AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Bulus yolu stratejisi hangi duzey hedef davranislarin kazandirilmasinda tercih edilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Buluş yolu stratejisi hangi düzey hedef davranışların kazandırılmasında tercih edilir?​

Buluş yoluyla öğrenmede üst düzey hedef davranışların kazandırılması mümkün olabilir. Bu stratejiyle öğretimde “hedef davranışlar bilişsel alanın kavrama, analiz ve değerlendirme, duyuşsal alanın tepkide bulunma ve değer verme basamaklarında olmalıdır”(Sönmez, 1993: 174).

Sunuş yoluyla öğrenme hangi duyuya hitap eder?​

Öğrenilecek ürüne bağlı olarak sunulacak uyarıcılar da farklılık gösterebilir. Kavram ya da ilke öğrenilecekse, onların temsilcileri olan semboller,nesneler,modeller,numuneler,gerçek varlık ya da olaylar gösterilebilir.İşitsel,görsel ve diğer duyu organlarına hitap eden uyarıcılar sunulabilir.

Öğretim Stratejileri yöntem ve Teknikleri seçilirken neler dikkate alınır?​

Öğretim Stratejileri yöntem ve Teknikleri seçilirken neler dikkate alınır?
Yöntem Seçimini Etkileyen Faktörler
- Programın / dersin amaçları
- Konunun ya da içeriğin özellikleri.
- Öğrenci özellikleri.
- Materyaller.
- Maliyet.
- Zaman.
- Öğrenci sayısı

Sunuş yoluyla öğretim hangi tür ve düzeyde kazanımların öğretiminde kullanılır?​

Sunuş yoluyla öğretim hangi tür ve düzeyde kazanımların öğretiminde kullanılır?
Sunuş yoluyla öğretimin ezberden çok anlamlı öğrenmeyi oluşturması sağlanmaya çalışılmalıdır. Bu sebeple bu yaklaşımın kullanımı düz anlatımdan çok farklıdır. Özellikle soyut konuların öğretiminde kullanılmaktadır.

Öğrenme ve öğretme stratejileri nelerdir?​

ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
- Sunuş yoluyla öğretim (David AUSUBEL)
- Buluş yoluyla öğretim (Jerome BRUNER)
- Araştırma-inceleme yoluyla öğretim (John DEWEY)
- İşbirlikli öğrenme (Lev VYGOTSKY)
- Tam öğrenme (Benjamin BLOOM)
- Yapılandırmacı (Lev VYGOTSKY, Jean PİAGET, John DEWEY)

Öğretme yöntemini uygulamaya koyma biçimi ya da sınıf içinde yapılan işlerin bütününe ne denir?​

Öğretim Tekniği: Öğretme yöntemini uygulamaya koyma biçimi ya da sınıf içinde yapılan işlemlerin bütünüdür. Yöntem, tasarlama, teknik ise tasarının uygulanmasıdır. Öğretim Stratejisi: Öğretimin hedeflerine ulaşmasını kolaylaştırmada kullanılan küçük ölçekli plan.
 
Buluş yolu stratejisi genellikle üst düzey hedef davranışların kazandırılmasında tercih edilir. Bu strateji, öğrencilerin bilişsel alanın derinliklerine inmelerine, analiz yapabilmelerine ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmelerine yöneliktir. Aynı zamanda duyuşsal alanı da kapsayarak tepkide bulunma ve değer vermeyi içerir.

Sunuş yoluyla öğrenme ise öğrenme sürecinde özellikle görsel, işitsel ve diğer duyusal organlara hitap etmektedir. Öğrencinin öğrenilecek konuları semboller, nesneler, modeller, numuneler veya gerçek varlıklar aracılığıyla algılamasını sağlayarak öğrenmeyi destekler.

Öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri seçerken dikkate alınması gereken faktörler arasında programın veya dersin amaçları, konunun özellikleri, öğrenci özellikleri, mevcut materyaller, maliyet, zaman ve öğrenci sayısı gibi unsurlar bulunmaktadır.

Sunuş yoluyla öğretim genellikle ezberci bir yaklaşım yerine anlamlı öğrenmeyi teşvik etmeye odaklanır. Özellikle soyut konuların öğretiminde etkili bir strateji olarak kullanılır ve öğrencilerin konuları derinlemesine anlamalarını sağlamayı amaçlar.

Öğrenme ve öğretme stratejileri arasında sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme yoluyla öğretim, işbirlikli öğrenme, tam öğrenme ve yapılandırmacı stratejiler yer almaktadır. Her bir strateji farklı öğrenme yaklaşımlarını destekleyerek öğrencilerin öğrenme süreçlerini zenginleştirmeyi hedefler.

Öğretim tekniği, öğretme yöntemini uygulama biçimi veya sınıf içinde yapılan işlerin bütünü olarak tanımlanırken, öğretim stratejisi ise öğretimin hedeflerine ulaşmasını kolaylaştırmak için kullanılan küçük ölçekli planları ifade eder. Bu kavramların doğru şekilde anlaşılması ve kullanılması, etkili bir öğretim sürecinin tasarlanmasına yardımcı olabilir.
 
Geri
Üst