- Konu Yazar
- #1
Nasıl broşur hazırlayabilirim
Tanıtım araclarının en somut, en canlı ve en ozel materyali broşurlerdir Bir firmanın, bir urunun veya bir etkinliğin broşuru istenildiği kadar bilgiyi ve etkiyi hedef kitleye ulaştırmak icin oldukca onemli bir aractır
Broşur calışması, en cok başvurulan iletişim ve tanıtım materyalidir Artık broşuru yapılmamış bir firma, bir urun, bir hizmet veya bir etkinlik yok denecek kadar azdır
Broşurun cok kolay uygulanabilecek bir arac olması ceşitliliği de artırmaktadır Bugun broşur tasarımlarındaki ceşitlilik; gerek ebatlarında, gerek malzemesinde, gerekse baskı adedinde diğer tanıtım materyallerine gore oldukca fazladır Bu ceşitlilik broşurun ne icin kullanıldığına bağlı olarak belirlenmektedir Cok alışıldık bazı form, kağıt ve baskı kullanıldığı gibi bazen broşur bir urunun şekli ve malzemesi ile de uretilebilmektedir Orneğin bir kumaş firmasına, kumaşa veya kumaş desenli bir kağıda basılmış bir broşur yapılabildiği gibi bir gitar festivaline gitar şeklinde kesilmiş cok sayfalı bir broşur de hazırlanabilir Dağıtım yollarının ceşitliliğine ornek olarak insort tasarımları da gosterilebilir
Tum bu ceşitlilik maliyeti de etkilediğinden yapılacak calışmanın amaca uygunluğu cok titizlikle duşunulmelidir
Butun olarak değerlendirildiğinde broşur ve katalog tasarımları en başından itibaren şu kriterler duşunulerek hazırlanmalıdır:
Ne icin yapılacağı,
Kimler icin yapılacağı,
Ne anlatılmak istendiği,
Nasıl anlatılmak istendiği,
Ne kadar butce ayrıldığı,
Hedef kitleye nasıl ulaştırılmak istendiği
Her turlu urun tanıtımında hem kısa urun bilgisi, hem iletişim bilgileri hem de cekici ekler barındırabilen; taşınması, dağıtılması, maliyeti ve cazibesi acısından ilk sıralarda bir aracıdır
Broşur calışması, en cok başvurulan iletişim ve tanıtım materyalidir Artık broşuru yapılmamış bir firma, bir urun, bir hizmet veya bir etkinlik yok denecek kadar azdır
Tanıtım araclarının en somut, en canlı ve en ozel materyali broşurlerdir Bir firmanın, bir urunun veya bir etkinliğin broşuru istenildiği kadar bilgiyi ve etkiyi hedef kitleye ulaştırmak icin oldukca onemli bir aractır
Broşur calışması, en cok başvurulan iletişim ve tanıtım materyalidir Artık broşuru yapılmamış bir firma, bir urun, bir hizmet veya bir etkinlik yok denecek kadar azdır
Broşurun cok kolay uygulanabilecek bir arac olması ceşitliliği de artırmaktadır Bugun broşur tasarımlarındaki ceşitlilik; gerek ebatlarında, gerek malzemesinde, gerekse baskı adedinde diğer tanıtım materyallerine gore oldukca fazladır Bu ceşitlilik broşurun ne icin kullanıldığına bağlı olarak belirlenmektedir Cok alışıldık bazı form, kağıt ve baskı kullanıldığı gibi bazen broşur bir urunun şekli ve malzemesi ile de uretilebilmektedir Orneğin bir kumaş firmasına, kumaşa veya kumaş desenli bir kağıda basılmış bir broşur yapılabildiği gibi bir gitar festivaline gitar şeklinde kesilmiş cok sayfalı bir broşur de hazırlanabilir Dağıtım yollarının ceşitliliğine ornek olarak insort tasarımları da gosterilebilir
Tum bu ceşitlilik maliyeti de etkilediğinden yapılacak calışmanın amaca uygunluğu cok titizlikle duşunulmelidir
Butun olarak değerlendirildiğinde broşur ve katalog tasarımları en başından itibaren şu kriterler duşunulerek hazırlanmalıdır:
Ne icin yapılacağı,
Kimler icin yapılacağı,
Ne anlatılmak istendiği,
Nasıl anlatılmak istendiği,
Ne kadar butce ayrıldığı,
Hedef kitleye nasıl ulaştırılmak istendiği
Her turlu urun tanıtımında hem kısa urun bilgisi, hem iletişim bilgileri hem de cekici ekler barındırabilen; taşınması, dağıtılması, maliyeti ve cazibesi acısından ilk sıralarda bir aracıdır
Broşur calışması, en cok başvurulan iletişim ve tanıtım materyalidir Artık broşuru yapılmamış bir firma, bir urun, bir hizmet veya bir etkinlik yok denecek kadar azdır