AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Buji bitince ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
141.522
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Buji bitince ne olur?​

Çünkü bir buji bozulduğunda veya yetersiz kıvılcım ürettiğinde aracınızın bir silindiri güç kaybedecektir. Mantıken düşünürseniz eğer 1 silindirli bir motorda buji bozulursa motor hiç çalışmaz yada yetersiz şekilde buji ateşleme yaparsa tekleme yapar.

Buji tırnak aralığı bozuk olursa ne olur?​

Bujilerdeki tırnak aralığı ideal konumda değilse, buji yeni bile olsa yakıt – hava karışımı iyi ateşlenmez. Buna bağlı olarak da yanma odasındaki patlama zayıflar ve motorun gücü azalır. Bu durumda, aracın araçtaki yakıtın çoğu yanmadan egzozdan çıkar ve otomobilin yakıt sarfiyatı hissedilir oranda artar.

Buji temizliği nasıl yapılır?​

Buji temizliği nasıl yapılır?
Temiz bir diş fırçasıyla ya da tel fırçayla, kurumlanmış kısımları temizlenir. Bujiler, buji temizleme sıvısıyla, yoksa enjektör (karbüratör) temizleme sıvısıyla, yoksa alkolle ya da benzinle, ya da sanayide bolca bulunan balata spreyiyle, yine temiz diş fırçasıyla temizlenir.

Buji tırnak aralığı ne işe yarar?​

Buji tırnak aralığı ne işe yarar?
Buji Tırnakları Nasıl Olmalı? Bujilerin tırnak yapıları, kıvılcımın güçlü ve zayıf olmasında etkilidir. Bujilerde kıvılcımın ne kadar güçlü olursa, motorda yanma o kadar iyi olacak, motor performansı ve yakıt tasarrufu iyileşecektir. Buji tırnakları ne kadar ince – sivri yapıda olursa, kıvılcım o kadar iyi olur.

Buji tırnak aralığı ne ile ölçülür?​

Genelde buji tırnak aralığı 0,8 – 1 mm kadardır. Tırnak aralığı bir sentil yardımıyla ölçülür ve kontrol edilir.

Bir arabada kaç tane buji olur?​

Benzinle çalışan araçların çoğunda, buji sayısı silindir sayısına eşittir. Bununla birlikte, bazı yüksek güçlü araçlarda silindir başına iki buji kullanılır.

Buji sürekli çalışır mı?​

Buji sürekli çalışır mı?
Benzinli araç bujisi yakıtın yanması için gerekli ateşlemeyi sürekli olarak sağlarken dizel ısıtma bujileri sadece motor çalışmadan önce devreye girer ve piston içerisini yanmaya uygun şekilde ısıtır. Dizel araçlardaki bujiler sadece çalıştırma sırasında aktif çalışırlar ve bu sebeple ömürleri uzundur.

Buji yakıt tasarrufu sağlar mı?​

Buji yakıt tasarrufu sağlar mı?
Buji, içten yanmalı motorlarda yakıt-hava karışımını ateşleyen makina parçasıdır. Değişik tip motorlarda kullanılmak üzere farklı boyut ve özelliklerde bujiler üretilir. Bujilerdeki en basit bir arıza bile, yakıt sarfiyatını artırırken performansın da azalmasına neden olur.
 
Buji, içten yanmalı motorlarda çok önemli bir parçadır ve aracın düzgün şekilde çalışmasını sağlar. Eğer bir buji bozulursa veya tırnak aralığı ideal konumda değilse birçok olumsuz durumla karşılaşabilirsiniz.

Öncelikle, buji bozulduğunda veya yetersiz kıvılcım ürettiğinde aracınızın bir silindiri güç kaybeder. Eğer 1 silindirli bir motorda buji bozulursa motor hiç çalışmaz veya yetersiz şekilde ateşleme yaparsa tekleme yapabilir.

Bir bujinin tırnak aralığı bozuk olduğunda ise buji yeni bile olsa yakıt-hava karışımı iyi ateşlenemez. Bu durumda yanma odasındaki patlama zayıflar ve motorun gücü azalır. Ayrıca, araçtaki yakıtın çoğu yanmadan egzozdan çıkar ve yakıt sarfiyatı artar.

Buji temizliğini yaparken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar vardır. Temiz bir diş fırçası veya tel fırça kullanarak kurumlanmış kısımları temizleyebilirsiniz. Bujileri temizlerken buji temizleme sıvısı, enjektör (karbüratör) temizleme sıvısı, alkol, benzin veya balata spreyi gibi maddeleri kullanabilirsiniz.

Buji tırnak aralığı, kıvılcımın gücünü etkileyen önemli bir faktördür. Bujilerin tırnak yapıları ne kadar ince ve sivri ise kıvılcım o kadar iyi olur, yanma odasındaki patlama daha etkili olur ve motor performansı artar.

Genelde buji tırnak aralığı 0,8 - 1 mm arasında olmalıdır ve bir sentil yardımıyla ölçülüp kontrol edilir.

Bir arabada buji sayısı genellikle silindir sayısına eşittir. Ancak bazı yüksek güçlü araçlarda silindir başına iki buji kullanılabilir.

Buji, benzinli araçlarda yakıtın yanması için gerekli ateşlemeyi sürekli olarak sağlarken dizel araçlarda sadece motor çalışmadan önce devreye girer ve piston içerisini yanmaya uygun şekilde ısıtır. Dolayısıyla, dizel araçlardaki bujiler sadece çalıştırma sırasında aktif çalışır ve ömürleri daha uzundur.

Son olarak, buji arızaları veya sorunları yakıt sarfiyatını artırabilir ve motor performansını olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle, buji bakımının düzenli olarak yapılması ve tırnak aralığının doğru olması önemlidir.
 
Geri
Üst