- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.132
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
Bs beyannamesi nedir?
Bs: (Bildirim satım) Hizmet satışlarına yönelik beyan formudur. Örneğin KDV tutarı hariç 5000 TL tutarında mal ya da hizmet alan bir şirket Ba formu (bildirim alım) formu dolduracak, bu ürün ya da hizmeti satan şirket ise Bs formu (bildirim satım) dolduracaktır. Ba/ Bs formu vergi bildirim formu değildir.Ba ve Bs formlarını kimler verir?
Kimler Ba/Bs Formu Verir? Ba/Bs formalarını, bütün Anonim ve Limited şirketleri aylık olarak beyan etmek zorunda olup, şahıs şirketlerinin böyle bir zorunluluğu bulunmuyor.
Ba Bs nin amacı nedir?
Ba Bs nin amacı; kayıt dışı ekonomi ile mücadele etmek, alıcı ve satıcıların alım ve satımlarının karşılaştırarak çapraz kontrolü sağlar. KDV iadelerinde de Ba Bs formu önemli bir rol teşkil eder.Ba Bs hangi faturalar girer?
İthalat işleminden kaynaklanan belgeler, noter satış sözleşmesi veya gider pusulası ile alınan araç ve benzeri ürünler, kağıt gider pusulası ile ödenen giderler ile alınan mallar, ay içinde KDV hariç toplamı 5.000 TL ve üzerini aşan kağıt faturalar, Yeni BA-BS Formlarına dahil edilmeye devam edilecektir.
Bilanço esasına göre defter tutan ve 376 Sıra No.lu VUK Genel Tebliğine göre beyannamesini elektronik ortamda vermek zorunda olan mükellefler, Ba ve Bs bildirim formlarını da elektronik ortamda https://e-beyanname.mb-ggm.gov.tr/ adresinden vermek zorundadırlar.
Adi ortaklık Ba Bs formu verir mi?
1.1.4. Kollektif şirketler ve bilanço esasına göre defter tutan adi ortaklıkların Ba-Bs bildirim formları ortaklık veya şirket adına bunların vergi kimlik numaraları kullanılarak verilecektir.
Ba Bs uygulaması ne zaman başladı?
Ba/Bs formları vergi dairesine beyan edilen form çeşitleridir. Kayıtdışı ekonomi ile ve piyasada “naylon fatura” olarak tabir edilen “muhteviyatı itibari ile yanıltıcı belgeler” ile mücadele etmek için Mali İdare tarafından 2006 yılında uygulanmaya başlamış bir prosedür olduğunu da söyleyebiliriz.Ba Bs mutabakat ne demek?
Maliye Bakanlığına bildirilmesi gereken bir form olan ba bs mutabakat,K.D.V. Hariç 5.000 TL yi geçen mal alış ve mal satış fatura tutarı ve fatura adetlerinin bildirildiği bir formdur.
E arşiv faturalar Ba Bs de bildiriliyor mu?
E-Fatura, E-Arşiv Ba/Bs Bildirimlerinde beyan edilmeyecek. Elektronik ortamlarda düzenlenen (e-fatura, e-arşiv fatura gibi) belgeler, 2021 yılının Temmuz ayına ilişkin dönemden itibaren Form Ba ve Form Bs bildirimlerine dâhil edilmeyecek.Elektrik faturaları Ba Bs de beyan edilir mi?
Cevap:Elektrik, su, doğalgaz gibi bir hizmet tesliminin bildirim uygulaması bakımından diğer mal ve hizmet teslimlerinden farkı bulunmamaktadır. 381 no’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin 1.2 No’lu bölümünde belirtilen hadlerin aşılması halinde durumuna göre Ba veya Bs bildirim formları ile bildirilecektir.
Buna göre; kuyumculuk faaliyetinizle ilgili olarak, Ba ve Bs bildirim formlarında alım ve satım tutarlarını belirlerken Katma Değer Vergisi dahil tutarları dikkate almanız gerekmektedir.
Ba-Bs mutabakatını kim yapar?
Ba/Bs Mutabakat BaBS Mutabakat, Maliye bakanlığına her ayin 5’ine kadar bildirilmesi gereken formdur.