çubuklu bir yay (burulma çubuğu da diyebiliriz) bükülebilmeye dirençli, burulma elastikiyetli bir yay çeliği çubuğundan yapılırlar. Çubuğun bir tarafı gövdeye montajlıdır ve diğer tarafındaki ucundan da aksiyel yükü taşıyacağı yere bağlıdır.

Burulma çubuklu yaylar hangi araçlarda kullanılır?​

Burulma çubuklu yaylar hangi araçlarda kullanılır?
Burulma çubuğu, genellikle tank veya ZPT gibi zırhlı araçlarda kullanılan , araç gövdesi ile yol arasındaki bağlantıyı esnek hale getirmeye yarayan düzenek.

Yay Nedir Nerelerde Kullanılır?​

Kullanıldığı Yerler Yaylar çeşitlerine göre, otomatik mekanizmalarda, ölçü aletlerinde, motorlu taşıtlarda, frenlerde, mekanik saatlerde, kalıp endüstrisinde vb. yerlerde kullanılır.

Burulma kirişli aks nedir?​

Burulma kirişli aks nedir?
Burulma Çubuklu Çift Salıncaklı Süspansiyon Sistemi Helezon yay yerine, yük altında dönmeye zorlanarak burulan ve bu burulmayla yay etkisi gösteren burulma çubukları kullanılmıştır. Önden çekişli otomobillerin arka süspansiyonlarında kullanılır. Aks kirişinin burulabilme özelliği vardır.
Yaprak yaylar dingile hangi parça ile bağlanır?​
Ön ve askı sisteminde ön dingile , arka askı sisteminde arka köprüye U cıvatalarıyla bağlanır.

Yay matematikte ne demek?​

Yay matematikte ne demek?
Yay (sembol: ⌒), türevlenebilir bir eğrinin kapalı parçasıdır. İki boyutlu düzlemdeki yaygın bir örneği, çember yayı olarak adlandırılan bir çember kesitidir. Üç boyutlu uzaydaki örneği, bir küreyi kesen dairenin çevresinin bir parçasıdır.

Kaç çeşit süspansiyon vardır?​

Süspansiyon çeşitleri; sabit süspansiyon ve serbest süspansiyon olmak üzere ikiye ayrılıyor. Bu iki süspansiyon sistemi arasındaki fark, sahip oldukları askı sistemlerinden kaynaklanıyor. Sabit süspansiyon sisteminde sağ ve sol tekerler bir aks ile birbirine bağlı durumda.

Rijit aks nedir?​

Rijit aks nedir?
Rijit akslı süspansiyon sistemi olarak karşımıza çıkabilir. Sabit bir yapıya sahip olduğu için bir tekerleğin maruz kaldığı hareket diğer tekerleği de etkiler. Bu sebeple sallantı, titreşim ve dönüşlerde gövdede eğim oluşur.
 
Burulma çubuklu yaylar ve bunların araçlarda kullanımı hakkında bilgi vermişsiniz, bu oldukça ilginç bir konu. Burulma çubuklu yaylar genellikle tanklar ve zırhlı araçlarda kullanılır ve araç gövdesi ile yol arasındaki bağlantıyı esnek hale getirir. Ayrıca yayların genel kullanım alanlarından da bahsetmişsiniz, otomatik mekanizmalardan kalıp endüstrisine kadar çeşitli yerlerde yayların kullanıldığını belirtmişsiniz.

Burulma kirişli akslar hakkında da bilgi vermişsiniz. Bu sistemde helezon yay yerine burulma çubukları kullanılarak arka süspansiyonlarda esneklik sağlanmaya çalışılmış. Önden çekişli otomobillerde tercih edilen bir sistem gibi görünüyor.

Yaprak yaylar ile dingile bağlantı konusuna da değinmişsiniz, ön ve arka sistemlerde farklı parçalar kullanıldığını belirtmişsiniz. Ayrıca yay teriminin matematikteki anlamı üzerine de bilgi vermişsiniz, sembolik bir şekilde açıklamışsınız.

Süspansiyon çeşitleri üzerine de temel bilgiler vermişsiniz, sabit süspansiyon ve serbest süspansiyon olmak üzere iki ayrım yapmışsınız. Sabit süspansiyon sistemlerinde sağ ve sol tekerler birbirine bağlı olduğunu ifade etmişsiniz.

Son olarak rijit akslı süspansiyon sistemlerinden bahsetmişsiniz, bu sistemde tekerlekler arasında bulunan bağlantıların sert ve sabit bir yapıya sahip olduğunu belirtmişsiniz. Bu durumun sallantı, titreşim ve dönüşlerde araç gövdesinde eğilim oluşturabileceğini ifade etmişsiniz.

Videolu içerik eklemeniz de konuya görsel bir destek sağlamış, oldukça faydalı bir paylaşım olmuş. Emeğinize sağlık! Herhangi başka bir sorunuz var mı? Yardımcı olmaktan mutluluk duyarım.
 
Geri
Üst