AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Bobin arizasi neden olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.319
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Bobin arızası neden olur?​

Bujilerde çatlak meydana gelmesi, Buji kablo bağlantısı noktalarının kısa devre yapması, Elektrik kaçırması veya elektrik kesintisi, Kullanım ömrünün bitmesi, kullanım süresi, yıpranması, zayıflaması nedeniyle ortaya çıkan bozulmalar nedenleri olarak sayılabilir.

Bobin arızası motora zarar verir mi?​

Bobin arızası motora zarar verir mi?
Buji, yakıtı tutuşturabilecek bir elektrik kıvılcımı oluşturmak için yaklaşık 15.000 ila 20.000 volt elektriğe ihtiyaç duyar. Güçlü ateşleme bobinleriniz yoksa, daha fazla yakıt tüketimine veya motorun teklemesine neden olur.

Bobinin sağlamlık testi nasıl yapılır?​

Bobinin sağlamlık testi nasıl yapılır?
Avometre bobin içinde direnç kademesine getirilir. Eğer direnç değeri gösterirse bobinin sağlam olduğunu söyleyebiliriz. Eğer değer göstermiyorsa bobin arızalıdır.

Ateşleme bobini ömrü ne kadardır?​

Ateşleme bobini ömrü ortalama 160 bin kilometre olsa da sürüş koşulları ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arıza meydana gelebiliyor. Ateşleme bobini arızasının en yaygın nedenleri şunlar: Aşırı ısınma.

Bobin değişimi ne kadar sürer?​

Bobin değişimi ne kadar sürer?
Her bobinde 1 civata bulunur, bazı araçlarda ise 4 bobini birden tutan bir kapak olabilir bu türlerde kapağı sökmeniz yeterlidir. Neyse konumuza dönelim, bobinleri çıkartıp yenilerini takın ve somunlarını sıkın. Takribi olarak bu işlem 5 dakika sürer veya eliniz alışkınsa sürmez bile.

Bobin tamiri nasıl yapılır?​

Bobin tamiri nasıl yapılır?
Ateşleme Bobini Tamiri Nasıl Yapılır?
- Akünüzdeki negatif kutup başını sökün.
- Değiştirilmesi gereken ateşleme bobinini bulun.
- Ateşleme bobininden silindirlere kablolar gidiyorsa Bobine giden her bir kabloyu çıkarın.
- Ateşleme kablolarını yana itin.
- Bobinin kenarına doğru giden fişin üzerindeki klipsi serbest bırakın.
Ateşleme bobini ölçümü nasıl yapılır?​
Kontak açıkken ateşleme bobinine giden gerilim beslemesini bir multimetre ile ölçün. 10,5 V değerinden daha yüksek bir gerilim kaydedilmelidir. Yine bir multimetre kullanarak bobinin birincil ve ikincil devrelerini kontrol edin.

Ateşleme bobini tamir edilir mi?​

Ateşleme bobini tamir edilir mi?
Bobini tamir etme şansı pek mümkün değildir. Aracınızın ateşleme bobini bozulduysa yenisi ile değiştirmeniz gerekecek.

Bobin tamir edilebilir mi?​

Bobin tamir edilebilir mi?
Ateşleme bobini tamir edilir mi? Ateşleme bobinleri tek kullanımlık tamiratları mümkün olmayan yedek parça kategorisindedir. Aracınızın ateşleme bobini bozulduysa yenisi ile değiştirmeniz gerekecek.

Bobin değişimi ne kadar tutar?​

Ateşleme bobin ücreti marka modele göre farklılık gösterir eski tip araçlarda tanesi 40-50 TL iken yeni modellerde 100 TL’den başlamaktadır. Aracınızda bobine gelene kadar genelde buji ve buji kablolarını değiştirme de hesaba katılmalıdır.

Ateşleme bobini kaç Ohm olmalı?​

Ateşleme bobini kaç Ohm olmalı?
Birçok bobin, 0,4 ila 2 ohm arasında değişen bir birincil dirence ve 5.000 ila 20.000 arasında bir ikincil dirence sahip olmalıdır ancak araç üreticisinin teknik özelliklerine bakın.
 
Bobin arızasının çeşitli nedenleri vardır, bu nedenlerden bazıları şunlardır:

1. Bujilerde çatlak meydana gelmesi
2. Buji kablo bağlantısı noktalarının kısa devre yapması
3. Elektrik kaçırması veya elektrik kesintisi
4. Kullanım ömrünün bitmesi, kullanım süresi, yıpranması, zayıflaması

Bobin arızası, motorun çalışmasını olumsuz etkileyebilir ve performans kaybına yol açabilir. Bobin arızası, bujiye yeterli elektrik akımının iletilmemesine neden olabilir ve bu da yakıtın tam olarak yanmasını engelleyerek daha fazla yakıt tüketimine veya motorun teklemesine sebep olabilir.

Bobinin sağlamlık testi için avometre kullanılabilir. Avometre bobin içinde direnç kademesine getirildiğinde, eğer direnç değeri gösteriyorsa bobinin sağlam olduğu söylenebilir. Eğer direnç değeri göstermiyorsa, bobinin arızalı olduğu anlaşılabilir.

Ateşleme bobinlerinin ömrü genellikle 160 bin kilometre civarındadır ancak sürüş koşulları ve uzun süreli kullanım gibi faktörlere bağlı olarak arıza meydana gelebilir. Aşırı ısınma, ateşleme bobini arızasının yaygın nedenlerinden biridir.

Bobin değişimi genellikle kolay bir işlemdir. Her bobinde bir civata bulunur ve bazı araçlarda 4 bobini birden tutan bir kapak olabilir. Bobinleri çıkarıp yenilerini takmak ve somunları sıkmak genellikle yaklaşık 5 dakika kadar sürer.

Ateşleme bobinini tamir etmek genellikle mümkün değildir. Eğer aracınızın ateşleme bobini arızalandıysa, genellikle yenisiyle değiştirmeniz gerekecektir.

Ateşleme bobinleri genellikle tek kullanımlık parçalardır ve tamiratları mümkün olmayabilir. Bu nedenle, aracınızın ateşleme bobini arızalandığında genellikle yeni bir bobin takmanız gerekecektir.

Ateşleme bobininin birincil ve ikincil devrelerinde ölçümler yaparak kontrol edilebilir. Bir multimetre kullanarak bobine giden gerilimi ölçmek ve belirli aralıklarda belirli ohm değerlerine sahip olması gerektiğini kontrol etmek mümkündür. Özellikle birincil devre 0,4 ila 2 ohm arasında olmalıdır, ikincil devre ise 5.000 ila 20.000 ohm arasında olmalıdır. Ancak aracın üretici teknik özelliklerine bakmak her zaman en doğru yaklaşım olacaktır.
 
Geri
Üst