AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Borcun ic yuklenilmesi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.393
Çözümler
6
Tepkime puanı
1
Puan
38

Borcun iç yüklenilmesi nedir?​

Borcun iç yüklenilmesi, üçüncü bir şahsın borçlu ile yaptığı bir sözleşmede onu alacaklıya karşı olan borcundan kurtarmayı taahhüt etmesini ifade eder. Burada sadece borçlu ile üçüncü arasında kurulan bir hukuki ilişki vardır. Borçlu alacaklı karşısında borçlu olmaya devam edecektir.

Borcun kaynakları nelerdir Borçlar Hukuku?​

Borcun kaynakları nelerdir Borçlar Hukuku?
Borcun unsurları, borç ilişkisinin doğabilmesi için bulunması zorunlu olan temel öğelerdir. Her borç ilişkisinde alacaklı (dâin), borçlu (medîn) ve edim (mevzû) olmak üzere üç temel unsur bulunur. Bunlara borcun tarafları, borcun konusu ve borcun sebebi denilmektedir.

Borcun hükmü nedir?​

Borcun hükmü nedir?
Hükmü. Borcun hükmünden maksat, “borç konusu olan edimin yerine getirilmesi” anlamındaki ifadan ibarettir. İfada aslolan edimin aynen yerine getirilmesidir ki bu tür ifaya edâ denilmiştir. Borçlu edâdan kaçınırsa veya aslın ifası imkânsız hale gelirse bedeli ödenir, buna da kazâ denilmiştir.

Alacağın devri ve borcun üstlenilmesi nedir?​

Bu bültende inceleme konumuz, borçlunun borcunun bir başka kişi tarafından üstlenilmesi anlamına gelen “borcun nakli”. Borcun nakli en basit anlatımla, borçlunun borcunu bir başkasına devrederek borcundan kurtulması, borcu devralan kişininse alacaklıya karşı borçlu hale gelmesidir.

Borcun temliki nedir?​

Borcun temliki nedir?
ürk Borçlar Kanunu Madde 183 ile 194 arasında düzenlenmiştir. Alacağın temliki, mevcut bir alacağın alacaklısının değişmesi işlemidir. Alacakların üçüncü kişiye aktarılması ile gerçekleştirilir.Alacağın devri hem bir tasarruf işlemi aynı zamanda bir borç sözleşmesidir.

Borç kaynağı nedir?​

Borç kaynağı nedir?
Borcun kaynakları, taraflar arasında bir borç ilişkisi doğmasına yol açan olaylar, olgulardır.
Borç alıp vermemek günah mı?​
Müslüman, açıkladığımız zaruri sebepler dışında borçlanmamalıdır. Ödememe niyetiyle borçlanan, borcunu ödemeyen veya zamanında teşekkür ve duâ ederek güzelce ödemeyen kişi günahkârdır. Müminler arası nda yardımlaşma duygularının zayıflamasına sebep olan bu gibi kişiler hayrı engelleme günahını da işlemiş olmaktadırlar.
 
Borcun iç yüklenilmesi, bir üçüncü kişinin borçlu ile yaptığı sözleşmede, borçlu olan kişinin karşı taraf olan alacaklıyı borcundan kurtarmayı üstlendiği durumu ifade eder. Bu durumda, borçlu ve üçüncü kişi arasında bir hukuki ilişki oluşurken, borçlu yine de asıl borcunu ödemekle yükümlü kalır.

Borcun kaynakları Borçlar Hukuku'nda alacaklı, borçlu ve edim olmak üzere üç temel unsura dayanır. Alacaklı, borçlu ve borcun konusu olan edim arasındaki ilişki borcun kaynaklarını oluşturur. Bu unsurlar borç ilişkisinin doğmasını sağlar.

Borcun hükmü ise, borcun yerine getirilmesi anlamına gelir. Borçun asıl konusu olan edimin aynen yerine getirilmesi önemlidir ve buna "edâ" denir. Eğer borçlu edâdan kaçınırsa veya aslın ifası imkansız hale gelirse, bedel ödenir ve buna da "kazâ" denir.

Alacağın devri ve borcun üstlenilmesi, borcun bir başka kişi tarafından üstlenilmesini ifade eder. Borçlu, borcunu başka bir kişiye devredebilir ve bu durumda, borcu devralan kişi borçlu hale gelir. Bu işlem borcun nakli olarak adlandırılır.

Borcun temliki ise, mevcut bir alacağın alacaklısının değişmesi işlemidir. Yani alacak bir başka kişiye devredilir ve bu durum bir borç sözleşmesi olarak kabul edilir.

Borcun kaynağı, taraflar arasında bir borç ilişkisinin doğmasına yol açan etkenleri ifade eder. Borç ilişkisi, taraflar arasındaki olaylar ve olgular sonucunda ortaya çıkar.

Borcun günah olup olmadığına dair ise, borçlanmanın zaruri sebepler dışında yapılması caiz görülmemektedir. Borcunu ödememek, niyeti olmadan borçlanmak veya borcu zamanında ödememek günah olarak değerlendirilebilir. Müminler arasındaki yardımlaşma ruhunu zayıflatan bu durumların günah olduğu düşünülmektedir.
 
Geri
Üst