AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Bos zaman faaliyeti nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Boş zaman faaliyeti nedir?​

Vikipedi’de boş zaman: “İş ve gerekli kişisel faaliyetler dışında geçirilen zaman dilimi.” olarak tanımlanmaktadır. Yapılan tanımlamalardan da anlaşılacağı üzere kısacası boş zaman dediğimiz kavram: Kişinin çalışma zamanı ve çalışma dışı kişisel zorunlu faaliyetlerini (uyku, yemek, zorunlu alışveriş vb.)

Boş zaman ve serbest zaman arasındaki fark nedir?​

Boş zaman kavramı çoğu zaman serbest zaman kavramı ile karıştırılabilmektedir. Boş zaman, iş saatleri dışındaki serbest zaman aralığıdır. Serbest zaman; özgürce geçirilen çalışma dışı zamandır. Boş zaman, kişinin çalışma dışı faaliyetler için kullandığı zaman aralığı olup serbest zamanın bir parçasıdır.

Boş zaman eğitiminin ilkeleri nelerdir?​

Boş zaman eğitiminin ilkeleri nelerdir?
Boş zaman eğitimi, bireyin boş zamanını akıllı bir şekilde değerlendirilmesi eğitimidir. Bireyin boş zamanını akıllı bir biçimde değerlendirmesi, estetik ve ahlaksal değerlerin kendisine mal edilmesinde, kendini yaratıcı olarak ifade edebileceği etken, fikir edinmesine yardımcı olan bir eğitimdir.

Rekreasyon kaça ayrılır?​

Rekreasyon kaça ayrılır?
Rekreasyon etkinliklerini; rekreasyonun sınıflandırılması açısından yapay dizayn edilmiş ‘kapalı alanlar’ da yapılan etkinlikler ve insan eliyle düzenlenmiş veya tamamen doğal bulunan alanlarda yapılan ‘ekorekreasyonel’ etkinlikler olarak iki grupta değerlendirebiliriz.

Boş zaman eğitimi Neden Önemlidir?​

Boş zamanın yararsız olarak kullanılması sağlığın bozulmasına , aile yaşamının aksamasına, mesleksel etkinliğin azalmasına, yurttaşlık bilincinin tahribine yol açar. Boş zaman eğitimi, kişisel yaşamların zenginleştirilmesi, ilgilerin yaratılması, becerilerin geliştirilmesi ve yaşam felsefesini de içine alır.

Serbest zamanı etkileyen faktörler nelerdir?​

Cinsiyet, Yaş, Sosyal sınıf, Eğitim düzeyi, Çalışma alanı, Aile yapısı gibi değerlerdir.

Serbest zaman izni nasıl hesaplanır?​

Serbest zaman izni nasıl hesaplanır?
Eğer işçi zaten 45 saat çalışan bir işçi ise ve fazla mesai yapmışsa çalıştığı her saatin %50 fazlasını serbest zaman olarak elde eder. Yani haftada 45 saat çalışan işçi fazla çalışma yaparak 55 saat çalışmışsa burada 10 saat X 1,5 = 15 saat serbest zaman kullanma hakkı elde eder.

Boş zaman eğitiminin amaçları nelerdir?​

Boş zaman eğitiminin amaçları nelerdir?
Serbest zaman eğitiminin genel amaçları başlıca şu noktalarda toplanmaktadır: 1-Bireylere temel bilgi edindirmek, 2-Kişiliğin geliştirilmesi, 3-Mesleki ve toplumsal yaşam durumlarına hazırlama (Ağaoğlu ve ark,2006). kullanılması serbest zaman eğitiminin amacıdır.

Serbest zaman algısı nedir?​

serbest zaman algısında bilinç, su dolu bardağın içerisindeki bir nesne gibi, sabit kılındığı köklerinden uzaklaşmaya ve şeklini değiştirmeye başlar. zamanın dürülmesi [tayy-i zemân] de bu süreçte gerçekleşir. az da olsa tehlikeli bir zaman çeşididir.
 
Boş zaman faaliyeti, genel anlamda iş ve zorunlu kişisel faaliyetler dışında geçirilen zaman dilimini ifade eder. Bu zaman dilimi kişinin kendine ayırdığı, istediği aktiviteleri yapabileceği serbest zamanı kapsar. Boş zamanın etkin ve verimli bir şekilde değerlendirilmesi, bireyin ruhsal, zihinsel ve sosyal yönden gelişimine katkıda bulunabilir.

Boş zaman ile serbest zaman arasındaki farkı belirtmek gerekirse, boş zaman genel olarak iş saatleri dışında kalan zaman dilimini ifade ederken, serbest zaman ise bireyin özgürce kullanabileceği, istediği şekilde değerlendirebileceği çalışma dışı zamandır. Yani boş zamanın içinde serbest zaman da bulunmaktadır.

Boş zaman eğitimi, bireyin boş zamanını akıllıca değerlendirmesi ve estetik, ahlaki değerleri kazanması üzerine olan eğitimi ifade eder. Boş zaman eğitiminin amacı, bireyin boş zamanını yaratıcı, verimli ve sağlıklı geçirmesine yardımcı olmak, kendini ifade etmesini sağlamak ve kişisel gelişimine katkıda bulunmaktır.

Rekreasyon ise genel olarak dinlenmek, eğlenmek, spor yapmak gibi aktiviteleri içeren boş zaman etkinliklerini ifade eder. Rekreasyonun sınıflandırılması açısından, kapalı alanlarda yapılan etkinlikler ile doğal veya insan eliyle düzenlenmiş alanlarda yapılan ekorekreasyonel etkinlikler olmak üzere iki gruba ayrılabilir.

Serbest zamanı etkileyen faktörler arasında cinsiyet, yaş, sosyal sınıf, eğitim düzeyi, çalışma alanı, aile yapısı gibi birçok değişken yer almaktadır. Bu faktörler bireyin serbest zamanını nasıl değerlendireceğini etkileyebilir.

Serbest zaman izninin hesaplanması genellikle işçi hakları açısından önemlidir. Eğer bir işçi fazla mesai yapmışsa ve normal çalışma saatinin üzerinde çalışmışsa, bu ekstra çalışma saatleri genellikle serbest zaman olarak hesaplanır. İşçilerin hakları ve çalışma koşulları genelde ülkeye ve işverene göre değişebilir.

Boş zaman eğitiminin amaçları arasında bireylere temel bilgi edinme, kişiliğin geliştirilmesi, mesleki ve toplumsal yaşama hazırlık gibi unsurlar ön plana çıkar. Bu eğitim, bireyin serbest zamanını en verimli ve sağlıklı şekilde geçirmesine yardımcı olmayı amaçlar.

Son olarak, serbest zaman algısı bireyin zamanı nasıl algıladığını ve serbest zamanı nasıl geçirdiğini ifade eder. Zamanın bilinçli bir şekilde yönetilmesi, serbest zamanın verimli ve keyifli bir şekilde kullanılmasını sağlayabilir.
 
Geri
Üst