AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Buji arizasi nasil anlasilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Buji arızası nasıl anlaşılır?​

Marşa basıldığında araç geç çalışıyor veya çalışmıyorsa, Ani hızlanmalarda gaz yememe, tekleme ve patlama sorunları görülüyorsa, Araç performansındaki düşüş ve yakıt tüketimindeki artış hissedilir seviyelerdeyse, aracınızın bujisinde bir arıza meydana gelmiş olabilir.

Bobin arızası motora zarar verir mi?​

Bobin arızası motora zarar verir mi?
Eğer ki bobin bozulursa aracın motoru titreşimli bir şekilde çalışır, rölantide kendiliğinden stop eder, marşa basıldığı anda motor geç ve zor çalışır, aracın kesinlikle çekişi düşer ve dolayısıyla da çok fazla yakıt tüketmeye başlar.

Buji kaç km de değişir?​

Buji kaç km de değişir?
Buji değişimi genellikle periyodik bakım yapılırken gerçekleştirilmez. Buji değişimi her 40 bin kilometrede kontrol edildikten sonra ihtiyaç duyulması halinde yapılmalıdır.

Bobin arızası yolda bırakır mı?​

Endüksiyon bobini olarak da bilinen parça aracın çalışması için yüksek gerilim üretir. Bu şekilde üretildiğinde, bobinlerden biri ya da ikisi bile arızalanırsa araç yolda kalmaz.

Araçta endüksiyon bobini nedir?​

Araçta endüksiyon bobini nedir?
Endüksiyon bobini ya da ateşleme bobini, benzinli motorlarda silindir içinde sıkıştırılan hava-yakıt karışımının ateşlenmesi için kullanılan mekanik parça. Ateşleme bobini birer uçları ortak iki sargıdan oluşur. Birincil (primer) sargıda 0.7-1,0 mm bakır telden 100-150 tur kullanılır.

Tek buji çalışmazsa ne olur?​

Tek buji çalışmazsa ne olur?
Bujilerin aşınması veya bozulması sadece motor performansını etkilemez aynı zamanda yakıt tüketimini de artırır. Çünkü bozuk olan bujinin bulunduğu silindirdeki yakıt dışarı atılır. Kullanıcı daha çok performans almak için daha çok gaza basar. Bu durumda hem diğer silindirlerin yükü artar hem de yakıt tüketimi.

Ateşleme bobini tekleme yapar mı?​

Ateşleme bobini arıza belirtileri nelerdir? Ateşleme bobini bozulursa motor titreşimli çalışır, tekleme yapar rölantide kendiliğinden stop eder, marş yapıldığında motor geç-zor çalışır, arabanın çekişi düşer, yakıt sarfiyatı artar. Soketi çıkardığınızda motor sarsıntı-titreşim yapıyorsa, o ateşleme bobini sağlamdır.

Dizel buji kaç binde değişir?​

Dizel buji kaç binde değişir?
Sadece dizel araçlarda bulunan bu parça, ortalama her 30 bin km’de bir değiştirilir. Ancak burada kullanım sıklığı da büyük bir belirleyicidir. O nedenle kontrol edilmeden değişim yapılmamalıdır. Zira, 30 bin km’yi aştığı halde işlevini sorunsuz yerine getiren bir kızdırma bujisi de olabilir.
 
Buji arızası genellikle aracın marşa basıldığında geç çalışması veya çalışmaması durumunda fark edilir. Ayrıca ani hızlanmalarda gaz yememe, tekleme ve patlama sorunları yaşanabilir. Araç performansında belirgin bir düşüş ve yakıt tüketiminde artış hissediliyorsa buji arızası olabilir.

Bobin arızası ise motora zarar verebilir. Bobin bozulduğunda aracın motoru titreşimli bir şekilde çalışabilir, rölantide stop edebilir, marşa basıldığında geç veya zor çalışabilir, aracın çekişi düşebilir ve yakıt tüketimi artabilir.

Buji genellikle her 40 bin kilometrede kontrol edilip ihtiyaç duyulması halinde değiştirilir. Dizel araçlarda ise dizel bujisi ortalama her 30 bin kilometrede bir değiştirilir.

Endüksiyon bobini, benzinli motorlarda hava-yakıt karışımının ateşlenmesi için kullanılan bir mekanik parçadır. Eğer aracınızın endüksiyon bobinlerinden biri arızalanırsa araç yolda kalabilir.

Tek bir bujinin çalışmaması durumunda motor performansı etkilenebilir ve yakıt tüketimi artabilir. Bu durumda diğer silindirlerin yükü artar ve araç daha fazla yakıt tüketebilir.

Ateşleme bobini arızalandığında motor titreşimli çalışabilir, tekleme yapabilir, rölantide stop edebilir, marş zor çalışabilir, aracın çekişi düşebilir ve yakıt tüketimi artabilir. Ayrıca ateşleme bobinini kontrol etmek için soketini çıkardığınızda motorun sarsıntı yapması da bir belirtidir.
 
Geri
Üst